Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.9.36 voor rebox 8000/9000


tonk

Aanbevolen berichten

Heb vandaag nieuwe Firmware erop gezet. FW 1.9.36

Valt meteen op dat het wisselen tussen zenders veel sneller gaat.Ben weer gelukkig.

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: lennie


Vandaag 1.09.36 probleemloos erop gezet en nu in ieder geval snel zappen zonder coderingsonzin.

Een reden voor mij om een alternatieve versie te gebruiken, was de ontwikkeling van de MCAS plugin (deze stuurt de interne kaartsloten aan). Met de originele Rebox versie kon je niet goed de bovenste kaartslot gebruiken op de RE9000 en kon je niet meerdere kaarten tegelijk gebruiken. Met de alternatieve versies was dit geen probleem...
Ik krijg het gevoel dat Rebox nu iets veranderd heeft aan de Softcam in deze versie, omdat deze sneller zapt.. Misschien dat deze nu ongeveer gelijk loopt met de MCAS.. Misschien kan iemand het bovenste kaartslot eens testen, dan weten we ook of dat deze nu ook weer OK werkt smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb vanmorgen met een Rebox met nog bootloader 1.19 de nieuwe firmware 1.09.36 geïnstalleerd. Het is prima gelukt.

 

Dit heb ik gedaan (dank zij de tips en raadgevingen op dit forum):

 

- Rebox aan en dan fabrieksreset

- Taal etc. wel ingesteld, maar nog geen zenders geladen

- Rebox uitgezet en na 15 minuten weer aan

- Taal etc. wel ingesteld, maar nog geen zenders geladen

- USB stick met kleine capaciteit (254 Mb) opnieuw Fat32 geformatteerd

- Firmware erop gekopiëerd

- USB stick in Rebox en firmware er op zetten

- Taal etc. wel ingesteld, maar nog geen zenders geladen

- Opnieuw fabrieksreset gedaan

- Installatie volledig afgemaakt met zenders zoeken etc.

 

Misschien wat omslachtig, maar met de eerdere ervaringen van sommigen dat bij bootloader 1.19 de boel helemaal vastliep bij de upgrade leek dit me de veiligste manier.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207

Misschien wat omslachtig, maar met de eerdere ervaringen van sommigen dat bij bootloader 1.19 de boel helemaal vastliep bij de upgrade leek dit me de veiligste manier.

Waarom doe je de bootloader dan een keertje niet upgraden naar 1.23 met de porter applicatie van Rebox. Ben je in elk geval weer op de laatste versie voor Rebox

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een paar dagen nog steeds geen "gecodeerde zender"-gezever, maar wel weer het probleem terug dat opnamen niet gewist kunnen worden.

Trucje met deep sleep is natuurlijk bullshit; als ik een opname wil wissen moet ik die gewoon kunnen wissen.

Ik kijk het nog een poosje aan of er nog meer bugs opduiken anders gaat v75 er weer op.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lennie
wel weer het probleem terug dat opnamen niet gewist kunnen worden.

Dat probleem is al sinds geruime tijd terug en eigenlijk nooit weggeweest.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier met de 1.09.36 nog steeds vastlopers. Soms na een uur soms na enkele uren. Heeft niets met de harddisk te maken die zit er niet in (gaat via NAS). Ook reset geprobeerd geheel zonder NAS instellingen maar loopt dan toch vast. Ontvanger staat zelfstanding helemaal vrij dus koeling genoeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Waarom doe je de bootloader dan een keertje niet upgraden naar 1.23 met de porter applicatie van Rebox. Ben je in elk geval weer op de laatste versie voor Rebox


Ik heb nog geen upgrade naar deze loader gedaan om een aantal redenen:

1) deze loader heb ik niet (was ooit online maar weet niet waar ik hem nu moet vinden).
2) Ik heb zelf geen PC met seriële poort en slechte ervaringen met een USB-RS adapter (ik zou dus naar een dealer moeten).

Verder waren er volgens mij ook gebruikers met loader 1.23 die problemen hadden met de laatste firmwareupdate 1.09.20.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lunny
Hier met de 1.09.36 nog steeds vastlopers. Soms na een uur soms na enkele uren. Heeft niets met de harddisk te maken die zit er niet in (gaat via NAS). Ook reset geprobeerd geheel zonder NAS instellingen maar loopt dan toch vast. Ontvanger staat zelfstanding helemaal vrij dus koeling genoeg....


Als ik dit zo lees dan is de vastloper vrij snel op elk moment te reproduceren.
Dan is naar mijn mening maar één weg en dat is terug naar dedealer.
Als daar blijkt dat de vastlopers regelmatig optreden dan zal de dealer adequate acties moeten ondernemen.

Het kan ook zo maar gebeuren dat de vastlopers bij de dealer niet optreden en het ergens anders aan ligt zoals b.v. aan een te traag reagerende DiSEqC.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
Ik kan de nieuwe versie er niet op zetten. Krijg steeds:

"Cannot download. Check your model."

En daar is toch echt niets mis mee...

Waarschijnlijk heb je een alternatieve bootloader gebruikt (1.54), die geen Rebox handtekening meer heeft? Klopt dat?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...