Ga naar inhoud


Wat is meerwaarde van een mediaplayer (vb mede8er) boven mediaplayer van de vu+?


dannyboy

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Dus jij wil ons vertellen dat je aan je VU+ DUO een externe behuizing hebt hangen met daarin een (PC) DVD loopwerk en dat jij jouw uitsluitend originele DVD schijfjes daar in stopt om ze via de VU+ op de TV te kunnen bekijken?

 

Dan ben jij een bijzonder mens, want zo zal het in de praktijk zelden voorkomen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoewel ik een USB-DvD-Speler ook wel eens gebruik (maar dat is eigenlijk meer om te proberen of het werkt), is de meest voorkomende praktijk toch dat ik een DvD in de speler van een PC stop en die via het netwerk over de DUO afspeel, of dat ik de inhoud kopieer naar de NAS of de interne HDD van de DUO.

 

En ik voel me met die handelwijze bepaald geen bijzonder mens: dat klinkt me als teveel eer in de oren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Daar zijn we het daan weer helemaal over oneens.

 

Als jij uitsluitend originele DVD schijfjes op die manier afspeelt ben je in mijn ogen wel degelijk een bijzonder mens wink

 

Ik hoor dit eigenlijk zelden of nooit.

 

Ik neem het mee in de test, want ik wil ook bijzondere mensen niet teleur stellen smile

 

Ik zal naast een gedownloade image, ook een originele superbit en een normale dvd als testmedia gebruiken die ik dan vanaf de omslachtig gedeelde DVD speler in mijn PC zal afspelen.

 

Ik neem aan dat jij de DVD speler dan iederen keer weer handmatig (vis CIFS) shared, want een DVD speler kan je op een Windows PC niet permanent sharen volgens mij.

 

Staat je PC dan dag en nacht aan? Want als je de PC pas aanzet nadat de VU+ is geboot (en die zet jij nooit uit volgens eigen zeggen) moet je alles weer handmatig mounten of de VU+ rebooten.

 

Is dat niet erg lastig en omslachtig? Ik zou me kunnen voorstellen dat dit voor iemand die op ieder slak zout legt, een enorm probleem is smile

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Als je mij niet geloofd, kom je maar kijken. Ik heb geen enkele behoefte mij voor jou te bewijzen en ga mij daar zeker niet strafbaar voor maken.

@Michel, lijkt mij leuk. Wanneer mag ik komen kijken, breng ik ook mijn configratie//image mee en/of de gehele VU+DUO voor een kort vergelijk.
P.M mij maar wat mogelijke datums, ik kan altijd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Toppers

2) Zal ik dan nu ook voor hetzelfde aantal keren dat ik tegengas heb gegeven zeggen dat jouw stelling : DVD/VIDEO_TS map(pen) spelen niet op VU+DUO een onjuiste bewering is. Fijn dat je verder het opnieuw gaat uitleggen, maar mijn normale DVD/VIDEO_TS (vob's dus) spelen dus wel op de VU+DUO.


Michel heeft NERGENS gemeld dat DVD/VIDEO_TS mappen niet op een VU+DUO spelen. Hij heeft geheel terecht gemeld dat er DVD/VIDEO_TS mappen zijn die NIET af te spelen zijn op een VU.

Dat is toch niet zo ontzettend moeilijk te begrijpen of wel?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik neem aan dat jij de DVD speler dan iederen keer weer handmatig (vis CIFS) shared, want een DVD speler kan je op een Windows PC niet permanent sharen volgens mij.

Staat je PC dan dag en nacht aan? Want als je de PC pas aanzet nadat de VU+ is geboot (en die zet jij nooit uit volgens eigen zeggen) moet je alles weer handmatig mounten of de VU+ rebooten.

Is dat niet erg lastig en omslachtig?

Nee hoor, hoewel de NAS wel vaak, maar zeker niet altijd aanstaat, staat de PC juist heel vaak uit als de DUO wordt ge(re)boot.
Pli heeft daar een uiterst handige optie voor ingebouwd ("mount again", ook makkelijk bereikbaar vanuit het menu van de movielist). Dat betekent dat eenmalig mounten via het menu van de ontvanger voldoende is om die mount altijd ter beschikking te hebben.
Daarnaast heeft PLi het gebruik van symlinks in de movielist mogelijk gemaakt: daardoor zijn alle gewenste afspeellocaties heel snel bereikbaar.
Dat gevoegd bij de mogelijkheid om vanuit de movielist alle bestanden af te kunnen spelen met een simpele druk op "OK", maakt het geheel uiterst handzaam.
En laat het nu net PLi zijn wat je gebruik voor je testen!

Je hebt zo bijzonder weinig zout nodig om goed te testen.....

Oh ja, dat doet me aan het volgende denken: wellicht in je test ook het (verschil in) bedieningsgemak meenemen? Zoals het gemak waarmee diverse afspeellocaties bereikt kunnen worden? Daar zou je ook eventueel noodzakeljk converteren onder kunnen laten vallen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Origineel bericht van: Toppers

2) Zal ik dan nu ook voor hetzelfde aantal keren dat ik tegengas heb gegeven zeggen dat jouw stelling : DVD/VIDEO_TS map(pen) spelen niet op VU+DUO een onjuiste bewering is. Fijn dat je verder het opnieuw gaat uitleggen, maar mijn normale DVD/VIDEO_TS (vob's dus) spelen dus wel op de VU+DUO.


Michel heeft NERGENS gemeld dat DVD/VIDEO_TS mappen niet op een VU+DUO spelen. Hij heeft geheel terecht gemeld dat er DVD/VIDEO_TS mappen zijn die NIET af te spelen zijn op een VU.

Dat is toch niet zo ontzettend moeilijk te begrijpen of wel?


Je hebt gelijk, ik begrijp het al.
Overigens, @Michel zei het de 1e keer zo;

Origineel bericht van: Michel ....De VU+ speelde in de test overigens de DVD/VIDEO_TS map niet af, maar een DVD-ISO weer wel, terwijl de Dreamboxen met gelijke software (Pli2 van 21-02-2011) dat wel prima deden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik weet dat je graag gelijk wilt hebben. Als ik je daar een plezier mee kan doen dan zeg het maar, dan krijg je van mij een kilo gelijk. wink

 

Het blijft een omslachtige manier van werken die met zekerheid door 95% van de gebruikers niet op die manier gehanteerd wordt.

 

Die reviews schrijven we toch om een praktijkbeeld te krijgen en dat krijg je niet door de omslachtige werkwijze van een enkeling te waarderen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik weet dat je graag gelijk wilt hebben.
Hear, hear!

Ik vind wel dat we in een wat zinloos heen en weer praten terecht komen. Dit draagt allemaal weinig aan (het begrip over) de discussie bij. Maar dat terzijde......

En ach, wat noem je omslachtig? Het plaatsen van een DvD in de speler van een PC is voor mij nog wel te behappen hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gasten, bedankt voor de discussie laugh , maar ik heb een aantal dagen terug al een mediaplayer gekocht. Wist niet eens meer dat er nog verder gediscussieerd werd.

Heb overigens de mede8er (spreek mediator, engels) gekocht. Met 1TB hdd.

Kan er nog weinig over zeggen want weinig gebruikt, maar lijkt een goed apparaat.

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weeral tevreden se.

Is je stapel al hoog ? Want draait de economie nu eenmaal op (stapels van toestellen )

Dit is nu net een gat in de markt , 1 bak die gewoon alles kan laugh

Zou mooi zijn he .

PC, DVD, blu-ray ,S-C- en T dvb , versterker , reciever , gaming .....

 

1 TV-monitor-projector ; alles aan één bakje met 1 simpele afstandsbediening .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Michel
Ik weet dat je graag gelijk wilt hebben.
Hear, hear!

Ik vind wel dat we in een wat zinloos heen en weer praten terecht komen. Dit draagt allemaal weinig aan (het begrip over) de discussie bij. Maar dat terzijde......

En ach, wat noem je omslachtig? Het plaatsen van een DvD in de speler van een PC is voor mij nog wel te behappen hoor.
Ik kijk ook vaak dvd,s via de pc/Vu+Duo in mijn slaapkamer hoor, je bent niet de enige hoor :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...