Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Nieuwe software, Rebox RE8000/9000, versie 44.


duitsland

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: SatellietFreaky
laugh Ik ben tot nu toe blij met de update, alles lijkt goed te werken.
Vooral dat skippen bij het afspelen van opnames is een verademing vergeleken met de 1.07 versie.
Ik heb hem standaard op 2 minuten skip staan met pijltje links rechts en ook handig nu dat je met de numerieke toetsen direct een vast aantal minuten kunt doorskippen en met de 0 weer 1 minuut terug.
Tot nu toe werkt dit probleemloos. smile

Wel al een keer service fout gehad en een harde reset moeten uitvoeren. Dit had niks met de installatieprocedure te maken want voor de fout was hij al 2 keer volledig gereset geweest.
Ik moet wel zeggen dat ik heel veel in de menu's en zenders heb zitten scrollen en na 10 minuten kreeg ik die fout ineens.

Na harde reset nu nog geen verdere problemen laugh

Ging met de V37 op zich al goed, alleen nu heb je nog meer mogelijkheden om te skippen... smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 265
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vandaag heb ik versie 44 ook geladen volgens voorschrift.

 

De nieuwe mogelijkheden lijken me erg nuttig, het ingeven van percentages op de tijdbalk werkt nu zonder haperingen.

Ik heb al even geprobeerd om de RE-9000 gek te maken, maar hij geeft nog geen krimp.

PIP met twee HD zenders blijft een te grote opgave voor de hardware, maar gelukkig leidt het niet meer tot blijvende lipsync problemen zoals bij alle vorige versies.

 

Ik ga de vlag nog niet uitsteken, maar voorlopig ziet alles er goed uit.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaring met de update:

 

Ik had versie 26 erop staan. De update gedaan, na het laden bleef echter het beeld zwart en de Rebox kwam niet meer spontaan tot leven, ook niet met de afstandsbediening. Gelukkig ben ik niet zo schikachtig aangelegd, dus de Rebox uit en aan gezet (knop achterzijde). Geen verbetering. Toen de Rebox uitgezet en 15 seconden gewacht en toenb pas weer aan. Alles deed het weer (gelukkig).

 

Bij de commercial skip zie je nu rechts een aanduiding hoe deze is ingesteld. Drukken op de gele knop veranderd dit. Bij automatisch gaat de Rebox naar een punt waarvan hij denkt dat de reclame is afgelopen (als je op pijltje naar rechts drukt).

 

Verder geen bijzonderheden.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207

Bij de commercial skip zie je nu rechts een aanduiding hoe deze is ingesteld. Drukken op de gele knop veranderd dit. Bij automatisch gaat de Rebox naar een punt waarvan hij denkt dat de reclame is afgelopen (als je op pijltje naar rechts drukt).


Het was me eerder niet opgevallen maar nadat je tijdens de weergave van een opname op de Play toets hebt gedrukt zie je inderdaad rechts op de voortgangsbalk een gele punt met daarin de aanduiding die je met de gele toets hebt ingesteld.

Deze staat nu bij mij op Automatisch en als ik dan tijdens de reclame op de rechter pijltoets druk loopt de cursor ook weer in stappen door de reclame en niet zoals ik zou hebben verwacht met één stap doorheen.
Iemand dezelfde ervaring?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcow
.....
Is in deze versie ook het pixel/resolutieprobleem opgelost van
versie 108.37.....


Op de duitse fora zijn er nog steeds klachten dat het pixelprobleem aanwezig is maar minder erg dan met de eerdere firmware.

citaat Octagon forum: - Rote/blaue Punkte sind noch da - aber recht selten geworden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Als je nu onmiddellijk na de fabrieksreset en de FastScan (dus voor het zappen) de ontvanger elektrisch 'hard' uitzet, dus met de knop aan de achterzijde zou je geen van de hierboven genoemde problemen moet ervaren.
Bij mij geen Service Fout en vastloper gezien.

Voor zo ver ik het kan beoordelen loopt alles prima.


En voor iemand die de FastScan nooit gebruikt ? (zo als ik).

Wat ik altijd doe is na het instaleren de Fabrieksreset, dan Hardereset zo 2 a 3 min. uit, dan weer stroom en zenderlijs weer terugladen via USB.

Zou dit de oorzaak zijn voor de ''service fout'' mildingen ?, die ik regelmatig ervaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb totaal geen last van pixelproblemen, alles ziet er goed uit over het hele beeld. De ontvanger heeft de hele middag en avond aan gestaan na de update, alles loopt als een trein.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...