Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Melding gecodeerde zender


SailerPeter

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ton2207
Heb je de smartcard in de onderste interne lezer (met de chip naar beneden) of gebruik je een CAM in het CI-slot. In het laatste geval komen er geen updates door voor de rechten op de zenders. Wil je dit oplossen, stop de kaart dan even in de interne kaartlezer en vraag een heractivatie aan. als je weer beeld hebt kan de kaart weer terug.

Dit is niet zo, ik gebruik zelf de aston module, deze krijgt gewoon netjes zijn updates door. Normaal gesproken hoef je deze switch actie dan ook niet te doen. Als je dus problemen hebt met de updates door te krijgen, dan heeft dit een andere oorzaak...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Dit probleem heb ik in mijn kennisenkring kort geleden ook bij een nieuwe Rebox ontvanger gezien.

 

Daar bleek de box uitgeleverd te zijn met een tamelijk verouderde software, welke geen kaartupdates doorliet.

 

Na het laden van de laatste versie software en een hernieuwde kaartactivatie werkte alles naar behoren.

 

Kijk eens in je menu welke versie software er in je ontvanger draait?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Howdy!

:D

 

Bedankt voor het meedenken, maar het is opgelost! smile

 

De chip op de kaart stond op een of ander manier "vast" door een coderingsupdate van CD dit weekend.. mad

Namelijk: met de kaart van de buren deed mijn Rebox het wel meteen.

Dus mijn oude Strong even uit de kast gehaald en kaart laten resetten, met nieuwe heractivatie via CD, toen ik weer beeld via de Strong had, deed de kaart het ook weer in mijn Rebox!

 

Vreemd allemaal en erg primitief confusedconfused, maar we kunnen weer TV kijken, inclusief erotiek (ik wist niet dat we dat hadden,) pas na ingelogd te zijn geweest via canaldigitaal.nl zag ik dat dit standaard uitstond blush

 

grts

qs

Sssssst...............rong! ;-) en

Strong 8000, Nokia 9302s, Rebox RE9000HD 1TB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: qs2008
Howdy!
:D

Bedankt voor het meedenken, maar het is opgelost! smile

De chip op de kaart stond op een of ander manier "vast" door een coderingsupdate van CD dit weekend.. mad
Namelijk: met de kaart van de buren deed mijn Rebox het wel meteen.
Dus mijn oude Strong even uit de kast gehaald en kaart laten resetten, met nieuwe heractivatie via CD, toen ik weer beeld via de Strong had, deed de kaart het ook weer in mijn Rebox!

Vreemd allemaal en erg primitief confusedconfused, maar we kunnen weer TV kijken, inclusief erotiek (ik wist niet dat we dat hadden,) pas na ingelogd te zijn geweest via canaldigitaal.nl zag ik dat dit standaard uitstond blush

grts
qs


Maar welke software heb je nu in de Rebox?

Groeten Remo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer er geen actuele software in de ontvanger zit valt het beeld binnen een paar dagen weer uit, en moet er weer gereactiveerd worden in de Strong.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo,

Toch even deze oude topic weer aanslingeren.

Met mijn Rebox heb ik dagelijks tijdens het zappen de melding gecodeerde zender. Enkele sec. later komt er dan toch beeld. Er zit in mijn Rebox 8000 de laatste firmware. Iemand die deze problemen ook nog heeft? Na het uitzetten en weer aan gaat het een poosje weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vertel eens wat meer over je setup.

 

Zit de kaart in de interne kaartlezer of gebruik je een CI-module?

Hoe zit je antenne aangesloten, gebruik je een diseqc switch, een duo-LBN, of een draaibare schotel?

 

Kijk je naar Canaaldigitaal of naar de vlaamse tegenhanger.

 

Is deze klacht vanaf het begin, of iets van de laatste tijd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kaart zit in de onderste lezer, chip naar beneden.

Geen CI module dus. Ik heb een duo LNB Quad waarop altijd maar 1 dreambox 600PVR zat aangesloten, werkte prima.

Nu heb ik die naar boven verhuist en beneden een Rebox8000HD aangeschaft, dus ook op de duo LNB quad aangesloten.

Geen draaibare schotel en ik kijk naar Canaaldigitaal.

In het begin had ik de klacht niet. SInds kort dus wel, en werken de radiozenders ook niet meer. Weet eigenlijk ook niet of alle settings wel goed zijn. Heb een fastscan canaaldigitaal gedaan en toen had ik alle zenders, die het ook deden, muv TVGelderland, denk de overige zenders op de 23.5 ook niet.

Bij de dreambox zijn de settings makkelijk, configuratie 2 sats op DiseqAA de 19.2 en de AB de 23.5.

Binnen de Rebox kan ik geen twee sats kiezen. En LNB kies ik universeel. Ontvangst is dan rond de 92%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat settings veranderd, het lijkt nu beter en heb ook de radiozenders weer, maar heb geen zenders op de 23.5. Als ik naar TVGelderland zap is de ontvangst op de 23.5 95% maar krijg een service fout.

Schotel attenne Settings:

- Sat 19.2 Astra

- Doorlus

- 12344 MHZ

- LNB spanning AAN

- LNB type Universeel

- LNB freq 9750 en 10600 (Stond op 9750 en 10750)

- DiseqCSW ToneA/uit

- positioner GEEN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vraag me af, of je niet een ontvangst probleem hebt.

Wanneer bij het omschakelen van de ene naar de andere zender de diseqc schakelaar wat traag reageert, duurt het even, voordat de ontvanger is gelocked op het nieuwe programma.

 

Ook zou de signaal kwaliteit eventueel van invloed kunnen zijn op de snelheid van decoderen.

 

Probeer eens uit te vinden, of het wat uitmaakt, wanneer je van de ontvanger boven de antenne loskoppelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de kaart in in CD module, het schijnt dat de kaart gewoon in de onderste kaartlezer moet. Kan het nou niet uittesten, maar anderen misschien wel!

 

Zie het hier wel verschijnen...

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat een CI module in een 8000 of 9000 niet lekker werkt is al vaker hier aan de orde geweest.

 

De ingebouwde onderste kaartlezer werkt met een Canaal Digitaal SECA 3 kaart over het algemeen zonder problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...