Ga naar inhoud


Hoe Balkan zenders ontvangen zonder schotel?


Gast ZK84

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Zuppelan
Een ontvanger (Dreambox) en een draadje van je schotel naar je ontvanger. Eventueel, als je meerdere koppen in je schotel plaatst om meerdere satellieten te ontvangen, ook nog een diseqc-schakelaar.


Hoe goed/stevig moet dat draadje zijn als ik in een complex van 12 etages woon en zelf op de 1e woon? Is de afstand schotel - dreambox dan te groot?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

additioneel, de meerderheid van stemmen in de VVE voor het toestaan van plaatsen van een antenne op gedeeld eigendom

 

en echt moeilijk hoeft dat niet te zijn

 

wat moeilijk is voor de leek is kijken hoe die draad (de coax kabel) van bovendaks naar binnen geleid moet worden

schachten / ontluchtingen / kabeltracés / meterkasten

 

aan of in je loggia zal wel qua oriëntatie niet altijd de beste oplossing zijn en stuit op bezwaren van VVE wegens aanzien van het gebouw ( op dak heb je wel vrij zicht maar niemand ziet het schoteltje staan)

ciao

 

ik heb op 12 hoog schotel en woon op 5 hoog

en tot 90 meter is er eigenlijk geen probleem met goed materiaal

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonder aanvoer van signaal heb je niets aan een kastje.

misschien is er online iets te vinden aan streams ofzo, die je op de pc kunt bekijken

Wat je ook nog nodig zult hebben is een kaart om de zenders die je wilt zien te kunnen decoderen, mochten deze gecodeerd worden uitgezonden

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: allez l'om
zonder aanvoer van signaal heb je niets aan een kastje.
misschien is er online iets te vinden aan streams ofzo, die je op de pc kunt bekijken
Wat je ook nog nodig zult hebben is een kaart om de zenders die je wilt zien te kunnen decoderen, mochten deze gecodeerd worden uitgezonden


Dat bedoel ik een kaart voor bij dat kastje. Zoals ook UPC een smartcard heeft, zoiets bestaat toch wel voor buitenlandse (Balkan) zenders?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Garagebox
Kan je iets specifieker zijn dan balkan, een land noemen ofzo.


meerdere: kroatie, bosnie, servie zijn wel de 3 belangrijkste maar slovenie & montenegro wil ik ook wel ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Titel aangepast:

oud= Welke Dreambox heb ik nodig als ik GEEN schotel kan plaatsen?

-->

nieuw = Hoe Balkan zenders ontvangen zonder schotel


thanks!
was in de veronderstelling dat die box "het" was maar eigenlijk is die box alleen maar een ontvanger..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ZK84
Origineel bericht van: Bigfoot
Titel aangepast:

oud= Welke Dreambox heb ik nodig als ik GEEN schotel kan plaatsen?

-->

nieuw = Hoe Balkan zenders ontvangen zonder schotel


thanks!
was in de veronderstelling dat die box "het" was maar eigenlijk is die box alleen maar een ontvanger..


Mijn teleurstelling was ook erg groot na de aankoop van m'n dreambox, je kunt er niet eens tosties mee maken of de autobanden mee oppompen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ZK84
Origineel bericht van: Garagebox
Kan je iets specifieker zijn dan balkan, een land noemen ofzo.


meerdere: kroatie, bosnie, servie zijn wel de 3 belangrijkste maar slovenie & montenegro wil ik ook wel ontvangen.
http://www.lyngsat-stream.com/tvcountry/Europe.html
http://www.global-itv.com

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de Balkanradiozenders te ontvangen is internetradio misschien een optie. Hiermee zijn duizenden zenders te ontvangen. Hiervoor zijn speciale internetontvangers te koop. Heb er zelf niet een, maar even googlen levert veel informatie op. Hoop dar je er iets aan hebt. Succes, Jan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is veel mogelijk bij de satteliet boer zag ik een kast staan

iptv box via internet kan je een hoop ontvangen het beeld is perfekt in dit geval ging het om nilesat waar veel arabische zenders op zitten ik moest wel 450 euro neertellen en 120 euro voor een jaar lang kijken het gaat hier ook om gecodeerde zenders dus vergeet die schotel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Ik heb een hs 9000 home caster die nu in reparatie is, waarschijnlijk voeding, en omdat het iedere keer weer een gedoe is om bij mijn schotel te komen helemaal boven op dak van mijn flat.

 

Ik wil een keer van het satelliet gebeuren af en bv via mijn laptop Servische zenders ontvangen naar mijn tv, nu weet ik dat je eenmalig een kastje kan kopen en maandelijks x bedrag voor een abonnement maar waar kan ik zo'n kastje kopen en abonneren om Servische zenders te ontvangen, weet iemand dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...