Ga naar inhoud


[RE-8000/9000] Firmware 1.08.75 staat on-line]


Jürgen

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: catw
Als ik een opname wil maken via EPG dan gaat de receiver wel aan, vanuit deepsleep, alleen alle gegevens zijn dan weer weg en er word geen opname gemaakt.

Als dat echt zo is, dan is de hele update voor niets geweest.
(Maar ik kan het me dat amper voorstellen, want er is eerst twee weken getest door de betatesters, en die zullen dat toch niet over het hoofd hebben gezien)

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zoals gebruikelijk staat mijn RE-9000 in de 'diepe Stand-by'.

Elke doordeweekse namiddag wordt om 17.00 uur een via de EPG in de Timer vastgelegde opname van RTL4 HD vanuit de 'diepe Stand-by' gestart.

Ook heden na installatie van de nieuwe FW gebeurt dit zonder problemen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Als dat echt zo is, dan is de hele update voor niets geweest.
(Maar ik kan het me dat amper voorstellen, want er is eerst twee weken getest door de betatesters, en die zullen dat toch niet over het hoofd hebben gezien)


Ach ja, lees mijn eerdere berichten maar door dan krijg je een beter overzicht van de problemen die ik met deze receiver heb (gehad hoop ik nu).
Vandaar dat ik de problemen van TangoBravo gelijk herkende, receiver in rust zetten en na opstarten alle gegevens kwijt, had ik dus ook al tijden, vandaar dat ik ook nooit kon opnemen en daarvoor mijn Clarke-Tech gebruik.

Maar goed morgen zal ik eerst de versie NL_CFDCSC1ES4_RE9000HDPVR_V10826.ird terug zetten, die werkte als laatste goed zonder dat de instellingen er opnieuw ingezet hoefden te worden.
Daarna zal ik de laatste versie er op zetten en dus de op één na laatste versie overslaan, iets wat ik vandaag niet had gedaan omdat de software toen nog niet online stond oftewel ik zag het pas nadat ik versie *.52 er op had gezet en het bericht van Jürgen las. Ook tussendoor naar fabriek's instellingen terug zetten.

Verder heb je kunnen zien dat ik nu al heel erg tevreden ben terwijl een ander met deze gegevens zou zeggen wat een ellende, dus ik zie wel weer en denk altijd "morgen is er weer en dag".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gilera1009
ik heb de nieuwe software 1.08.75 er ook opgezet gisteren-avond, en ik moet zeggen, het gaat de goede kant op. kan nu opnemen in de deepsleep stand, en op de zenders Eurosport HD en History HD geen blokjes meer in het beeld, prima dus gr. Gert




Ik lees het hier vaker ,maar opnemen in de deepsleep mode kon gewoon al ,dus dat snap ik niet.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe firmware erop gezet na de lovende ervaringen. Bij mij geeft het heel veel problemen. Heb eerst een format gedaan van de hdd. Daarna de update. Fabrieksinstellingen en 3 minuten uit. Weer opstarten en fastscan en alle instellingen weer opnieuw gedaan zoals tuner op gescheiden en dergelijke. De kwaliteit van astra 2 (engelse zenders) is erg naar beneden gegaan van ong 73% naar 52%. Gek genoeg bij bbchd en bbc one hd wel weer 75% en bij itv hd 53% en blokvorming. Daarnaast ook regelmatig service fout en gecodeerde zender. Versie 52 weer terug gezet maar waarde blijven hetzelfde . Gisteravond voor de update was alles goed. Begrijp er niets van en ben er zeker niet blij mee. Komen die lager waardes bij anderen ook voor op de astra 2? Was tevreden over de vorige versie 52 en denk nu had ik maar nooit de update uitgevoerd. Voordat ik versie 52 weer heb teruggezet eerst nog een nieuwe poging gedaan met versie 75 maar dit mocht niet baten. Wie weet wat hier aan de hand kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ter aanvulling van vorige post. ITV sd geeft wel wat bij mij normaal was 73% en een aantal andere engelse zenders ook bijvoorbeeld ITV2 73%, maar itv2+1 weer 53%. En bb1 tot en met bbc4 53%, maar bbc news 5%. Zijn er in de fastscan ander transponders gebruikt oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan deze ervaring niet delen, bij mij is de signaalkwaliteit van Astra2 en de genoemde zenders zoals o.a. ITV HD, BBC HD en Luxury Life HD gelijk gebleven en wel gemiddeld 84%.

Overigens kan ik me ook nauwelijks voorstellen dat dit direct door de nieuwe FW veroorzaakt zou kunnen zijn.

 

Overigens is het nergens voor nodig om de HDD te formatteren, kan waarschijnlijk ook geen kwaad maar is zonde van de tijd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de firmware ook geinstalleerd. Ontvangst van Eurosport HD en History HD is zeker verbeterd, maar nog niet perfect als de ontvanger 'koud' is opgestart. Ik laat m'n RMA maar zitten.

 

Verder worden de namen van de timeropnames nu netjes bewaard. Later in de week eens kijken of alle opnames nu de naam van het juiste programma krijgen. Voorheen moest ik basis van zender,datum en tijd 'raden' welk programma opgenomen was.

 

Heb nog niet gekeken of de boottijd verbeterd is.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hdd formateren was een kleine moeite en er stond bijna niets meer op.

Lijkt me ook niet logisch dat het door update komt. heb scanlijst van cds er bij gepakt en op bepaalde frequenties geeft de ontvanger een lagere kwaliteit. Bijvoorbeeld itv1 10758 vert 73% en itv1+1 10891 hor 53%. Als ik de lijst van engelse zenders bij langs loop valt op dat de "horizontale" zenders een lagere waarde weergeven nu. De hd engelse zenders met verticaal geven wel normale waarde en die met verticaal,zoals itv, te laag. Ben absoluut geen satelietexpert ,wat zegt dit patroon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier kan ik alleen melden dat alle van de door jouw genoemde zenders op Astra2 bij mij een zo goed als nagenoeg gelijke waarde hebben.

 

Ik ben ook geen expert maar gelet op het genoemde kwaliteitsverschil tussen de horizontale en verticale Astra2 zenders denk ik toch wel dat jij jouw schotel wat moet fijn tunen.

Nu zal jij natuurlijk wel roepen dat het met de oude FW wel allemaal goed zat maar anders kan ik ook niets bedenken.

 

Wat voor een installatie gebruik jij?

Maat schotel, LNB's, switch?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Hdd formateren was een kleine moeite en er stond bijna niets meer op.
Lijkt me ook niet logisch dat het door update komt. heb scanlijst van cds er bij gepakt en op bepaalde frequenties geeft de ontvanger een lagere kwaliteit. Bijvoorbeeld itv1 10758 vert 73% en itv1+1 10891 hor 53%. Als ik de lijst van engelse zenders bij langs loop valt op dat de "horizontale" zenders een lagere waarde weergeven nu. De hd engelse zenders met verticaal geven wel normale waarde en die met verticaal,zoals itv, te laag. Ben absoluut geen satelietexpert ,wat zegt dit patroon?

Ook ik had dit gevoel even met de RE8000. De NL'se SD zenders zweven nu rond de 80%, dacht eerst dat dit hoger was. Ik gebruik dezelfde schotel opstelling voor beide decoders. Daarna ben ik maar terug gegaan naar de V52 firmware, maar dit gaf geen verbetering, dus weer terug gegaan naar de V75 firmware en ook nu geen verandering. Tussen mijn RE8000 en RE9000 zit soms 10% kwaliteitsverschil tussen dezelfde zenders, terwijl bekabeling korter is voor mijn RE8000. Op mijn RE9000 lijkt het er toch op dat alles hetzelfde is gebleven, maarja al met al werkt het verder wel..

Een zender blijft bij mij problematisch en dat is History HD. Als beide decoders een tijdje aan staan, dan pas werkt deze zender naar behoren (kwaliteit 86%), daarvoor blokvorming...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel visiosat bi. Lnb is inverto twin. Switch volgens mij emp centauri. Alles geïnstalleerd door dealer. Heb handmatig bbc1 op verticaal opgezocht en die heeft wel 74% ipv horizontaal 53%. Oude firmware was het inderdaad wel goed dus voor mij logisch dat eerste gedachte die kant op gaat. Maar zo als gezegd: ben geen expert. Zit ergens in horizontaal-verticaal. Raar toeval dat dit met firmware update optreedt. Zou het niet kunnen dat deze firmware hier gevoeliger voor is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is het verstandig om dit probleem bij Rebox neer te leggen want volgens mij zijn zij de enige die op jouw laatste vraag een antwoord kunnen geven.

Maar nogmaals, het zal niet veel opleveren omdat het schijnbaar geen generiek probleem is want dan zou iedereen hier last van moeten hebben.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...