Ga naar inhoud


Wat is meerwaarde van een mediaplayer (vb mede8er) boven mediaplayer van de vu+?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Michel
...Ook gebeurt het bij de VU+ DUO toch zo af en toe eens dat het geluid wegvalt als je gaat 'spoelen' en pas weer terug komt als je diverse keren terugspoelt, of stopt/start.

Kijk: dat is nu een voor mij volledig nieuw fenomeen. Terwijl hier toch aardig wat wordt gespoeld.

Dit gebeurd bij mijn VU+ ook regelmatig. Ook na het springen door een mediabestand.

Files die in elk geval niet goed afgespeeld worden zijn de "Mentalist" gespot door "OpelAstraCoupe" smile deze lijken in eerste instantie goed af te spelen maar gaan dan soms ineens hangen. Soms voor een seconde of 2-3 maar soms ook voor altijd. Als je dan gaat spoelen of door de opname springen is het helemaal gebeurd en moet ik de VU+ echt helemaal uitschakelen om hem weer aan de praat te krijgen.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

From Michel:

Citaat:
Met jouw achtergrond zou je toch iets betere ogen verwachten.

Je moest eens weten welke bloobers en/of foutieve gedachte-kronkels binnen het omroepwereldje plaatsvinden. En wij maar denken dat we naar HDTV kijken bij de meeste Nederlandse programma's. Maar dit terzijde.

 

Ik heb het in mijn eerdere reactie/voorbeelden niet over de beeldkwaliteit op zich maar over de VU+DUO die al mijn DVD/VIDEO_TS downloads en ook eigen vertaalde DVD's naar DVD/VIDEO_TS altijd "prima" afspeelt. Ik heb het dan niet over de beeldkwaliteit op zichzelf, maar over afspelen van voor naar achteren zonder enig mankeren.

 

Ook heb ik je gevraagd, want we blijven meedenken, om dan eens te verwijzen naar zo'n niet afspeelbare DVD/VIDEO_TS omdat ik ze nog niet ben tegen gekomen naast het gewone standaard spul.

 

Als je nu je voorgaande postings bekijk zie ik allemaal "uitdagende" formats staan die bij normaal huishoudelijk gebruik minder voorkomen en ik kan misschien niet lezen maar een normaal DVD/VIDEO_TS bestand(en) zie ik er niet bijstaan.

 

Concluderend, we praten over wezenlijk verschillende soorten van bestanden c.q. formats.

 

P.s. Nogmaals, kun je het niet afspelende DVD/VIDEO_TS bestandje aanwijzen en/of ter beschikking stellen zodat we juist kunnen oordelen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De twee DVD files (de DVD-ISO en de DVD/VIDEO_TS die ik gebruik (bestand 1 en 2) zijn 'normale' files zoals er duizenden in de nieuwsgroepen staan.

 

Nogmaals, ik heb niet gezegd dat de VU+ alle VIDEO_TS DVD's niet afspeelt.

In tegendeel, ik heb gezegd dat hij test file 2 niet afspeelt en dat doet hij ook niet, terwijl een dreambox DM8000 of DM800SE dat wel doet.

 

Ik ga jou uiteraard niet verwijzen naar illegale bestanden in de nieuwsgroepen. Dat ik het download om er mee te testen is nog tot daar aan toe, maar ik ga mijzelf niet strafbaar maken door er anderen naar te verwijzen. Zeker niet nu de rechter onlangs FTD in ongelijk gesteld heeft.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
De twee DVD files (de DVD-ISO en de DVD/VIDEO_TS die ik gebruik (bestand 1 en 2) zijn 'normale' files zoals er duizenden in de nieuwsgroepen staan.

Nogmaals, ik heb niet gezegd dat de VU+ alle VIDEO_TS DVD's niet afspeelt.
In tegendeel, ik heb gezegd dat hij test file 2 niet afpeelt en dat doet hij ook niet, terwijl een dreambox DM8000 of DM800SE dat wel doet.

Ik ga jou uiteraard niet verwijzen naar illegale bestanden in de nieuwsgroepen. Dat ik het download om er mee te testen is nog tot daar aan toe, maar ik ga mijzelf niet strafbaar maken door er anderen naar te verwijzen. Zeker niet nu de rechter onlangs FTD in ongelijk gesteld heeft.

Mvg,Michel

Ik geef het op, even gezocht naar 15.ts maar kon niets vinden.
Maar even iets anders, jij was diegene die als tester ging roepen dat de VU+DUO geen DVD/VIDEO_TS afspeelt (dus test file 2) om nu vervolgens te melden dat het geen gewoon video-bestandje is maar een illegaal bestand waarvan verwijzing, ofwel het zelf controleren onmogelijk is.

Met alle respect, test jij maar lekker verder. Ik ga genieten met mijn VU+DUO van al m'n diverse opname's (dus ook DVD/VIDEO_TS) die lekker afspelen en maak mij niet druk om een illegaal moeilijk afspeelbaar 15.ts bestandje wat jij ergens als een "referentie-kader" ???????? hebt gevonden. blush
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Toppers,

 

Ik ben niet iemand die veel reageert op een forum. (ik ben meer een lezer)

Maar jouw manier van reageren op iemand (michel)die probeert uit te leggen dat een satellietontvanger beperkingen heeft met het afspelen van bepaalde videobestanden tov een standalone mediaspeler vindt ik toch wel erg onbeleefd.

Ik vindt het persoonlijk heel logisch dat een satellietontvanger die beperkingen heeft. (het hoofddoel is ook satelliet kijken en videobestanden afspelen is bijzaak)

Dat jij toevallig al jouw video ts bestanden die jij hebt kunt afspelen op jouw satellietontvanger wil niet zeggen dat jij alle video ts bestanden kunt afspelen.

Na deze discussie gevolgd te hebben kun je mijn inziens je naam beter veranderen in Tobbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BOBBY
.....die probeert uit te leggen dat een satellietontvanger beperkingen heeft met het afspelen van bepaalde videobestanden tov een standalone mediaspeler ....
Als dat het doel is: daar heb je natuurlijk geen (uitgebreide) test voor nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: BOBBY
Beste Toppers,

Ik ben niet iemand die veel reageert op een forum. (ik ben meer een lezer)
Maar jouw manier van reageren op iemand (michel)die probeert uit te leggen dat een satellietontvanger beperkingen heeft met het afspelen van bepaalde videobestanden tov een standalone mediaspeler vindt ik toch wel erg onbeleefd.
Ik vindt het persoonlijk heel logisch dat een satellietontvanger die beperkingen heeft. (het hoofddoel is ook satelliet kijken en videobestanden afspelen is bijzaak)
Dat jij toevallig al jouw video ts bestanden die jij hebt kunt afspelen op jouw satellietontvanger wil niet zeggen dat jij alle video ts bestanden kunt afspelen.
Na deze discussie gevolgd te hebben kun je mijn inziens je naam beter veranderen in Tobbers.

1) Tobbers is ook een leuke naam. Jij staat dichterbij @Michel dan ik, misschien kan je het hem even voorleggen, ik heb er geen probleem mee. wink

2) Maar nu even serieus, ik probeer niet onbeleefd te reageren maar enkel te melden dat ik geen beperkingen kan ondervinden in het afspelen van DVD/VIDEO_TS map bestanden op mijn VU+DUO en dan spreek ik enkel over de normale meest gebruikelijke, ofwel "echte" DVD-bestanden en geen dubieuze "15.ts" bestanden.

3) Natuurlijk respecteer ik jouw opvatting dat een satellietontvanger die beperkingen heeft t.a.v het hoofddoel is namelijk, satelliet kijken en videobestanden afspelen is bijzaak. Ikzelf vindt het des te mooier dat de "bijzaak" bij mij beter werkt dan jullie beide (incl. Michel) kunnen constateren en daar heb ik enkel wat - volgens mijn inziens - wat tegengas op gegeven. smile

4) Inzake de testcondities welke @Michel nu hanteert heb ik zo (nog) mijn twijfels omdat ik het bewuste "blooper bij de VU+DUO" bestandje niet zelf kan testen c.q. vergelijken.

5) Maar voor de rest geniet ik nog iedere dag van alle opgenomen en/of getrokken DVD/VIDEO_TS map bestanden.

Conclusie, ik ben niet diegene die "tobt" met zijn VU+DUO afspeel bestanden. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik wederom

 

als Michel is aan het testen... (wegens review) moet je kritisch zijn

als je kritisch bent moet je ook geen dvd vob's op een mediaplayer afspelen maar op een echte dvd-player die alle (alle) laatste formaten aankan

 

ook dat is mbt andere formaten gewoon een door mekaar van babel niveau

(audio codecs en video codecs zijn afgezien van de copieer beveiliging van het origineel <> niet altijd op een geamputeerd busybox machientje af te spelen)

 

ik kan zeker niet stellen dat de VU+ (pauze) DE ultime mediaplayer is.

(echter daar heb ik de VU+ ook niet voor gekocht en de originele vraag is ook ruim denkender dan een puur vergelijk tussen grootheden)

 

dus de dm8000 zal zeker meer bieden, mede wegens de open-embedded drivers en ondersteuning die er voor de dream - images bestaat

een voorsprong .. middels enigma2 open embedded ondersteuning op dm8000 maar niet in elk image en toch; het originele zou je referentie moeten zijn.

 

als de ondersteuning voor VU+ even zo groot was zou er veel meer mogelijk zijn

zo is het niet

 

een ander issue is...

op bijna alle nieuwe slimme platte beeldbuizen kan dat wat men multimedia noemt ook

ware het niet dat men een windows achtig adept (DNLA) heeft gekozen als standaard voor verbinden met netwerkmedia ipv letterlijk mounten op servers.

 

ciao

 

 

 

 

 

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Ik denk dat de laatste blu-ray spelers zeker niet onderdoen voor de beste media players en zeker beter zijn dan de sat.boxen die ik ken.

 

LG, Samsung etc. hebben inmiddels uitgebreide formaat ondersteuning, DLNA, BD Live etc..

 

Overigens hebben de betere flatscreens ook een uitgebreide media-ondersteuning.

 

De VU+ heeft dan in dit geval geen meerwaarde meer. Ik kan de ervaringen van Michel ook wel bevestigen. Ik heb altijd wel een usb stick bij mij met HD content, maar je wordt niet vrolijk ervan als je deze afspeelt op de VU+ en consorten.

 

Maar wel als streaming mediaserver. Beter is het om de VU+ hiervoor in te zetten, je hebt immers je opslag in de box zitten en de content streamen naar je BluRay speler of flat-screen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: georgiosolos
1) Ik denk dat de laatste blu-ray spelers zeker niet onderdoen voor de beste media players en zeker beter zijn dan de sat.boxen die ik ken.

2) LG, Samsung etc. hebben inmiddels uitgebreide formaat ondersteuning, DLNA, BD Live etc..

3) Overigens hebben de betere flatscreens ook een uitgebreide media-ondersteuning.

4) De VU+ heeft dan in dit geval geen meerwaarde meer. Ik kan de ervaringen van Michel ook wel bevestigen. Ik heb altijd wel een usb stick bij mij met HD content, maar je wordt niet vrolijk ervan als je deze afspeelt op de VU+ en consorten.

5) Maar wel als streaming mediaserver. Beter is het om de VU+ hiervoor in te zetten, je hebt immers je opslag in de box zitten en de content streamen naar je BluRay speler of flat-screen.

1) Is inmiddels al zo

2) Kan je wat meer vertellen hoe te gebruiken c.q. connecten ?

3) Ook hier wat meer info s.v.p.

4) Michel sprak in 1e instantie over een DVD/VIDEO_TS map, ofwel de bekende DVD VOB's die niet afspeelde middels een VU+DUO en is dus een pertinente onwaarheid ! Vervolgens vergelijk je de onjuiste conclusie van Michel met een eigen USB-stick vol met HD-content welke ook niet afspeelt op een VU+DUO. Sorry, maar zo "lus" ik nog wel een paar van die gekke vergelijken. Binnen de professionele video-branche worden we bijkans gek van alle formaten die HD-content worden genoemd maar zijn opgebouwd uit zoveel codec/container-varianten dat zelfs de NLE's (Non Linear Editing Systems) vanf FinalCutPRo tot aan Avid het niet meer kunnen bijhouden.
Conclusie: ook onze leuke Enigma2 receivers kunnen naast hun hoofdtaak van sat-ontvangst ook de meest voorkomende populaire codecs wel afspelen en zeker de DVD/VIDEO_TS mappen ! (Grapje) Ik probeer al jaren NED1HD live te ontvangen op m'n diverse mediaplayers, gelijk jij wordt ik niet vrolijk van al dat gedoe om eindelijk iets te zien via m'n mediaplayer en het is nog niet eens live. Toch dom dat je met zo'n geweldige mediaplayer niet eens Ned1HD live af Astra kunt zien !!!!
Ik weet het, beetje extreem voorbeeld, maar we verlangen wel dat ook onze Sat-Receivers wel alle content als volwaardige mediaplayer kan afspelen.

5) Inderdaad, ook voor streaming is de VU+DUO en andere dreamboxen uitstekend inzetbaar. Zelfs live streaming van TV-zenders gaat uitstekend naar PC en/of andere Enigma2 boxen en met iets meer moeite naar sommige mediaplayers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
Conclusie: ook onze leuke Enigma2 receivers kunnen naast hun hoofdtaak van sat-ontvangst ook de meest voorkomende populaire codecs wel afspelen en zeker de DVD/VIDEO_TS mappen ! (Grapje) Ik probeer al jaren NED1HD live te ontvangen op m'n diverse mediaplayers, gelijk jij wordt ik niet vrolijk van al dat gedoe om eindelijk iets te zien via m'n mediaplayer en het is nog niet eens live. Toch dom dat je met zo'n geweldige mediaplayer niet eens Ned1HD live af Astra kunt zien !!!!
Ik weet het, beetje extreem voorbeeld, maar we verlangen wel dat ook onze Sat-Receivers wel alle content als volwaardige mediaplayer kan afspelen.


hebben wij, of jij het nu over de VU+ de dm8000 of een andere mediaplayer
de quote is voor mij een raadsel, wie wat nu wel of niet kan.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
Vervolgens vergelijk je de onjuiste conclusie van Michel met een...

 

Zeg betwetertje, wat is nu eigenlijk mijn onjuiste conclusie?

 

Zal ik het dan voor de vijfde keer nog eens uitleggen dat ik niet meer dan vastgesteld heb dat DVD/VIDEO_TS die ik op ale boxen getest heb, alleen niet op de VU afspeelde...

 

Dat is een 100% op feiten gebaseerde conclusie en al jouw onbeschofte en hoogst onvriendelijke uitlatingen gaan daar niets aan veranderen.

 

Daarnaast heb ik niet meer en niet minder geconcludeerd dat de diverse enigma II receivers niet als volwaardige mediaplayer kunnen worden gebruikt. Ik schijf nergens dat dit vreemd is, ik schrijf nergens dat dit mij verbaast, ik schrijf dat alleen als FEIT en ik schrijf dat omdat veel mensen denken dat zo'n enigma II receiver al die bestanden wel af kan spelen. Als ik er niets vanaf weet en mij door een verkoper zo'n enigma II receiver in de maag gesplitst wordt, zou ik het toch heel erg prettig vinden dat ik vooraf al weet wat de voor- en nadelen zijn. Daar zijn die reviews immers ook voor!

 

Een beetje mediaplayer speelt namelijk alle mediaformaten prima (98 tot 100%), terwijl een enigma II receiver over het algemeen nog niet 45% van de bestanden af kan spelen en bij een aantal van die bestanden (van die 45% dus) dat ook niet foutvrij doet.

 

Wat is er dan zo vreemd aan die conclusie?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Citaat:
Vervolgens vergelijk je de onjuiste conclusie van Michel met een...


1) Zeg betwetertje, wat is nu eigenlijk mijn onjuiste conclusie?

2) Zal ik het dan voor de vijfde keer nog eens uitleggen dat ik niet meer dan vastgesteld heb dat DVD/VIDEO_TS die ik op ale boxen getest heb, alleen niet op de VU afspeelde...

1) Fijne beoordelig hou je erop na, zit ik nu ineens in het "hokje" betwetertje.
Je bent nog steeds een pracht-kerel met ook nog eens met een eigenzinnige eigen mening, dat mag gezegd worden. wink

2) Zal ik dan nu ook voor hetzelfde aantal keren dat ik tegengas heb gegeven zeggen dat jouw stelling : DVD/VIDEO_TS map(pen) spelen niet op VU+DUO een onjuiste bewering is. Fijn dat je verder het opnieuw gaat uitleggen, maar mijn normale DVD/VIDEO_TS (vob's dus) spelen dus wel op de VU+DUO.

Wanneer mag/kan ik eens jouw test-file tegemoet zien zodat ik dat ook eens mag beleven dat e.e.a. niet speelt op de VU+DUO ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Die ga je niet krijgen. Ik heb je ook uitgelegd waarom.

 

Als jij denkt dat het gebruikelijk is dat mensen die DVD's hebben gekocht, deze helemaal converteren, de image op een NAS plaatsen om die DVD vervolens 15 x te kijken, zie je ze echt vliegen.

 

Ik test liever in een praktijkgetrouwe omgeving en in de praktijk worden DVD images gedownload wink

 

Als je mij niet geloofd, kom je maar kijken. Ik heb geen enkele behoefte mij voor jou te bewijzen en ga mij daar zeker niet strafbaar voor maken.

 

Verder ga ik met jou niet in discussie. Jij hebt toen je dit topic in kwam stormen met je onbeschofte en onvriendelijke gedrag meteen de tendens gezet en daar heb ik geen trek meer in.

 

Het kan allemaal ook anders. Vriendelijk en sportief en over die beide vaardigheden beschik jij helaas niet.

 

Ik zag in je ledenprofiel dat je het al vaker aan de stok hebt gehad met moderators en ik snap nu ook waarom.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Citaat:
Vervolgens vergelijk je de onjuiste conclusie van Michel met een...


Zeg betwetertje, wat is nu eigenlijk mijn onjuiste conclusie?

Zal ik het dan voor de vijfde keer nog eens uitleggen....

Ik stel voor dat een moderator een einde maakt aan deze uiterst onwellevende en volstrekt niet ter zake doende manier van reageren.

Met schelden en hanig machogedrag wordt een standpunt echt niet beter onderbouwd. Integendeel zelfs: dat maakt de boodschap, terecht of onterecht, alleen maar ongeloofwaardig, en leidt in ieder geval de aandacht volstrekt van die inhoud af.


En ja: ik speel inderdaad de (ongeconverteerde) inhoud van volstrekt legale DvD's via de ontvanger af.
Als het uitsluitend gaat om illegale contents, lijkt het me een goed idee dat ik de testomschrijving te vermelden. Dan weet ik gelijk dat deze "praktijktest" voor mij geen waarde heeft.

En nu begrijp ik (eindelijk) ook dat voor mij de DUO wel voldoet als mediaspeler.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...