Ga naar inhoud


[RE-8000 / 9000] bugs [B] vragen [V] of wensen [W] aan de hand van software v 52


Gast herre

Aanbevolen berichten


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

[W] een soort skin chooser, waardoor je volgens bepaalde stylesheets andere kleuren voor je menu's kan kiezen...

 

de standaard blauwe uitvoering is niet altijd even leesbaar op mijn oude tv (Philips 28" CRT :D )

 

 

*edit*

[W] een degelijke webinterface (met eventueel streaming??)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is mijn bijdrage:

 

ug: Timer eindtijd is exclusief de laatste minuut

Een timer-opname stopt op de eerste seconde van de geprogrammeerde eindminuut plus de eventueel geprogrammeerde extra eindtijd. Als de extra eindtijd op nul staat, is de opname 59 seconden te kort. Oplossing: stoppen op de 59ste seconde van de eindminuut.

 

ug: Aaneengesloten timeropnamen gaan fout

Voorbeeld:

Extra starttijd: 1 minuut

Extra eindtijd: 2 minuten

Opname 1: 3 minuten, van 12:00 tot (en met, zie bug boven) 12:03

Opname 2: 4 minuten, van 12:04 tot (en met) 12:08

Beide opnamen van dezelfde zender

Tuners op separaat.

De ontvanger maakt nu de volgende opnamen:

Opname 1 loopt van 11:59:01 tot 12:03:01 (extra eindtijd wordt niet in acht genomen)

Opname 2 loopt van 12:04:01 tot 12:10:01 (extra begintijd wordt niet in acht genomen)

Tussen de opnamen zit een gat van 1 minuut.

De fout is dat met de tuners op separaat de overlap wel degelijk mogelijk is; zelfs bij tuners op doorlus zou dit moeten kunnen want de op te nemen zender voor beide opnamen zit in de dezelfde band/polarisatie en zelfs in dezelfde transponder.

 

ug: overlappende timers op dezelfde zender gaan fout

Opname 1: 12:00 tot 12:02, tuner Auto

Opname 2: 12:01 tot 12:03, tuner Auto

Beide opnamen van dezelfde zender

Tuners op separaat.

De tweede opname wordt door de ontvanger geweigerd wegens een overlap. Dit gebeurt ook als de tuners handmatig op tuner 1 voor opname 1 en tuner 2 voor opname 2 worden gezet.

De ontvanger accepteert de situatie wel als alleen opname 1 via een timer loopt en opname 2 handmatig wordt gestart.

 

ug: PIP heeft nodeloos veel beperkingen

- In de PIP-lijst kun je de favorieten niet kiezen; de lijst bevat alleen zenders uit de huidige satelliet of favorieten lijst die bij het hoofdbeeld hoort. Bij tuners op doorlus is dit begrijpelijk en werkt dit binnen de mogelijkheden die er zijn, maar met de tuners op separaat zou vrije keuze (mits er geen opnames lopen!) mogelijk moeten zijn.

- Je kunt de PIP-zender niet zappen. Waarom worden daar de subpagina-toetsen voor teletekst niet voor gebruikt?

- 2xHD PIP werkt effectief gewoon niet, ofschoon dat wel in de specificaties staat. In V1.08.52 is het al een stuk beter dan voorheen, maar zeker 2xHD CD-gecodeerd loopt nog steeds voor geen meter.

- Na een PIP/hoofdbeeld wisseling kom je soms op tuner 2 voor het hoofdbeeld uit. Wil je dan zappen, dan weigert de ontvanger dat en komt met de foute mededeling dat er een opname loopt.

 

ug: Timeshift vervuilt de harde schijf.

Ik gebruik een USB externe harde schijf die FAT32 geformatteerd is. Deze loopt langzaam vol met bestanden _timeshift.tsn van 4 GB met n een cijfer oplopend vanaf 1. Deze kun je op de ontvanger op geen enkele manier zien of verwijderen. Ik doe dat dus maar op Windows op de afgekoppelde disk. Heb je een RE-9000 met ingebouwde harde schijf dan kun je aan deze ruimtevretende troep helemaal niets doen, ook niet via het netwerk, behalve de harde schijf uitbouwen en het in Windows opkuisen. En dat lukt ook nog alleen maar als de drive in FAT32 is geformatteerd.

 

ug- Nog meer harde schijf vervuiling

De harde schijf (USB extern op USB2) loopt langzaam vol met bestanden core.nnn met nnn een driecijferig decimaal getal. De bestanden variëren in grootte tussen enkele kilobytes en 256MB. Bij de laatste inspectie op Windows vond ik er meer dan honderd, en niet alleen in de rootmap.

 

ug: Scherm “No video output available (- 1080i -)” (op SCART/composiet uitgang bij HD-weergave, als je geluk/pech hebt)

De twee oude bugs in dit verband zijn onveranderd aanwezig:

1. Het scherm verschijnt meestal NIET bij HD-weergave maar SCART en composiet geven onjuist video met HD-timing;

2. Het scherm “No video output available” verdwijnt niet automatisch als er weer 480i/576i wordt ontvangen of weergegeven.

Een derde fout is dat de tekst 1080i altijd 1080i is, ook al is de HDMI-resolutie 480i/576i, 480p/576p of 720p.

Oplossing in beide gevallen is de displayresolutie van Auto even via 480i/576i weer op Auto te zetten (totdat je weer langs een HD-zender komt). De werkelijke oplossing (altijd 480i/576i op SCART en composiet, zoals o.a. Philips ontvangers doen), is er nog steeds niet.

 

ug: Pillarbox op SCART

De setting Pillarbox (Vformat op de AB) die op HDMI moet zorgen voor een correcte weergave van 4:3 met side curtains werkt ook (geheel onjuist) op SCART/composiet. Op SCART geeft hij bovendien een 4:3 status op pen 8 waardoor je versmalde pillarboxed weergave in 4:3 krijgt en de SCART-poort ook om die reden onbruikbaar wordt voor opnames op een DVD-recorder.

 

[W]ens: Ontvanger echt clean maken

Er ontbreekt nog steeds een functie om de ontvanger ECHT geheel clean te maken. De netwerkinstellingen en de satelliet/transponderlijsten overleven bijvoorbeeld zowel een reset configuration data als een fabrieksreset.

 

ug: Zenders terugzetten via USB levert een oude timerlijst op

Als je de zenderlijst terugzet via een USB stick bevat de timerlijst weer de lijst die actief was toen de zenders werden opgeslagen. Dit is mogelijk een feature, maar ik vind het een bug.

 

ug: Na een (fast)scan of zenderlijst aanpassingen is de timerlijst onbruikbaar

Als de volgorde van de zenders in de database verandert of verschuift terwijl er een timerlijst is, worden de verkeerde zenders opgenomen. Beter is het de gewijzigde entries na het tonen van een waarschuwing te wissen.

 

[W]ens of ug: Taalgebruik

Zowel de Nederlandse als de Engelse taal in de ontvanger staan stijf van spel-, stijl-, en grammaticafouten en bevatten veel onduidelijkheden en zijn hier en daar zelfs dubbelzinnig.

 

ug: Hardware wordt veel te heet

Ontvanger wordt nog steeds (in energievreet standby en in bedrijf) gloeiend heet.

 

[W]ens

Plugin interface (die inmiddels in de Octagon, Atevio, Hdbox en Ultraplus versies standaard is in de FAC-fabriekssoftware, dus geen aparte IRD-versie meer) ontbreekt.

 

[W]ens

Webinterface. Is een mooie plugin voor (die dus niet werkt vanwege het vorige punt).

 

[W]ens

Opnames kunnen bewerken op frameniveau. Minimaal moet een reclameblokje kunnen worden verwijderd, en het begin en einde bijgesneden. Met externe programma’s kan dit allemaal wel maar ik heb er nog maar één gevonden (Haenlein) die files aflevert die afspeelbaar zijn op de ontvanger, en die knipt uitsluitend op I-frames (bij sommige HD-zenders komen die om de 2 seconden en dat is te grof).

 

[W]ens

GEEN certificering door CanalDigitaal voor de RE-8000 en RE-9000. Dit voegt niets toe:

- De wel gecertificeerde RE-4000 heeft dezelfde bugs. Het argument van CanalDigitaal dat men aan kwaliteitsbewaking van de software doet is dus niet steekhoudend. En lees ook de fora over de Philips DSR-7121, 7141 en 8121 maar eens na: ook daar is de software , ondanks de “kwaliteitsbewaking” van CanalDigitaal na anderhalf jaar nog steeds een puinhoop.

- Er moet een CAM-module worden gebruikt, terwijl nu de losse CD-kaart het in de RE-8000 en RE-9000 ook doet. Dit maakt de ontvanger alleen maar duurder en leidt zelfs tot de merkwaardige situatie dat een RE-4000 met CAM soms bijna net zo duur is als een RE-8000 zonder CAM.

- Opnames van gecodeerde zender worden mogelijk gecodeerd, waardoor je er niets meer aan hebt om bijvoorbeeld een DVD te maken. Gecodeerde opnamen hebben bovendien potentieel een beperkte houdbaarheid vanwege veranderende sleutels.

- De certificering houdt vlotte updates tegen. Een aantal versies zijn er wel voor de RE-8000/9000, maar niet voor de RE-4000 en de RE-4000 hikt altijd (ook deze keer) weken achter de andere aan, terwijl de Atevio/Octagon versies bijvoorbeeld op dezelfde dag beschikbaar komen.

 

[W]ens

Up-to-date handleiding.

 

Genoeg te doen lijkt me...

 

Audioniek

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima lijst. Die moet ook maar naar rebox gestuurd worden. Ik vind het wel handig dat de timeropnames in de zenderlijst zitten. Dan ben je je timers niet kwijt na een firmware update + reset.

 

Ik heb ook nog wat toe te voegen

 

[W] EPG data onthouden in deep standby.

Transponder SkyLink werkt niet goed na koude start. Als de tuner warm geworden is wel. Het lijkt erop dat dan de ontvangst verbetert. Dit is overigens niet te zien in signaalkwaliteit.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

meerdere iconen verdwijnen van display nadat de re9000 in stand-by is gezet.

Na diepe standby en weer aanzetten zijn de iconen terug

 

bij afspelen bestand van HDD verschijnt zendernaam opgenomen zender in deisplay ([W]ik had overigens liever de naam van de file). Als je nu naar teletext gaat (van opname) en weer terug naar het beeld blijft in display TXT staan.

H

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook maar de nieuwe software ingeladen, daarvoor wilde ik natuurlijk ook de nieuwe bootloader er even inzetten vanwege dat ik er nog 1.19 op had staan.

 

Dus even op rebox site gekeken maar ja de bootloader hadden ze er niet meer staan de gehele versie met *.37 (met en zonder bootloader is weg).

 

Via omweg dit wel kunnen verkrijgen en op de rebox gezet, en daarna versie *.52.

 

Reset, terug naar fabrieks instellingen HD format, alles gedaan (eerst voor versie *.37 en daarna voor versie *.52).

 

Zenders ingescand waarna ook nog een fastscan gedaan.

En als ik de zenderlijst in de rebox bekijk staan deze goed, cd vooraan, maar indien ik de zenderlijst op usb-stick zet niet volgens de cd indeling (alles gewist (de zenders, en opnieuw gescand) maar dar werkte ook niet.

 

Tevens alle zenders van tuner twee met PMT pid welke op nul staan werden ook op tuner één weggeschreven.

 

Leuk zo een rebox met software ondersteuning van de importeur, zal morgen nog een poging ondernemen vanwege het gegeven dat ik niet meer terug kan naar mijn voorgaande gegevens.

 

 

catw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
En als ik de zenderlijst in de rebox bekijk staan deze goed, cd vooraan, maar indien ik de zenderlijst op usb-stick zet niet volgens de cd indeling (alles gewist (de zenders, en opnieuw gescand) maar dar werkte ook niet.

Tevens alle zenders van tuner twee met PMT pid welke op nul staan werden ook op tuner één weggeschreven.

Optie lokale zendernummers aan/uitzetten?? Vermoed dat dit kan helpen bij het zelf toekennen van nummers

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik van twee Mediaguard kaarten in het interne kaartslot gaat nog niet lekker. Dit resulteert in Gecodeerde zender meldingen op sommige (maar altijd dezelfde) zenders. Na 6 seconde krijg je pas beeld.

 

Maargoed, die bug zit er al een jaar in, dus afwachten maar weer frown

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwuppie
Het pixel probleem, deze is nog steeds onverminderd aanwezig, helaas ook in deze versie.

Ik vraag me dan ook af of dit probleem met welke andere versie dan ook zal worden opgelost.

Gelet op het hele kleine aantal gebruikers die dit probleem ondervinden (ik meen 2 á 3) is het nog maar de vraag of dit probleem wel software gerelateerd is en niet aan de hardware of componenten ligt zoals LNB`s, DiSEqC's, HDMI kabels en TV aansluitingen / instellingen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jürgen, denk zelf ook dat het een combinatie is van hardware/software, alleen t/m versie 97 was dit probleem niet aanwezig, dus heb ik het idee dat dit toch softwarematig te verhelpen moet zijn. Ook werd dit probleem op een duits forum(octagon hardware/software) meerdere malen gemeld, maar hoogstwaarschijnlijk komt dit probleem alleen voor met de eerste generatie ontvangers frown. Gebruik alleen een triple sat en verder heb ik niets aan de ontvanger hangen, bijv. netwerk etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...