Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.9.36 voor rebox 8000/9000


tonk

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Incidentele klachten over vastlopen zijn over het algemeen terug te voeren op het gebruikte type harddisk.

Enigszins off-topic dan maar: uit eigen ervaring is een tweede vastloper-oorzaak het te warm worden van de ontvanger, bijvoorbeeld omdat hij in een kleine kast staat.

Groeten,

Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook ik kan me hier sinds kort op eigen ervaring bij aansluiten.

Thuis staan mijn beide intvangers vrij opgesteld en heb ik nog nooit vastlopers gehad die aan overmatige warmteontwikkeling te wijten waren.

 

Nu zit ik met de caravan in Spanje en mijn RE-8000 is in één week tijd al 2 keer vastgelopen.

In de avond als de TV wordt aangezet is het op dit moment in de caravan nog bijna 30° C en de ontvanger staat in een tussenruimte van krap 12 cm met het gevolg dat het apparaat zijn warmte onvoldoende snel kwijt kan.

Het apparaat wordt aan de bovenkant behoorlijk heet en dan heb ik het nog niet over een RE-9000 met interne HDD.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Automatische omschakeling beeldresolutie werkt beter, bijna 100% (1 foutmelding)bij zappen,lijkt niet sneller.

 

pj1,mijn opmerking was bedoeld om aan te geven dat deze update steeds stabieler wordt.

 

p.s. bedankt voor uw opmerkingen, was me al bekend :D

Ziggo instap abo

Visiosat Bisat + 4x Alps LNB A1-A2-A3-HB FTA

VU+ Solo 4k

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tonk
zojuist de nieuwe firmware voor de rebox 9000 op de site van rebox gezien


Noueeehhh, toch maar weer eens geprobeerd. Voor de zekerheid eerst een volledige reset met stroom eraf voordat ik de upgrade heb gestart.

Tot dusver geen problemen gehad. Fingers crossed!

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

pst, mag ik vragen weke bootloader je hebt? Ik heb nog 1.19. Ik heb aan Rebox gevraagd of ik met deze bootloader de nieuwe firmware kon installeren en dat was volgens hen geen probleem.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Observatie 1: zelfs de officieel overgeslagen V1.09.28 staat erbij!

 

Observatie 2: er is ook een update server voor de RE-8000 (even nummertje in de URL veranderen), dus misschien ook voor de nadere modellen.

 

Observatie 3: ik wist niet dat er al een Rebox-update server was. Geheimpje voor de dealers dat nu is uitgelekt?

 

Observatie 4: de Duitse merken raden het gebruik van update servers af, en in het verleden vond je regelmatig meldingen op fora dat een update over netwerk was misgegaan. Updaten met een USB stick blijft de aanbevolen manier.

 

Al met al: het blijft een merkwaardig bedrijf, daar in Haarlem.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Observatie 1: zelfs de officieel overgeslagen V1.09.28 staat erbij!

Observatie 2: er is ook een update server voor de RE-8000 (even nummertje in de URL veranderen), dus misschien ook voor de nadere modellen.

Observatie 3: ik wist niet dat er al een Rebox-update server was. Geheimpje voor de dealers dat nu is uitgelekt?

Observatie 4: de Duitse merken raden het gebruik van update servers af, en in het verleden vond je regelmatig meldingen op fora dat een update over netwerk was misgegaan. Updaten met een USB stick blijft de aanbevolen manier.

Al met al: het blijft een merkwaardig bedrijf, daar in Haarlem.

Groeten,

Audioniek.




Ja je kunt ze er gewoon afplukken en op een sticky zetten,ook geen probleem.

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt is dat je niet precies weet wat met deze files aan de hand is.

Misschien zijn dit wel Beta versies voor de Beta testers.

Op zich vreemd dat daar de .35 versie staat en Rebox de .36 versie vrijgeeft.

 

Ik zou persoonlijk wat behouden met het gebruiken van deze files omgaan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
pst, mag ik vragen weke bootloader je hebt? Ik heb nog 1.19. Ik heb aan Rebox gevraagd of ik met deze bootloader de nieuwe firmware kon installeren en dat was volgens hen geen probleem.


Hallo ton2207, ik heb bootloader 1.23. Of het echt geen probleem wordt om te upgaden met "oudere" bootloaders durf ik niet te zeggen.

Wel een kleine slag om de arm voor wat betreft de uitspraken van Rebox; ik heb wel vaker gemerkt dat zij uitspraken doen die achteraf niet helemaal bleken te kloppen.

Wat denk ik bij een upgrade wel belangrijk is, is dat ik eerst, voordat ik een upgrade start altijd een factory-reset uitvoer en de stroom er een minuut of 10 afhaal. Dus echt de stekker uit het stocontact. Wellicht is dit overdreven, maar ik heb hier tot nu toe altijd wel goede resltaten mee gehaald.

Succes ermee!


Oh jaa, nog ff dit: draai nu anderhalve dag met de nieuwe firmware en tot dusver geen problemen!

+++ 92cm schotel, 13+19+23+28

+++ XTrend ET9500 met OpenPLI 3.0

+++ Panasonic TX-P55VT30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die FW 1.09.20 gaf na een week toch dermate veel problemen dat ik v 1.08.75 heb teruggezet.

 

Dus toen wekenlang dat domme gezever over "gecodeerde zender" en nog wat klachten.

 

Vandaag 1.09.36 probleemloos erop gezet en nu in ieder geval snel zappen zonder coderingsonzin.

 

Hopelijk blijkt het de komende dagen een blijvertje.

 

NB; de opgegeven firmware datum is al van twee weken geleden.

 

RE9000HD, loader 1,23

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel een foutje van rebox zijn die komen altijd, na hun aanpassing, later met een update dan de andere resellers.

 

Dus van de, door rebox, "aangepaste" versie 1.09.35 zullen ze wel .36 gemaakt hebben anders was de .36 ook wel voor de octagon allang al overal te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb de update ook maar even doorgevoerd, kwam van versie 1.09.20, en ik moet zeggen de update zelf verliep uitermate soepel.

 

Helaas wel binnen een half uur een probleem. ik was ITV aan het opnemen, en opende de TV gids om naar een andere zender te gaan en deze voor te programmeren. Nog tijdens het scrollen begint het beeld rechts bovenin het preview schermpje (welke nog steeds op ITV stond) opeens te schokken, en de TV gids reageert niet meer. Vreemd genoeg lukte het uitzetten van de box via de afstandsbediening wel. Een reset via de AAN/UIT schakelaar was dus niet nodig. De box startte daarna ook weer gewoon op, en heeft sindsdien geen kik gegeven. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik na de update geen fabrieksreset heb gedaan, dus misschien ligt het (mede) daar aan. Ik ben echter benieuwd hoe het de komende dagen gaat lopen......

Xtrend ET10000 triple tuner / 3 x Selfsat-H50D / 3 x Triax MFD-41D / Johansson 9640

LG 65EF950V / Onkyo TX-NR747 / 2 B&W DM 603 S3 / 2 x B&W DM 601 S3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De functie, dat je via de afstandsbediening "uit" een harde reset kan geven dit al een paar versies in de software gebakken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...