Ga naar inhoud


[RE-9000HD] nieuwe firmware 1.9.36 voor rebox 8000/9000


tonk

Aanbevolen berichten


  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Van de 1.54 bootloader zijn 2 versies;

OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_L1.54__24_02_11.ird

OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_L1.54__24_02_11_changed.ird

 

Wat het verschil is weet ik ook niet en beide zijn even groot.

 

Hier er opgezet, de eerste versie ervan, vanuit de cotagon firmware vanaf de usbstick zonder probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnbaar bestaan er dus ook meerdere Loader versies met verschillende reseller ID's mad

Er was mij verteld dat de loader universeel was en met elke firmware werkt.

(Dat deed de originele 1.23 tenslotte ook...)

Heb nu met reseller changer de firmware op octagon moeten zetten.

 

Had eerst met Porter.exe geprobeerd om de andere loader te installeren, maar dat gaat ook niet. (Error 0x10)

Er bestaan dus ook nog verschillende porter versies. (om alles nog gecompliceerder te maken.)

 

Aan het porter programma zelf kun je niet zien welke versie het is...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Van de 1.54 bootloader zijn 2 versies;
OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_L1.54__24_02_11.ird
OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_L1.54__24_02_11_changed.ird

Wat het verschil is weet ik ook niet en beide zijn even groot.

Hier er opgezet, de eerste versie ervan, vanuit de cotagon firmware vanaf de usbstick zonder probleem.


Er bestaat maar één versie van de bootloader 1.54.
De versie met de toevoeging 'changed' is vanuit de standaard versie aangemaakt d.m.v. het programma change reseller ID.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arsat
...
Aan het porter programma zelf kun je niet zien welke versie het is...

De bootloader is niet universeel, ook hier hangt een Reseller ID aan. Deze Reseller ID geeft aan wat voor merk decoder het is en welke firmware je erop kan plaatsen. Het lijkt erop dat de Reseller ID van de bootloader anders is dan de firmware die je erop plaatst... Twee opties heb je, met de alternatieve firmware de bootloader plugin laden en de Reseller ID van je huidige bootloader aanpassen naar een Rebox variant. Of de Reseller ID van de Rebox firmware aanpassen naar de versie van je Bootloader. Optie 1 lijkt me persoonlijk dan het netste..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Het lijkt erop dat de Reseller ID van de bootloader anders is dan de firmware die je erop plaatst...

 

Hier is naar mijn idee een misverstand aan het ontstaan. Als je met porter een loader wilt schrijven is dat een loader die is verpakt in een .IRD-bestand. Nu komt het verwarrende. De loader heeft een reseller ID aan boord, en deze reseller bepaalt welke .IRD-bestanden later mogen worden geïnstalleerd. Een .IRD-bestand heeft in de header ook een reseller ID. Deze wordt bij de installatie vergeleken met de reseller ID die in de loader van de ontvangende ontvanger zit. Zijn ze aan elkaar gelijk, dan gaat de update verder. Zijn ze verschillend dan meldt de ontvanger bij gebruik van porter of channel-up een Err 0x10 op het display, of als je met USB werkt vanuit de applicatie de kreet "Check model!".

 

Verander je met een reseller changer de reseller van een loader .IRD dan pas je wel de reseller in de header aan waardoor je kunt installeren, maar NIET de reseller in de loader die je op die manier installeert. De installatie lukt dan wel, en de eerst volgende starts ook, maar de volgende updates gaan mis omdat de thans geïnstalleerde loader een gewijzigde reseller heeft.

 

Alleen al om deze reden is het veel gemakkelijker uit te wijken naar tijdelijke merkvreemde firmware en de loader te updaten middels een plugin. Je hebt dan veel meer controle over de reseller die in de te installeren loader zit, omdat je die zelf kunt kiezen. En officieel is er nog steeds geen loader in .IRD-formaat met een Rebox reseller in de loader zelf, op een reeds lang geleden teruggetrokken V1.08.37 met loader 1.23 voor de RE-9000 na.

 

De kreet loader-versie is in deze misschien verwarrend. Er is maar één loader versie 1.54 bijvoorbeeld, maar van die loader zijn er evenveel varianten als dat er reseller ID's zijn. Al die loaders verschillen ten opzichte van elkaar alleen in de twee, drie of vier bytes die de reseller ID vormen.

 

Groeten

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat ik heb ontdekt dat dus ook alle Porter.exe versies verschillend zijn. Iedere reseller heeft een eigen (ID) versie die alleen daarop werkt. Porter van Rebox geeft hier error 0x10 bij opstarten, Octagon versie niet...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik benieuwd welke reseller er in je ontvanger zit. Je suggereert namelijk dat (minimaal een Rebox-)porter de reseller in de ontvanger test, direct bij de programmastart, en dan al op een Rebox-ontvanger Err 0x10 op het display geeft? Dat gedrag heb ik nog nooit gezien. Err 0x10 verschijnt pas als de upload is begonnen, EN als de reseller in de .IRD-file niet matcht. En een Octagon porter werkt vervolgens met dezelfde .IRD-file op dezelfde Rebox wel? Hier klopt iets niet...

 

En waarom niet gewoon met channel-up en een USB-stick? Veel sneller en gemakkelijker.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Verder is het probleem, van opnamen bestanden verwijderen niet opgelost. Lukt alleen nadat de ontvanger met de schakelaar achterzijden uit en weer aan is gezet.

 

Dit zelfde geld voor het formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Verder is het probleem, van opnamen bestanden verwijderen niet opgelost. Lukt alleen nadat de ontvanger met de schakelaar achterzijden uit en weer aan is gezet.


Henri, het werkt ook door je ontvanger als je hem uitzet in de deep stand by te zetten (de display is dan leeg).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: catw
Het zal wel een foutje van rebox zijn die komen altijd, na hun aanpassing, later met een update dan de andere resellers. Dus van de, door rebox, "aangepaste" versie 1.09.35 zullen ze wel .36 gemaakt hebben anders was de .36 ook wel voor de octagon allang al overal te zien.

Het zou zakelijker zijn van "The Gang" uit Haarlem om het vooruitstrevend "##################" te noemen, alsof men alert met de tijd meegaat. 1.09.26 komt misleidend en gebrekkig over zoals gebruikelijk: "Made in ####################".
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds verleden week vrijdag ook de nieuwe firmware er opgezet en sinds enkele dagen heb ik een probleem wanneer ik op vrt opneem dan wordt vtm hd zwart op de kanaallijst en kan ik deze niet bekijken,neem ik 2 kanalen op hd den kan ik de gewone kanalen van t.vl. niet meer bekijken tot zelfs de vrije staan in het zwart?.

 

Naar mijn mening zijn we terug nen stap achteruit , ga terug 08.75 er opzetten ,hopelijk dat ze ne keer een update doen waarmee

het probleem van freeze beeld en gecodeerde zender eruit haalt.

In elk geval de uitleg van v1 09.76 staat op de site van rebox nu

en er staat niks bij dat deze problemen zou verhelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een open deur... Staan je tuners wel op 'gescheiden' ingesteld in het menu? Bij een firmware update gaat deze optie altijd terug naar 'doorgelust'.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 1.09.36 hier geen gecodeerde zender probleem. @Jurgen. Probleem met vastlopen is bij de dealer ook bekend, is namelijk niet pas maar al zolang dat ding in gebruik is genomen 10 maanden geleden. Firmware updates helpen niet daar ligt het niet aan, vastloop probleem blijft. Is in overleg wat er nu moet gebeuren omdat het zo niet langer kan, het is gewoon een ondeugdelijke ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...