Ga naar inhoud


[RE-8000 / 9000] bugs [B] vragen [V] of wensen [W] aan de hand van software v 52


Gast herre

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Satwuppie
Hoi Jürgen, denk zelf ook dat het een combinatie is van hardware/software, alleen t/m versie 97 was dit probleem niet aanwezig, dus heb ik het idee dat dit toch softwarematig te verhelpen moet zijn. Ook werd dit probleem op een duits forum(octagon hardware/software) meerdere malen gemeld, maar hoogstwaarschijnlijk komt dit probleem alleen voor met de eerste generatie ontvangers frown. Gebruik alleen een triple sat en verder heb ik niets aan de ontvanger hangen, bijv. netwerk etc.

Het kan voorkomen bij de eerste generatie ontvangers. Ik heb de RE9000 gekocht op het moment dat deze uit was, dus waarschijnlijk zal dit wel de eerste generatie zijn. Het pixelprobleem heb ik verder toch niet.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: fimave
.... Alleen van de mozaiek begrijp ik nog niet waarom op de niet-actieve zenders alleen maar stilstaand beeld te zien is.


Je hebt maar twee tuners, dus je zou hooguit 2 zenders "live" kunnen hebben. Er is echter voor gekozen om 1 zender live te hebben.
H
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met 2 tuners kan je 2 transponders ontvangen, en daarmee kan je meestal meer dan 2 zenders live kunnen bekijken.

Met de PIP functie kan je wel 2 zenders live bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine opsomming van bugs, wensen, klachten etc..

 

- Het nog altijd niet kunnen verwijderen van opgenomen bestanden.

Ook niet na het uitzetten van de box. Deze bestanden dienen dan of via FTP of koppeling aan PC van externe HDD te worden gedaan.

 

[K] - Foutieve vertalingen van diverse teksten.

Is al iets verbeterT maar kan beterT.

 

[W] - De mogelijkheid om bij een DIRECTE opname, die op dat moment loopt, alsnog de mogelijkheid te beschikken om extra opnametijd in te stellen, zoals mogelijk is bij timer-instellingen.

(Nu klopt de EPG van bijv. NL3, RTL4 etc 99 van de 100x niet goed genoeg, waardoor je regelmatig met halve opnames zit. Waardoor je alleen met een timer altijd extra tijd [vooraf] kunt invullen.

Dit wordt je erg lastig gemaakt, als je de timer NIET hebt gebruikt, een directe opname maakt, en de EPG loopt 10-15 minuten scheef met de werkelijke uitzending.)

 

- Het spontaan veranderen van zendernamen, bij 'teveel' zenders in de lijst.

Of deze worden hernoemd naar SERVICE_*, of er wordt een willekeurige naam gepakt. Zo werd 13th Street bij mij Radio Nogwat en SYFY kreeg ook een andere naam. Bij 'overschrijding' van de hoeveelheid (in nummering, niet in opgeslagen zenders) krijgen alle, als laatste toegevoegde zenders, veelal de SERVICE_*-benaming.

'Mijn' oplossing is dan een hele stoot overtollige 'troep-zenders' te wissen en vervolgens zenders handmatig te zoeken per transponder. Het alleen door de zenders heen-zappen om de juiste naam weer te krijgen werkt niet altijd.

Wens is dan om bijvoorbeeld (evt. extern) meer ruimte te creeren voor de hoeveelheid zenders.

 

[W] - Het toevoegen van fonts via USB.

Zodat de gebruiker zelf .ttf op een vereenvoudigde wijze kan toevoegen. Ook de font-grootte hiervan via een pcx norm. (bijv. 20-22-24-26-28-32-handmatig etc.). Ook de dikte van de font (bold) en omlijningsmodus (zwarte/kleur rand om de font heen, waardoor een witte ondertiteling op een witte achtergrond toch goed leesbaar blijft.)

 

- Foutieve aspect ratio.

De aspect ratio van bestanden die via de mediaplayer worden afgespeeld, worden ALLEMAAL in 1.85:1 gedaan, ook al is de bron 2.35:1. Hierdoor onstaan alsnog 'ei-vormige hoofden'.

 

[W] - Verbeterde MKV support voor gecomprimeerde en ongecomprimeerde videoheaders.

Support voor DTS (met downward naar 2.0, zodat deze ook over 'analoge' audiosporen kunnen worden afgespeeld. Diverse andere mediaspelers en tv's hebben deze optie al, maar het zou fijn zijn als de ReBOX dat ook zou kunnen.

 

[W][K] - De verbindingssnelheid tussen PC en ReBOX bedraagt niet meer als 20mbit/s, terwijl er toch duidelijk een 100mbit/s mogelijkheid is. Dit zorgt voor een enorm trage overdrachtssnelheid van data die direct via ReBOX naar PC worden gestuurd via bijv. FTP. Een update hiervoor zou erg fijn zijn.

 

[W] - Zoals anderen ook aangaven:

- Toevoeging van Plugins voor bijv. CC-CAM, Web-gui.

- Toevoeging van Skins, etc.

 

[W] - Een meegeleverd webadres om direct firmware te kunnen ophalen via de ReBOX.

 

[W] - Toevoeging van Rich-Webcontent browsing/playback.

Bijvoorbeeld voor Youtube (flashvideo), Facebook/Twitter (om te lezen), Trailers (QuickTime).

 

[W] - DLNA support.

 

[W] - 2e INTERNE Cardreader zsm. actief gesteld worden.

 

[W] - Het automatisch laten draaien van de schotel, naar de juiste satelliet, bij timer-opnames.

In -mijn- (specifieke) geval, werk ik via USALS en dient de schotel gedraaid te worden. Nu blijft de schotel op de sat en zender staan, waar naar gekeken wordt/werd. De melding komt wel in beeld dat opname binnen 3 minuten gaat beginnen, echter moet er nu handmatig geswitched worden.

Dit is nogal irritant als je van diverse zenders en diverse satellieten een timer-programma hebt gemaakt en je met meer 0-byte opnames zit als met opnames.

 

 

 

Ik heb nog wel meer op mijn verlanglijstje, maar daar kom ik later nog wel op terug. Dit was wat me -NU- te binnenschoot.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MACKerMD

.........................................................................................................................................................................................................................



Ik heb nog wel meer op mijn verlanglijstje, maar daar kom ik later nog wel op terug. Dit was wat me -NU- te binnenschoot.




Dan hebben we ook een DROOMBOX :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit momenteel voor zaken in Vietnam, maar zal als ik terug ben de wensen en bugs verzamelen in een excel file en die doorsturen naar Haarlem....

Eens zien of ze er iets mee kunnen cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine opsomming van bugs, wensen, klachten etc..

 

[W] - De mogelijkheid om bij een DIRECTE opname, die op dat moment loopt, alsnog de mogelijkheid te beschikken om extra opnametijd in te stellen, zoals mogelijk is bij timer-instellingen.

(Nu klopt de EPG van bijv. NL3, RTL4 etc 99 van de 100x niet goed genoeg, waardoor je regelmatig met halve opnames zit. Waardoor je alleen met een timer altijd extra tijd [vooraf] kunt invullen.

Dit wordt je erg lastig gemaakt, als je de timer NIET hebt gebruikt, een directe opname maakt, en de EPG loopt 10-15 minuten scheef met de werkelijke uitzending.)

 

Hallo MackerMD

 

Goede punten heb je. Eén ding is reeds mogelijk, zie hierboven je wens. Als je nl een direct opneemt doet moet je gewoon nog een keer op je rode rec knop drukken. Dan krijg je een scherm op waar je bijv de opneem tijd kan aanpassen.

 

Succes ermee Grnt Dutch

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: [W] - Het toevoegen van fonts via USB.

Zodat de gebruiker zelf .ttf op een vereenvoudigde wijze kan toevoegen.

 

Dit kan al. Maak op een USB-stick een folder met de naam font (in kleine letters). Plaats in deze folder de gewenste .ttf fonts.

 

Doe de stick in de front-aansluiting van de ontvanger en wacht op het downloadscherm. Kies met pijltje-links/rechts de font-folder op de stick.

 

Druk op de rode knop om de fonts in de ontvanger te laden. De ontvanger kopieert nu alle in de folder aanwezige .ttf-bestanden naar het eigen geheugen.

 

In het taalmenu kun je nu het gewenste font aanwijzen bij Gebruikerslettertype. Pas als je de codepagina ook aanpast (ik zet hem op all) verandert het schermlettertype en kun je het effect zien.

 

Verder kun je in hetzelfde menu ook nog een groottecorrectie opgeven.

 

Houd het aantal lettertypen beperkt, want de vrije ruimte in de ontvanger houdt niet over. Bij te veel fonts gaat de ontvanger de gekste dingen uitspoken, waaronder onverklaarbaar hangen.

 

De geladen lettertypes overleven een software-update en een fabrieksreset, maar de instellingen in het taalmenu doen dat niet.

 

Er is (nog) geen support voor andere lettertypen dan .ttf.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet even wat verschillende letter types gedownload, erg leuk !

Goede tip, bedankt smile

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog maar weinig problemen met mijn 9000, ook al omdat ik een aantal functies amper of nooit benut.

 

- Sinds v39 nog steeds het probleem dat ik op gegeven moment geen opnames kan verwijderen. Dat lukt pas weer als ik de box eerst af- en aangezet heb met de schakelaar achterop.

- Netwerk Instellingen: "Ethernet" > DHCP = aan, correcte IP en subnet, ziet er goed uit. Kan de HDD dan ook vanaf mijn PC bereiken en opnames ervan overnemen en verwijderen. Maar omgekeerd in Opslag Manager: onder "Netwerk Drive" > Status = "niet beschikbaar". Ik kan dus niet in mijn netwerk komen vanaf de box.

- [W] Zou fijn zijn als ook NTFS-geformatteerde schijven worden herkend. Maar dat zal wel nooit gebeuren onder Linux?

- [W] Firmware Upgrade rechtstreeks via internet.

 

Dat is voorlopig alles.

 

Loader v 1.23

HW 1.00

FW v 52

FDU v 1.3

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
- Sinds v39 nog steeds het probleem dat ik op gegeven moment geen opnames kan verwijderen. Dat lukt pas weer als ik de box eerst af- en aangezet heb met de schakelaar achterop.


Deze fout kom ik nu ook tegen (kom van versie .97 af hiervoor geen last van gehad)
het werkt bij mij ook als de box met de AB in deep sleep is geweest (2x aan/uit knop)dan kan ik wel de opnames verwijderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Kleine opsomming van bugs, wensen, klachten etc..

[W] - De mogelijkheid om bij een DIRECTE opname, die op dat moment loopt, alsnog de mogelijkheid te beschikken om extra opnametijd in te stellen, zoals mogelijk is bij timer-instellingen.
(Nu klopt de EPG van bijv. NL3, RTL4 etc 99 van de 100x niet goed genoeg, waardoor je regelmatig met halve opnames zit. Waardoor je alleen met een timer altijd extra tijd [vooraf] kunt invullen.
Dit wordt je erg lastig gemaakt, als je de timer NIET hebt gebruikt, een directe opname maakt, en de EPG loopt 10-15 minuten scheef met de werkelijke uitzending.)

Hallo MackerMD

Goede punten heb je. Eén ding is reeds mogelijk, zie hierboven je wens. Als je nl een direct opneemt doet moet je gewoon nog een keer op je rode rec knop drukken. Dan krijg je een scherm op waar je bijv de opneem tijd kan aanpassen.

Succes ermee Grnt Dutch


Ja de bruine box komt omhoog, maar je kan dan geen extra minuten meer toevoegen. Dit kan wel als je in de EPG op opname drukt, dan weer op opname, pas dan kun je extra minuten toevoegen. NIET als de opname al loopt.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...