Ga naar inhoud


Rebox en Canal Digitaal kaartupdates.


ceesv

Aanbevolen berichten

Heb Octagon geprobeerd, dan werkt de EPG niet meer. (klopt dan geen hout meer van)

Ook diverse vastlopers gehad, die ik met de laatste Rebox versies (bijna) niet meer had...

Vreemd, geen last van.. EPG heeft bij mij altijd goed gewerkt. Wel erbij gezegd dat ik de zenders bekijk van TVV & CD over het algemeen.. Weet je zeker dat je je tijdzone en regio goed had ingevult bij een fabrieksreset? Bij een Octagon firmware zijn deze standaard net iets anders dan op een Rebox firmware, je moet dus zelf de juiste gegevens inkloppen. Ik kan me voorstellen dat wanneer dit niet goed gaat, EPG datum/tijd niet meer klopt omdat dan je tijd en zones niet meer overheenkomen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


@arsat: problemen met epg zijn mij, met de OCta FW, toch ook onbekend.

 

Voor de meeste zenders bij CDS/TVV wordt deze correct ingeladen. Enige probleem is bij sommige Duitse of de meeste Engelse: je ziet enkel wat er momenteel en als volgende uitgezonden wordt. Maar dit ligt dan weer niet aan Rebox/Octagon/TVV/CDS :crazy:

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de laatste Octagon firmware er maar weer eens opgezet, kijken of het nu wel werkt.

In het menu bij CAS krijg ik nu bij Smart Card Reader #2: "Invalid smart card". Klopt dit?

Bij MCAS plugin staat wel smart card #2. Alleen kan ik daar maar 1 datum zien, niet de management datum...

Is dit ook normaal? (De kaart werkt verder wel)

aangepast door arsat

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij MCAS plugin staat wel smart card #2. Alleen kan ik daar maar 1 datum zien, niet de management datum...

Is dit ook normaal? (De kaart werkt verder wel)

Dat is normaal.

Alleen de geldigheid wordt getoond.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu bij CAS krijg ik nu bij Smart Card Reader #2: "Invalid smart card". Klopt dit?

Best even nakijken in het CAS menu of de interne kaartlezers uit staan. Deze worden immers aangestuurd door MCAS...

in CAS menu code '1018' intypen en dan komt er nog een menu-item tevoorschijn.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt,

 

Heb het extra menu gevonden. Ik neem aan dat de kaartlezers in CAS uit moeten staan?

Kaart update kwam meteen na installatie van de Octagon firmware weer binnen.

Vreemd genoeg houdt men bij Rebox vol dat er niets mis is met hun firmware...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Ik run nog altijd met de -originele- ReboX firmware en het viel me een tijdje geleden al op dat als ik op een FTA'er zat en ik bleef er langer als 15 mins op staan de interne menu-structuur HEEL langzaam werd en bij het doorzappen [naar andere FTA] het beeld op zwart ging.

Meestal was enige remedie ipv naar andere FTA naar RTL4 [weet niet waarom] en dan kwam 't redelijk snel weer zoals-het-was. SBS6, NL1-2-3, etc hielp niet en al helemaal geen Abbo-kanalen op de 23E.

Tot mijn verbazing kreeg ik wel vaker/sneller weer beeld als ik mijn kaart eruit trok, 3-5 sec wachtte en dan er weer in, waarna de box weer als 'vanouds' werkte.

Tot ik op mijn 'favoriete' FTA zender kwam.. tijdje laat staan en weer weg wilde zappen

 

De zender in kwestie is BR Alpha.

 

Omdat ik 'kaart eruit/erin' optie gebruikte en niet dacht aan kaart-updates toch, nadat ik deze thread gelezen had, eens gaan kijken hoe m'n CAS ervoor stond. nou, 6-11-2011/7-11-2011. zoals velen hier die een 'probleem' ermee hebben.

 

Sinds een aantal firmware versies heb ik mijn 'BR Alpha'-probleem en dus ook mijn kaart-probleem.

 

Probeer het zelf ook eens uit.

 

Helaas ben ik niet in het bezit, nog de komende tijd de mogelijkheid hebben tot de aanschaf van een CI-Module voor mijn ReboX en zit dus 'vast' aan de interne reader/writer, die altijd gewerkt heeft. Wist ik maar tot welke versie-fw, dan ging ik naar die versie terug. Potdorie.. de EllendeBox houdt nooit op met 't dwarszitten juist -NU- de tv-periode voor iedereen in zicht komt [zie ginds komt de ruis-boot van ReboX weer aan...]

 

(Enne voor de niet goed lezers : ikke hebbe een RE-8000 [acht-duizend] geen 9000. [nog altijd mensen die me aanraden .53 te installen [voor de 9000])

aangepast door MACKerMD

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

addon:

 

Ik heb rebox de volgende email gestuurd hierover:

 

Hallo.

 

Ik ben sinds 2009 in het bezit van een RE-8000 en mij is bij aanschaf beloofd en toegezegd dat dit een box is waarbij de 2e interne cardreader geactiveerd zou worden zodra de firmware bijgespijkerd zou worden. Dit werd mij ook door ReBOX zelf verzekerd en tot op heden (nu dus TWEE JAAR LATER) is er nog altijd geen enkel vooruitzicht op de aansturing van deze 2e interne reader. Ik ben hier zeer teleurgesteld over en verwacht van ReBOX dan ook een passende oplossing.

 

Ten tweede vernam ik sedert een aantal updaes' date=' dat mijn CAS informatie niet geupdate meer wordt. Deze blijft al enige tijd op respectievelijk 6 en 7 november steken.

Nu lees ik op diverse fora dat na deze datum de ReBOX niet meer in staat zou kunnen zijn de kaart te activeren en je dus een hele dure FTA ontvanger over hebt.

 

Na de laatste update heb ik een fabrieksreset gedaan en blijven de problemen zich voortdoen.

DIt begon met na een aantal uur op een FTA kanaal te hebben gezeten te switchen naar een abbo {CD'] kanaal waarna het beeld zwart bleef, totdat de kaart uit- en in-gestoken werd.

Heel vervelend allemaal.

 

Nu lees ik ook dat er voor de RE-9000 WEL een nieuwe firmware is, maar niet voor de RE-8000, wat ik zeer vreemd vind.

 

Al met al vind ik dat ReBOX nogal achterblijft in de ondersteuning en support naar zijn/haar gebruikers en verwacht ik dat hier per ommegaande verandering in komt.

 

Met vriendelijke groet,

 

D. MACK

 

Ik ben HEEL benieuwd hoe men daar in Haarlem nu op gaat reageren, want mijn geduld is OP.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MACKerMD: als 8000 bezitter zou je ook kunnen overwegen om terug te keren naar versie 1.08.75. Helaas zit je dan weer bij de FW die begin dit jaar vrijgegeven werd.

 

Alternatief is, om zoals ondertussen al meerdere leden (héél vaak succesvol) gedaan hebben: een Octagogon FW aanpassen zodat deze op de Rebox draait (dus reseller ID en checksum naar Rebox model zetten met een tool); en MCAS gebruiken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden wel meer problemen gemaild.

Een ervan is dat je vaak 'scrambled' krijgt als je met een USALS rotor naar een gecodeerde zender gaat, als het draaien van de rotor langer als een paar seconden duurt. De ontvanger houdt er gewoon geen rekening mee dat er tijdens het draaien geen ontvangst is. Je moet dan eerst op die satelliet een FTA zender opzoeken, en dan weer naar de gecodeerde zender, nogal storend. Kreeg als antwoord dat het probleem was genoteerd, maar de kans klein was dat er iets aan zou worden gedaan, "omdat bijna niemand een rotor heeft"... (en mijn probleem dus vrij uniek)

Ik ga eens kijken of de Octagon firmware dit probleem misschien niet heeft...

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de laatste Octagon firmware er maar weer eens opgezet, kijken of het nu wel werkt.

Bij MCAS plugin staat wel smart card #2. Alleen kan ik daar maar 1 datum zien, niet de management datum...

Is dit ook normaal? (De kaart werkt verder wel)

 

Volgens mij zie je in MCAS juist wel de Managementdatum en niet de Canaal Digitaal datum.

Uit ervaring weet ik dat als deze datum goed staat de andere datum ook up-to-date is.

Zo juist nog even op een andere ontvanger gecontroleerd, beide staan nu op 17_12_2011.

 

Dus met de Octagon FW i.c.m. MCAS geen kaartupdate probleem.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Naar aanleiding van de ervaringen, beschreven in de bovenstaande posten, mag je concluderen, dat er met de huidige Rebox software kennelijk geen update pulsen meer door de Canal Digitaal kaart verwerkt worden.

 

Rebox is zich kenelijk niet bewust, dat dit een tijdbom is, die 2 maanden tikt voordat hij afgaat.

Canal Digitaal heeft met zijn kaarten meestal een datum, welke 2 maanden in de toekomst staat.

 

Wanneer de bom afgaat, en velen hier hebben een datum op hun kaart staan rond 6 november, kan Rebox zich warm gaan aankleden.

Tot nu toe laten eenmaal verlopen Canal Digitaal kaarten zich niet reactiveren in de interne kaartlezer.

Klanten zullen, wanneer onze vermoedens bewaarheid worden, dan of een CI module moeten kopen, hun kaart in een andere ontvanger moeten updaten, of terug naar hun dealer moeten gaan.

 

Diegenen die zelf geen CI module of een andere ontvanger hebben, en niet het risico willen lopen, dat hun ontvanger mogenlijk op zwart gaat, kunnen het beste terug gaan naar een software versie, die wel kaartupdates doorlaat, bijvoorbeeld S.W. Ver. 1.08.75, een over het algemeen goed werkende software.

 

We kunnen alleen maar afwachten, of er bij Rebox iemand is, die wel beseft, wat er kan gaan gebeuren, wanneer dit scenario werkelijkheid wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou me vingers en tenen ondertussen maar gekruisd en zodra de death-date in zicht komt, plant ik wel de ouwe firmware terug.. 'jammer' dan van ntfs etc.. komt dan wel weer.

ReBOX RE-8000HD PVR - Firmware v1.11.30 Loader v1.54
2x WD PP Elite 320gb - TRIAX 88 - Moteck SG-2100A
W - 45-30-27.5-24.5-22-18-15-12.5-11-8-7-5-4-1
E - 4.8-7-9-10-13-16-19.2-21.5-23.5-26-28.2-31-33-36-39-40.1-42-45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...