Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten

De Zon bereikt vandaag om 5:48 uur haar meest zuidelijke declinatie en staat dan recht boven de Steenbokskeerkring,
dit is hetbegin van de winter.
Toch als ik op NPO teletekst pagina 718 keek zag ik dat een week geleden de zon in de avond al later onder ging.
Ook is het zo dat na de kortste dag de zon nog later opkomt.
Ik heb opgezocht hoe dat kwam en als je dit ook wil weten kun je het terug vinden op de onderstaande link.

 

http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Zon/020.html
 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn Rolluiken in de kamer gaan omhoog met de zon op zon onder tijd dus die trekken zich weinig van de winter aan.

En voor de rest valt het ook wel weer mee met het weer.

 

1325_ae99ec81.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de winter van 78-79 was ook niet van de minste...

uit wiki:

In Nederland was de winter van 1978-1979 van een opmerkelijk strenge aard. De winter kenmerkte zich door een flink aantal koude perioden, waarvan een met zeer strenge vorst (31 december 1978 - 6 januari 1979). De eerste koudeperiode viel reeds eind november/begin december; de laatste pas in maart 1979. Ongewoon waren verder vooral twee voor Nederlandse verhoudingen zeer spectaculaire sneeuwstormen. Bijzonder was de ook vele keren dat het in deze winter heeft geijzeld.

 

Ik herinner me vooral de oudejaarsavond en de dieselwagens die  bleven staan wegens stolling van

de brandstof : we waren nog nooit zo vroeg thuis op oudejaarsavond, al was het dan wel te voet... 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik kan het weten want er wordt er elk jaar over gesproken tijdens de feestdagen. Toen mijn ma binnenging in het moederhuis scheen de zon bij wijze van spreken. Toen ze terug kwam met ons had het enorm gesneeuwd. En moesten we beneden slapen want het toenmalig huis had geen verwarming buiten een kolenkachel in de living. Elk jaar zolang ik me kan herinneren komt dat verhaal te voorschijn

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar vandaag is hier een stralend blauwe hemel, volop zon en vanmiddag wordt het 16 graden.

Om 2 uur aan de borrel en om 3 uur aan tafel!

 

Geniet allen van deze 1e kerstdag, maar er iets leuks van.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben code oranje hier, oppassen voor vallende sinasappelen

Dat is dan de derde oogst dit jaar?

Die zullen dan wel veel minder sap bevatten dan die van de eerste oogst.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de winter van 78-79 was ook niet van de minste...

uit wiki:

In Nederland was de winter van 1978-1979 van een opmerkelijk strenge aard. De winter kenmerkte zich door een flink aantal koude perioden, waarvan een met zeer strenge vorst (31 december 1978 - 6 januari 1979). De eerste koudeperiode viel reeds eind november/begin december; de laatste pas in maart 1979. Ongewoon waren verder vooral twee voor Nederlandse verhoudingen zeer spectaculaire sneeuwstormen. Bijzonder was de ook vele keren dat het in deze winter heeft geijzeld.

 

Ik herinner me vooral de oudejaarsavond en de dieselwagens die  bleven staan wegens stolling van

de brandstof : we waren nog nooit zo vroeg thuis op oudejaarsavond, al was het dan wel te voet... 

Ik zal die winter ook nooit vergeten.

In augustus van 1978 gehuwd, prachtig weer, en inderdaad van oud naar nieuw, en op nieuwjaarsdag alles of toch bijna alles te voet afgehandeld.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als dat maar geen klachten geeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...