Ga naar inhoud


[RE-8000 / 9000] bugs [B] vragen [V] of wensen [W] aan de hand van software v 52


Gast herre

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Audioniek
Citaat: [W] - Het toevoegen van fonts via USB.
Zodat de gebruiker zelf .ttf op een vereenvoudigde wijze kan toevoegen.

Dit kan al. Maak op een USB-stick een folder met de naam font (in kleine letters). Plaats in deze folder de gewenste .ttf fonts.

Doe de stick in de front-aansluiting van de ontvanger en wacht op het downloadscherm. Kies met pijltje-links/rechts de font-folder op de stick.

Druk op de rode knop om de fonts in de ontvanger te laden. De ontvanger kopieert nu alle in de folder aanwezige .ttf-bestanden naar het eigen geheugen.

In het taalmenu kun je nu het gewenste font aanwijzen bij Gebruikerslettertype. Pas als je de codepagina ook aanpast (ik zet hem op all) verandert het schermlettertype en kun je het effect zien.

Verder kun je in hetzelfde menu ook nog een groottecorrectie opgeven.

Houd het aantal lettertypen beperkt, want de vrije ruimte in de ontvanger houdt niet over. Bij te veel fonts gaat de ontvanger de gekste dingen uitspoken, waaronder onverklaarbaar hangen.

De geladen lettertypes overleven een software-update en een fabrieksreset, maar de instellingen in het taalmenu doen dat niet.

Er is (nog) geen support voor andere lettertypen dan .ttf.

Groeten,

Audioniek.


Bedankt voor de tip. Hier komt de [W] - Betere / Complete / Ge-Update Documentatie, goed van pas smile

Ik ga er eens mee aan de stoeipoes en nogmaals bedankt.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: lennie
Ik heb nog maar weinig problemen met mijn 9000, ook al omdat ik een aantal functies amper of nooit benut.

- Sinds v39 nog steeds het probleem dat ik op gegeven moment geen opnames kan verwijderen. Dat lukt pas weer als ik de box eerst af- en aangezet heb met de schakelaar achterop.
- Netwerk Instellingen: "Ethernet" > DHCP = aan, correcte IP en subnet, ziet er goed uit. Kan de HDD dan ook vanaf mijn PC bereiken en opnames ervan overnemen en verwijderen. Maar omgekeerd in Opslag Manager: onder "Netwerk Drive" > Status = "niet beschikbaar". Ik kan dus niet in mijn netwerk komen vanaf de box.
- [W] Zou fijn zijn als ook NTFS-geformatteerde schijven worden herkend. Maar dat zal wel nooit gebeuren onder Linux?
- [W] Firmware Upgrade rechtstreeks via internet.

Dat is voorlopig alles.

Loader v 1.23
HW 1.00
FW v 52
FDU v 1.3


Aantal punten had ik ook genoemd, waaronder het wissen van bestanden, direct web-update via box, etc. Echter het NTFS verhaal deed me nog denken aan de 'grootse verhalen' van mensen die wel een 8gb MKV op hun box hebben gezet. Knap.. met FAT32. Die nokken je file namelijk al af bij 4gb tops.
(Misschien met journaled).. Maar om over het NTFS terug te komen, er -is- een OPEN SOURCE variant op READ{!} NTFS (geen write, maar da's (nog) niet nodig). Het -is- dus theoretisch mogelijk een NTFS formatted medium te supporten in de nabije toekomst. Het is nu echter nog aan ReBOX om deze OPEN SOURCE te implementeren, dan hebben ze ook geen last van M$.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n synology Nas kan ook NTFS aan op een externe USB disk. Dat heb ik eerst gebruikt om m'n Nas te backuppen, maar werkt zeer traag en onbetrouwbaar. Dus lijkt me niet zinvol dat men hier aan gaat werken. Je kunt je disk beter met het journalling file system formatteren. Dat moet vast wel te lezen zijn op windows.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo MackerMD

 

Ja kan wel degelijk de opname tijd veranderen. Terwijl ik dit schrijf kijk ik naar een beeld om me scherm me titel "Opnemen". Dit kreeg ik door de Rode Rec knop nog een keer in te drukken.

 

Hier kan je kiezen tussen Pauze, Tijdsduur en Stop Positie.

Als je op Tijdsduur gaat staan dan kan je met de pijl naar recht of links de tijd aanpassen. Heb ik reeds regelmatig gebruik van gemaakt en werkt perfekt.

 

Probeer nog maar eens Grtn Erwin

 

 

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Hallo MackerMD

Ja kan wel degelijk de opname tijd veranderen. Terwijl ik dit schrijf kijk ik naar een beeld om me scherm me titel "Opnemen". Dit kreeg ik door de Rode Rec knop nog een keer in te drukken.


Moet je wel indrukken terwijl je afgestemd bent op de zender waar je van opneemt, anders gaat hij nog een programma opnemen.....
H
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
M'n synology Nas kan ook NTFS aan op een externe USB disk. Dat heb ik eerst gebruikt om m'n Nas te backuppen, maar werkt zeer traag en onbetrouwbaar. Dus lijkt me niet zinvol dat men hier aan gaat werken. Je kunt je disk beter met het journalling file system formatteren. Dat moet vast wel te lezen zijn op windows.


Niet dus. Ik heb 't met een USB stick en een kleine USB HDD geprobeerd, door deze Journaled te formateren en proberen uit te lezen op mijn Win7(ultimate) PC. Zonder succes. Vandaar nog altijd in FAT32 en is 't begrijpelijk dat men het heeft over NTFS-direct-op-ReBOX.

(Gezien @Dutch het wel voor elkaar krijgt om een Journalled Formatted Medium in Win7 aan de praat te krijgen, mag ik het toch wel vreemd vinden dat -ik- hier een (op zijn zachts gezegd) nare foutmelding krijg waarbij de enige optie overblijft tot het herformatteren van het opslagmedium.)

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutch
Hallo MackerMD

Ja kan wel degelijk de opname tijd veranderen. Terwijl ik dit schrijf kijk ik naar een beeld om me scherm me titel "Opnemen". Dit kreeg ik door de Rode Rec knop nog een keer in te drukken.

Hier kan je kiezen tussen Pauze, Tijdsduur en Stop Positie.
Als je op Tijdsduur gaat staan dan kan je met de pijl naar recht of links de tijd aanpassen. Heb ik reeds regelmatig gebruik van gemaakt en werkt perfekt.

Probeer nog maar eens Grtn Erwin



Ok.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bugs zijn alle gerelateerd aan de decodeer mechanisme van de Rebox:

 

- Het tegelijk gebruiken van de beide interne kaartsloten werkt niet. Op sommige zenders komt de melding "gecodeerde zender", waarbij je na 6 seconde beeld krijgt. Door deze bug kan het ook gebeuren dat je een lange zwarte opname maakt omdat de zender niet gedecodeerd wordt.

 

- Het gebruik van CI modules werk niet goed. De CD Cas conflicteerd me de interne kaartsloten, dat resulteert in slecht beeld. De Aston module werkt ook niet goed. Echter alleen met de CD Cas ben je gegarandeerd van beeld, dus deze moet minimaal goed werken op de Rebox en nu conflicteerd deze met de interne kaartsloten.

 

- Limitaties van CAS (bijvoorbeeld het niet omgaan van 8PSK encryptie), heeft ook effect op de interne kaartsloten, terwijl het interne kaarslot dit wel kan, maar deze zich laat beinvloeden door de limitatie van de CAS.

 

- [F] Per zender kunnen aangeven welke van de 4 (2x intern, 2x CAS) kaartslot de zender moet decoderen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

[W]

Mogelijkheid om een opname te pauzeren met de 'pause' toets.

Nu moet de 'record', pijltjestoetsen, 'OK', exit drukken, en dan ben je al 30 seconden verder...

 

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik heb weer die kleurvlekjes in beeld. zins ik die nieuwe boot loader er op heb gezet, was dat nog zo 2% ,dat ik daar last van had. maar nu met de software 108.52 is het weer zo 90% als ik een film zit te kijken raar maar waar. zijn er nog mensen die dat ook weer last van hebben, ik hoor het graag. gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ug: Helaas gisteren weer vastloper tijdens SD opname van formule1 -race (RTL7). Opname mislukt.

 

Vorige week nieuwe software v52 erop gezet. Daarna uitgezet, fabrieksinstelling teruggezet, wederom uitgezet, harde schijf opnieuw geformatteerd (Journaled), uitgezet, fastscan HD en SD, zenderlijst aangepast via PolarEdit en weer teruggezet.

Beschrijf dit uitvoerig omdat ik wil weten of ik iets "fout" doe?

 

Met de vorige software had ik iedere week ongeveer 2 vastlopers op de ca. 10 opnames. Helaas probleem niet opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snelle willie
Ook ik heb nog zeer regelmatig pixel problemen, met de nieuwe software.Tevens wat hikkerig beeld. Misschien met een nieuwe update dat het toch nog goed komt.

wat het hikken betreft is hier je antwoord van Rebox
Goedemorgen Gert,
Het gestotter wat spontaan en frequent voorkomt in de uitzendingen wordt veroorzaakt door een Kernel update aan het CAS systeem van CDS.
Zover wij hebben begrepen hebben zijn ze hier al een aantal weken mee bezig en kan het ook nog wel even duren.
Het is iets waar wij niet veel aan kunnen doen anders zouden wij wel een oplossing hebben aangedragen in de vorm van een update.
Er zit dus niet veel anders op dan te wachten tot dit afgerond is.

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...