Ga naar inhoud


[RE-8000/9000] Firmware 1.08.75 staat on-line]


Jürgen

Aanbevolen berichten

Citaat: Overigens kan ik me ook nauwelijks voorstellen dat dit direct door de nieuwe FW veroorzaakt zou kunnen zijn.

 

Als je de release notes bekijkt, is de transponderlijst bijgewerkt. Als de nieuwe lijst fouten bevat kan dat dus wel.

 

Ik zou in dit geval eens Astra2 als satelliet wissen, hem weer toevoegen (dan ben je alle transponders kwijt) en een blindscan doen.

 

Overigens heb ook ik sinds de update precies dezelfde signaalkwaliteit op alle satellieten, inclusief Astra2. En vind ik dit hele Astra2-verhaal nogal off-topic; we hebben het nu al over schotels opnieuw uitrichten nadat er een firmwareupdate in een ontvanger is gedaan...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Audioniek

Als je de release notes bekijkt, is de transponderlijst bijgewerkt. Als de nieuwe lijst fouten bevat kan dat dus wel.

Als dit het geval zou zijn dan zou dit een generiek probleem moeten zijn, dus iedereen zou dan hiervan last moeten hebben, toch?

Origineel bericht van: Audioniek
...En vind ik dit hele Astra2-verhaal nogal off-topic; we hebben het nu al over schotels opnieuw uitrichten nadat er een firmwareupdate in een ontvanger is gedaan...

Naar mijn mening is dit wel On-Topic want HHH klaagt over een probleem welk hij eventueel aan de nieuwe FW toeschrijft en daarbij is het wel gebruikelijk om adviezen te geven om dit probleem misschien op te lossen.
Hier hoort dan ook immers het advies om de schotel beter af te stellen erbij.
Maar misschien zie ik het verkeerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cowboy02
Er staat nu bij bij schotelantenne instellingen een groene button "easy find LNB" iemand enig idee wat hiermee bedoeld word?

Ik heb bij 'Schotelantenne instellingen' maar één groene knop met de beschrijving 'TP toevoegen'.

Misschien wordt de door jouw genoemde groene knop alleen bij een bepaalde schotel configuratie zichtbaar?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Jaaaa, dat is dus niet bij 'Schotel instellingen' zoals cowboy02 schreef.


Klopt, maar wat betekent het? Ik zou dat ook niet weten.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Als dit het geval zou zijn dan zou dit een generiek probleem moeten zijn, dus iedereen zou dan hiervan last moeten hebben, toch?

 

In principe heb je daarin gelijk. Echter: Reboxen hebben de transponderfrequentie in hele MHz-en. Kijk je op bijvoorbeeld King of Sat dan blijkt de gemiddelde transponder zelden op een hele MHz te zitten. Stel de frequentie is 12000.75 MHz. De meeste ontvangers zullen nu goed kunnen locken met de transponderlijstentry op 12001 (mijn voorkeur) of 12000 (lijkt me niet handig). Heb je een marginale ontvanger die gemakkelijker op een iets lagere frequentie lockt dan op een iets hogere dan zal die het beter doen met de entry op 12001. Heeft de ontvanger een voorkeur voor een hogere frequentie, dan is juist een entry van 12000 te prefereren. In de meeste gevallen zullen dus beide entries in theorie een correcte ontvangst opleveren, maar bij marginale ontvangers toch in sommige gevallen problemen opleveren.

 

En wat het probleem van HHH betreft: die klaagt als ik het goed heb begrepen over problemen bij alleen horizontale polarisatie op één satelliet. Dan kom ik uit op een verrotte LNB of een marginale voedingsspanning voor die LNB omdat hij niet goed van polarisatie wisselt. En dat heeft naar mijn inzicht niet zoveel met firmware of slecht uitgerichte schotels (de verticalen en de andere satellieten doen het immers wel goed) te maken en misschien wel een hoop met vochtige kabels, slechte/vuile connectors, Diseqc-switches en/of een samenloop van omstandigheden. Maar misschien zie ik het ook wel verkeerd.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
.....Als ik de lijst van engelse zenders bij langs loop valt op dat de "horizontale" zenders een lagere waarde weergeven nu. De hd engelse zenders met verticaal geven wel normale waarde en die met verticaal,zoals itv, te laag. Ben absoluut geen satelietexpert ,wat zegt dit patroon?


Als er verschil zit tussen de ontvangst van horizontaal en verticaal gepolariseerde zenders zou dat kunnen duiden op een verkeerd ingestelde skew.
Vanwege de specifieke loop van de Clarke Belt (de baan waarin de satellieten staan) moet de LNB een beetje gedraaid worden. Verticaal is niet meer echt verticaal, behalve bij Azimuth 180 graden. De hoek hangt af van de geografische positie van de schotel en de satellietpositie. Kun je opzoeken in tabellen.
Afstellen is rotklusje, en lukt het beste met speciale apparatuur. Maar een monitor bij de schotel en dan gewoon het beste gemiddelde van beide polarisaties zoeken lukt ook wel.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt probleem komt voor bij astra 2 op horizontaal. Heb net ook nog itvhd verticaal handmatig opgezocht en daar is kwaliteit weer voor mij normaal 74% en via de scanlijst van cds op 10832 horizontaal 50%. Probleem is wel opgetreden na de update en gaat bij downgraden naar 52 niet meer weg. Raar.Heb nu weer versie 75 erop staan maar nog steeds zelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Easy Find LNB's zijn LNB's met een ingebouwde LED die vanuit de ontvanger (die dus Easy Find compatibel moet zijn) wordt aangestuurd.

 

De LED wordt gebruikt bij het uitrichten. Knippert hij rood dan ziet hij geen signaal. Gaat hij geel branden dan ben je in de buurt en wordt hij groen dan heb je het optimum te pakken. Ik heb begrepen dat je bij een groene LED zelfs de garantie hebt dat je de juiste satelliet en niet eentje die er direct naast zit te pakken hebt.

 

Easy Find LNBs worden in Nederland bijna niet aangeboden en zijn erg duur (ik zag prijzen van meer dan €100 voor een single!). Handig voor de camping en verplaatsbare installaties maar ik doe het wel met een SAT-finder van een tientje voor die ene keer bij een stationaire schotel.

 

Easy Find support zit overigens al in de Reboxen sinds V1.08.37 en is nog verbeterd in V1.08.44.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Vanwege de specifieke loop van de Clarke Belt (de baan waarin de satellieten staan) moet de LNB een beetje gedraaid worden. Verticaal is niet meer echt verticaal, behalve bij Azimuth 180 graden.

Dat is ook niet helemaal waar.
Het geldt voor alle satellieten, maar helaas niet voor de Astra familie...

Door een suffig besluit in het verre verleden, hebben de Astra satellieten default een skew van +8 graden.
Men wilde het installeren van een schotel 'simpel' maken. Omdat in de toen grootste markt (Duitsland) de skew zo'n 8 graden was, besloot men de Astra satellieten een tikje scheef te hangen, zodat men de instelling gewoon op '0' kon zetten...
Later gaf dit uiteraard in de andere landen, en voor gemotoriseerde systemen leuke problemen...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat er geen zekerheid is hoe te handelen bij een firmupdate,ikzelf doe voor de firmupdate een fabrieksresset

en er na ook,deze adviesen heb ik uit duitse forums.

het vermoeden bestaat dat het apperaat te veel opslaat(ik vertaal het maar simpel)en ze zijn bezig met een cleaning

routine,om dat op te lossen in de volgende update,men vermoed dat de bugs ook hieraan te wijten zijn,men adviseerd tevens

bij hardnekkige gevallen:VAR ordner sichern,und auf der recheiver loschen und werkreset vor der update.dit komt uit het

AAF Digital HD Forum. dit geld alleen voor die tuners die problemen hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van alles uitgeprobeerd maar geen verandering gekomen in het opnemen via EPG vanuit de stand-by, de receiver wel aan, alleen alle gegevens zijn dan weer weg en er wordt geen opname gemaakt dus dat blijft hetzelfde zoals ik gister gemeld had.

Dus opnemen alleen als er ook tv gekeken word zoals ik het al deed en op andere tijden, niet thuis zijn, op de oude wijze met de Clarke-Tech.

 

De grootste verandering is dat de receiver nu wel alle gegevens kan onthouden die ik heb ingesteld dus ik hoef niet meer elke keer als ik dat ding aanzet terug te gaan naar de opgeslagen instellingen.

 

Ook werkt het netwerk weer zoals voorheen dus dat zal nu ook wel weer goed zijn, een ping van 0.852 tot 1.164 als laagste en hoogste waarde, de doorvoer is momenteel 4.98 MB per seconde wat volgens mij meer is dan dat het ooit geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat

Dat is ook niet helemaal waar.
Het geldt voor alle satellieten, maar helaas niet voor de Astra familie..


Klinkt heel aanemelijk en wil ik ook wel geloven.
Maar wel vreemd dat bij de door Canal Digitaal uitgegeven Duo-LNB voor Astra 1&3 een sjabloon meegeleverd werd met merktekens waarmee je de skew kon instellen voor het Nederlandse ontvangstgebied. Of wordt daarmee het verschil in skew voor NL en Dld gecorrigeerd?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...