Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.09.20 voor de rebox 9000


noes

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: rudie1956

Er staat ook youtube ff plus rew,wat moet ik me daar bij voorstellen?


YouTube fastforward en rewind geld alleen voor de laatste modellen van Rebox en niet voor de 4000, 8000 en 9000.
Jullie kunnen in jullie ijver een grotere lijst te maken ook weer te ver gaan mannen van Rebox.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 208
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: ceesv
Ik heb ondertussen Porter op de laptop en de Nul modem kabel gevonden.

Maar waar vind ik het bootbestand 1.23?

Ik weet dat er een versie was voor de RE9000, maar ik weet niet of deze ook uit is gekomen voor de RE8000. Ook voor de RE9000, is dit als download terug getrokken, ik heb de RE900 nog wel echter ergens op mijn PC staan.
Dus gokken of je moet flashen of niet smile Anders mailen naar Rebox en vragen of er problemen zijn met de 1.19 loader (draai zelf de 1.23). Je hoeft er uiteraard ook niet op te wachten..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Maar waar vind ik het bootbestand 1.23?


Ik zou voorlopig de originele bootloader 1.19 laten staan en de vorige goed werkende Rebox FW opnieuw installeren.
Dat functioneert zonder meer prima.

Daarna zou ik dit probleem bij Rebox deponeren en afwachten hoe zij dit probleem oplossen.
Je moet je overigens niet verbazen dat bij een herhaalde poging op 1.09.20 te installeren het dan wel goed gaat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ik zou voorlopig de originele bootloader 1.19 laten staan en de vorige goed werkende Rebox FW opnieuw installeren.
Dat functioneert zonder meer prima.

Daarna zou ik dit probleem bij Rebox deponeren en afwachten hoe zij dit probleem oplossen.
Je moet je overigens niet verbazen dat bij een herhaalde poging op 1.09.20 te installeren het dan wel goed gaat.

Het probleem dat het dan "gokken" gaat worden en met toekomstige firmware releases is dit ook niet aan te bevelen. Als de 1.19 nu dus problemen kan geven (Ik kan dit verder niet beoordelen), dan moet het juist aangegeven worden bij Rebox, misschien dat ze dan ook nieuwe Porter versie uitbrengen met een 1.54 bootloader om alles weer bij te brengen. Daar heeft iedereen dan profijt van en maakt het geheel weer toekomstzeker dan smile.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb origineel 1.21 als bootloader, en die bleek nog in orde te zijn.

 

Met Porter heb ik ondertussen de nieuwe firmware kunnen laden, en nu werkt de Rebox weer.

 

Maar de nieuwe firmware loaden kan dus ook met 1.21 fout gaan.

 

Voor diegenen, die geen seriele aansluiting hebben op hun laptop en die ook tegen dit probleem aanlopen.

 

Voor onder 10 Euro koop je een usb-rs232 adapter en een nul-modem kabel is ook nog wel te koop.

 

Met Porter krijg je de ontvanger dan weer aan de praat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Maar de nieuwe firmware loaden kan dus ook met 1.21 fout gaan.


Even gekeken wat er bij mij draait, dat blijkt versie 1.23 te zijn. Zoals eerder in dit topic gemeld ging bij mij de update vlekkeloos. Tot dusver lijkt het updaten vanaf deze versie wel goed te functioneren, alhoewel er nog wel wat meer bevestiging moet komen om hier echt zeker van te zijn.

De nieuwe firmware draait nu sinds gisteravond en ik heb nog geen noemenswaardige problemen ondervonden.

Denk wel dat Rebox even moet onderzoeken hoe het precies zit met upgraden en loader versies. Misschien alvast een waarschuwing op de website zal wellicht een hoop gedoe voorkomen.

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Ik krijg met de nieuwe firmware wel vaak de melding: Gecodeerde zender.
Na een paar seconden is dat weer weg.

Heb je een fabrieksreset gedaan, zenderlijst opnieuw ingescand en ik zou de decoder ook even met de knop uit en aanzetten. Je kan dan even kijken of het dan wat beter gaat?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
allemaal gedaan, het wordt al iets minder.
Hoe het kan ???

hoeveel kwaliteit heb je op je signaal?
En hoe ging het met eerdere firmwares?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

...maar let wel op dat dit de verbeterpunten van de Octagon FW is en er geen gerantie is dat deze punten ook op de nieuwe Rebox FW van toepassing zijn.


Op de site van Rebox staat nu een uitgebreide lijst met verbeterpunten.
Vraag me af of de aansturing van een interne SATA schijf nu ook goed zal werken.

Met vr. gr. Ronald

Rebox 9000 HD PVR v1.11.07

1TB WD10EURS AV-GP

Samsung C8700

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bootloader *.1,23 en de buj behorende *.ird file heb ik hier nog wel op de computer staan, krijg hem er zelf niet op (heb bootloader 1,21)en verder de octagon firmware.

 

Maar al een tijdje "buiten gebruik" vanwege dat ik de ET9000 gebruik, dus dat rebox ding komt wel weer een keer (als ik er zin in krijg er naar te kijken), las wel berichtje van remo en dat ga ik wel uitproberen om te kijken of mijn miskoop ooit weer leuk zou kunnen werken maar ja dan, zoals nu ook al, als een octagon.

 

Ding staat nu werkloos op de grond en daar had ik hem niet voor aangekocht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...