Ga naar inhoud


Wat is meerwaarde van een mediaplayer (vb mede8er) boven mediaplayer van de vu+?


dannyboy

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Ik weet dat je graag gelijk wilt hebben.
Ik weet het niet zeker, maar als ik het goed zie, reageer je nu op mijn uitleg hoe je in PLi 2.0 permanent Windows-shares kunt benutten.
Als dat zo is: ja, dan heb ik gelukkig inderdaad gelijk. Gelukkig, omdat PLi dat voor ons zo gemakkelijk heeft gemaakt.

Origineel bericht van: wortellica
Origineel bericht van: duolist
En ach, wat noem je omslachtig? Het plaatsen van een DvD in de speler van een PC is voor mij nog wel te behappen hoor.

Ik kijk ook vaak dvd,s via de pc/Vu+Duo in mijn slaapkamer hoor, je bent niet de enige hoor :D
Kijk: nog een bijzonder mens!
Dat moeten er niet teveel worden, anders ben ik niet bijzonder meer whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 139
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Toppers
Binnen de professionele video-branche worden we bijkans gek van alle formaten die HD-content worden genoemd


Typisch, ik zou zweren dat ik een bericht van Satwatcher / Jarco K.
lees.
Ik zal er wel naast zitten, nou ja, bijkans in de buurt. :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ben zelf een bezitter van een vu duo. En het doet soms pijn om te horen dat het toestel dat je bezit niet perfect is.

Maar ik denk dat Michel zijn best heeft gedaan om een onpartijdige test te doen, en zo verschillende modellen en merken proberen te vergelijken.

Ik bezit een ook een media player, en ja, dat ding speelt werkelijk alles af, en hapert nooit.

Mijn vu speelt het meeste wel af dat ik hem aanbied, maar soms valt de klank weg na een tijd, of speelt hij bepaalde zaken niet af.

Maar als ontvanger werkt hij snel en prima, en dat voor een eerlijke prijs. Al de rest is meegenomen.

Ik denk dat Michel wel wat meer krediet zou mogen krijgen voor de tijd en moeite die hij in de soort testen steekt.

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Vu werkelijk minder content afspeelt mag dat wel genoemd worden in de review van Michel. Is alleen maar goed voor de marktwerking. Toen de ET9000 op de markt kwam die eigenlijk als enige voordeel tov de vu pip had heeft vu alles in werking gesteld hetzelfde te hebben en die heeft die nu dus ook een pip die wel werkt op hd (weliswaar met 1 beeld per sec in het kleine scherm). Als de vu naar buiten komt als matige mediaplayer, is dat een stevige prikkel voor de maker om er wat aan proberen te doen dmv aanpassingen in de driver bijv.

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat snapt iedereen die de VU+ heeft denk ik wel.

 

Mijn doel is niets anders dan een vergelijk te maken tussen diverse satellietontvangers. Er zit nu eenmaal een mediaplayer functie en een DVD speler in het menu, dus ga je die ook testen.

 

Die mediaplayer / DVD fuctie is dus bij alle Enigma II receivers zeer matig en bij de een wat matiger dan bij de ander.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel

Heb je bij de VU als je een dvd probeert en hem start een keer op pauze gedrukt en daarna play? De VU heeft inderdaad af en toe start problemen met een dvd, maar als je even op pauze drukt en daarna play, doet hij het daarna perfect.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik speel zonder enig probleem een DVD op de vu duo af.

 

Ik gebruik daarvoor een mount naar de dvd player van de laptop.

 

En ook DVD bestanden op de hdd lopen hier goed.

 

 

P.s misschien anders ook testen met orginele firmware van vuplus, om andere oorzaken uit te sluiten.

 

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Citaat:
@Michel

Heb je bij de VU als je een dvd probeert en hem start een keer op pauze gedrukt en daarna play? De VU heeft inderdaad af en toe start problemen met een dvd, maar als je even op pauze drukt en daarna play, doet hij het daarna perfect.

 

Gr.Roymar

 

Dat heeft helaas totaal geen zin.

 

Op het moment dat ik de DVD afspeel werken die toetsen niet meer.

 

Ofwel de DVD plugin loopt er op vast.

 

Voor de duidelijkeheid voor de mensen die niet meelezen en wel reageren: Er is al zo'n 10 x geschreven dat de meeste DVD/VIDEO_TS mappen wel prima afspelen!

 

Het gaat er in dit geval om dat een specifieke DVD rip niet afspeelt terwijl die het op een andere enigma II receiver wel doet.

 

Dat is maar een enkel punt. Er zijn ook een aantal MKV bestanden met extreem hoge bitrate (bijvoorbeeld BBC HD - Planet Earth deel 1) die op de VU+ niet af willen spelen, maar op de DM8000 wel prima werken.

 

Er is wat dat betreft dus wel degelijk onderling verschil tussen de diverse Enigma II receivers.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb ik dat wel gelezen, maar test dat ook eens op orgineel image. Want Pli op vuduo of dreambox kan ook verschillende bugs op leveren. Als je Pli forum volgt zie je dat soms een update op de dreambox een bug oplevert, maar niet op de vuplus(of andersom)

 

Ik begrijp dat je niet wil mededelen hier wat voor een file dat dan is.

Zou je over die test vob file de media info kunnen geven, kan ik dat hier ook eens testen.

 

 

Ik snap trouwens niet, als je gaat vergelijken met enigma2 receivers, je niet sowieso orgineel enigma2 out of the box gebruikt.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Een origineel image testen heeft totaal geen zin. Daar zitten dezelfde drivers en dezelfde DVD plugin in, want daar haalt het Pli team ze ook vandaan. Buiten dat gebruikt geen mens een originele image.

 

De uitvoerige mediainfo is in dit topic al gepost. Je had toch gelezen ? smile

 

Ik ga niet meer tijd meer in het testen van de mediaplayer functionalteit steken.

 

Feit is simpelweg dat de VU+ dat bestand niet afspeelt en de DM8000 en DM800SE doen dat met exact dezelfde software, in exact dezelfde testomgeving met exact hetzelfde testbestand wel.

 

Daarnaast heeft de VU+ nog wel wat meer moeite met diverse bestanden, vooral met bestanden met een zeer hoge bitrate.

 

Ik moet wel zeggen dat de mediaplayer functionaliteit op een DM8000 en DM800SE ook ver achterblijft in vergelijking tot een doorsnee mediaplayer.

 

Als mediaspeler is dus geen enkele Enigma II receiver echt geschikt.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De uitvoerige mediainfo is in dit topic al gepost. Je had toch gelezen ? smile


Ja, en dan moet ik zeker maar raden welke van de zoveel je bedoelt. Of misschien wel een zinnetje gemist. kan toch gebeuren.

Maar als het toch geen zin heeft om op orgineel te testen, ga je wel kort door de bocht.
Voorbeeld : een bepaalde avi speelt wel op orgineel, maar niet op Pli. Ja en er zitten inderdaad de zelfde drivers in.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik ben van mening dat ik dit kleine onderdeel van een zeer uitgebreid testbericht al voldoende aandacht heb gegeven.

 

Je kunt niet alles testen. Ik heb op de technisch best mogelijke manier 4 receivers vergeleken.

 

Beter dan dit kan ik volgens mij niet doen en als zou dat wel zo zijn, is er dan toch altijd weer iemand die ook daar wat op aan te merken heeft.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...