Ga naar inhoud


[RE-8000/9000] Firmware 1.08.75 staat on-line]


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

@CATW, de Start MHW-EPG automatisch optie in het UI instellingen menu, staat die wel uit?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wie weet heb je hier iets aan voor de instellingen;

 

Satellite Data Dish Setup Data

 

Name: 19.2E ASTRA 1H | ASTRA 1KR | ASTRA 1L | ASTRA 1M

Distance: 38802km

 

Dish Setup Data

 

Motor Latitude: 53.2°

Declination Angle: 7.6°

Dish Elevation: °

Elevation: 27.9°

Azimuth (true): 163.1°

Azimuth (magn.): 162.9°

LNB Skew [?]: -2.5°

 

Satellite Data Dish Setup Data

 

Name: 23.5E ASTRA 3A | ASTRA 3B

Distance: 38886km

 

Dish Setup Data

 

Motor Latitude: 53.2°

Declination Angle: 7.6°

Dish Elevation: °

Elevation: 27.0°

Azimuth (true): 158.0°

Azimuth (magn.): 157.7°

LNB Skew [?]: -5.5°

 

Satellite Data

 

Name: 28.2E ASTRA 2A | ASTRA 2B | ASTRA 2D

Distance: 39004km

 

Dish Setup Data

 

Motor Latitude: 53.2°

Declination Angle: 7.6°

Dish Elevation: °

Elevation: 25.7°

Azimuth (true): 152.5°

Azimuth (magn.): 152.2°

LNB Skew [?]: -8.6°

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Van alles uitgeprobeerd maar geen verandering gekomen in het opnemen via EPG vanuit de stand-by, de receiver wel aan, alleen alle gegevens


Iedereen kan opnemen via de EPG, behalve jij.
Waarschijnkijk is dat ding, `gewoon stuk'. Stuur hem terug naar je dealer, of ga er zelf even heen is me advies.


Mvrg,

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar wel vreemd dat bij de door Canal Digitaal uitgegeven Duo-LNB voor Astra 1&3 een sjabloon meegeleverd werd met merktekens waarmee je de skew kon instellen voor het Nederlandse ontvangstgebied.

Ik neem aan dat zo'n speciale LNB / Sjabloon daar wel op is berekend...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vanavond bij de dealer geweest. Daar gaf bbc1 tot en met 4 en andere horizontale astra2 zenders wel goede kwaliteit. Dus waarschijnlijk een lnb probleem. Er wordt nog naar gekeken.Ik ga er dus maar vanuit dat het stom toevallig samenviel met firmware update. Jullie horen het nog wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen kon ik wel opnemen, tussendoor was mijn netwerk niet meer geschikt voor de rebox, NU WEL WEER, instellingen werden niet meer bewaard NU WEL WEER.

 

Dus ga ik er maar NIET vanuit dat het ding "gewoon stuk" is maar dat het een SOFTWARE probleem zal zijn.

Zodra er rook-wolkjes, brandmelder hangt er 10 cm boven, uit komen dan geef ik aan jou als eerste aan dat "het" ding stuk is, naar mijn mening is dat ding gewoon voor een ieder verpest door het gegeven dat de importeur de software verpest. En daar ben ik niet de enige in die dat denkt.

 

Maar leuk dat jij ook meedenkt om te zoeken naar een goede oplossing om deze rebox voor een ieder een goed werkend apparaat te kunnen laten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het niet vasthouden van je opname timer kan wel degelijk een hardware kwestie zijn.

Buffer condensatoren kunnen als batterij voor de voeding van het geheugen dienen.

Zelfs een eenvoudige sper diode in de voeding kan ervoor zorgen, dat de spanning op een pootje van een geheugen ic te snel spanningsloos wordt.

Wanneer dat niet goed werkt heb jij je probleem.

Hardware of software gerelateerd, het kan allebei.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Het niet vasthouden van je opname timer kan wel degelijk een hardware kwestie zijn.
Buffer condensatoren kunnen als batterij voor de voeding van het geheugen dienen.
Zelfs een eenvoudige sper diode in de voeding kan ervoor zorgen, dat de spanning op een pootje van een geheugen ic te snel spanningsloos wordt.
Wanneer dat niet goed werkt heb jij je probleem.
Hardware of software gerelateerd, het kan allebei.


Ja, daar kan het inzitten en heb ik al eerder ook naar gezocht, maar nu worden de gegevens wel vastgehouden (met de laatste firmware) dus heb ik dat ook weer laten varen.

Maar waarin ik het nu zou moeten zoeken is voor mij, en iedereen die mee denkt, op dit moment ook een raadsel.
Vandaar dat ik morgen opnieuw de firmware op de wijze, zoals abrahamsat had aangegeven, er opnieuw in zal zetten.

Wie weet word ik daar wijzer van of kom ik tot de oplossing dat ding is goed voor de sloop, maar ja daar ga ik alsnog echt niet vanuit.

Straks komt er een "schoonmaak" tool of zoiets en werkt alles weer "normaal" (als de overbodige achtergelaten software verwijdert zal zijn of zoiets).

Momenteel weet ik het dus ook echt niet meer alleen ga ik er vanuit dat het zoeken naar een oplossing beter is dan gewoon dat ding in de vuilcontainer te dumpen, heb ik soms wel zin in hoor dat mag je echt wel aannemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit forum is ervoor, gezamelijk van elkaars problemen te leren, en hulp te bieden.

Daar worden we allemaal beter van.

 

Ik stel wel voor, dat je voor dit probleem een apart topic opent, omdat dit probleem vermoedelijk geen versie 1.08.75 gerelateerd probleem is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Dit forum is ervoor, gezamelijk van elkaars problemen te leren, en hulp te bieden.
Daar worden we allemaal beter van.

Ik stel wel voor, dat je voor dit probleem een apart topic opent, omdat dit probleem vermoedelijk geen versie 1.08.75 gerelateerd probleem is.


Ja dat klopt, ik heb deze problemen eigenlijk altijg gewoon tussendoor gemeld dus dat was niet zo slim.
Zou je alles terug zoeken dan zie je er wel een lijn in maar zoals het nu gedaan is in het geheel niet, sorry.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel gemerkt dat het tonen van de 'play list' nu weer stukken sneller gaat.

Bij 1.08.52 duurde dat eindeloos voor de list op het scherm kwam. (Soms wel 30 seconden)

Nu weer hetzelfde als bij eerdere versies: een seconde of 5.

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de standby van de harde schijf dan niet veranderd (weer terug op de default in energiebeheer?).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Dus ga ik er maar NIET vanuit dat het ding "gewoon stuk" is maar dat het een SOFTWARE probleem zal zijn.

Ik snap niet waarom je, dat je dealer /rebox niet laat uitzoeken, er zit toch nog garantie op.

Nog eventjes:
Bij de Inverto was het ook iets, waarvoor je naar de dealer moest om een meerdagse epg te krijgen, dus waarom zou het bij jou niet zo zijn?

Baat het niet, schaden doet het ook niet om eventjes terug te gaan.


Maar om on-topic te blijven, ik heb [tot nu toe] geen klachten met de nieuwe software

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Wat meteen opvalt is dat het probleem dat ik had bij Eurosport HD en History HD (blokjes in beeld, maar toch goed signaal) nu bij de eerste test nog niet zijn voorgekomen.


Het 'blokjes'probleem is toch niet geheel verdwenen. Het is wel veel minder geworden en veel sneller voorbij. Voor de rest functioneert deze firmware goed. Het niet kunnen verwijderen van bestanden is niet meer voorgekomen, bijvoorbeeld.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...