Ga naar inhoud


telesat verlaat hotbird (2012) en keert terug naar Hotbird (2017)


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Dan toch een bron. zonet op site van TotaalTV

Daar staat niets in over de TV Vlaanderen klanten die een Basic+ abonnement hebben. Enkel  dat het voor TéléSAT kijkers geen probleem zal geven.

 

TV Vlaanderen klanten met een Basic+ abonnement, zouden uiterlijk tegen 01.01.2017 ervoor gezorgd moeten hebben, dat ze ontvangst op 13.0°E hebben, om de waalse zenders verder te kunnen kijken.

aangepast door satmaat
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Aan de ene kant stelt men dat de abonnementen veelste duur zijn, aan de andere kant moppert men wanneer een provider moeite doet de kosten te reduceren.

Telesat gaat na 5 jaar terug naar Hotbird, de nodige klanten zullen nog Hotbird ontvangstmogelijkheden hebben uit die periode.

 

Wanneer je de prijzen verhoogt om op Astra 1 te blijven is het ook niet goed.

 

De TV distributie is doorlopend in beweging, denk aan de overgang van analoog naar digitenne, en binnenkort naar digitenne HD.

Satelliet van analoog naar SD en daarna HD.

 

Dat klagen hierover is een beetje dubbel, wanneer er een nieuwe GSM telefoon uitkomt staat iedereen in de rij om de nieuwe telefoon te bemachtigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die kosten reduceren kan men beter vertalen als meer winst te maken, en dit zonder de klanten enige meerwaarde te bieden, en voor TVV klanten zoals het er uit ziet een minwaarde.

 

.De zaken die je vernoemt betekenden toch nog enige verbetering, is dit hier ook het geval, denk het niet, tenzij voor de kassa M7.

aangepast door Lunico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de ene kant stelt men dat de abonnementen veelste duur zijn, aan de andere kant moppert men wanneer een provider moeite doet de kosten te reduceren.

Ah, zijn de abonnementsprijzen verlaagd dan?

Of heeft de provider de besparing gewoon in eigen zak gestoken?

 

Je bent echt wel een kei in het verdraaien.

De kosten reduceren (alleen voor zichzelf !, de klant die wil blijven moet maar weer extra kosten maken om naar Hotbird te kunnen, en een daling van de abonnementsprijs krijgt die ook niet!)

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Derde variant, Astra vroeg een fixe prijsverhoging, Hotbird levert tegen de tot nu toe geldende vergoeding.

 

De vraag bepaalt de marktprijs, Astra 1 is een gewilde positie gezien het aantal potentiele kijkers die een schotel op Astra 1 hebben gericht.

Na een vaste contractduur wordt de prijs opnieuw bepaald, ik kan mij voorstellen, dat Astra een hogere huur vraagt.

 

Kijk eens naar winkelstraten, winkels die jarenlang in een pand zaten moeten opgeven, omdat de huur omhoog schiet.

Die hogere huur wordt betaald door de grote ketens, die nu allemaal omvallen.

Gevolg is leegstand en minder inkomsten voor de verhuurder, maar dat winkeltje van welleer komt niet meer terug.

 

Let wel, mijn bijdrage hierboven is een veronderstelling, maar wanneer jullie een betere verklaring voor de verhuizing hebben hoor ik die graag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

12722 h zal wel worden afgestoten per januari 2017.

 

de waalse zenders zijn naar de hotbird verhuisd

en stoppen per 2017 op deze transponder

 

AB 3 is naar de 12515 h verhuisd

 

het infokanaal van TVV was als test al op 23,5 oost gezien

 

dan is de 12722 h bijna zo goed als leeg

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Derde variant, Astra vroeg een fixe prijsverhoging, Hotbird levert tegen de tot nu toe geldende vergoeding.

 

Let wel, mijn bijdrage hierboven is een veronderstelling, maar wanneer jullie een betere verklaring voor de verhuizing hebben hoor ik die graag.

Zoals bij elke beslissing die nadelig uitdraait voor de klant, komen ze op het forum weer de schuld in iemand anders schoenen schuiven.

Als het al niet die stouterikken van de kabel zijn, zijn het toch wel weer die van Astra zeker?

Mijn redenering veronderstelt geen 1.000 veronderstellingen.

M7 kon besparen door van satelliet te veranderen, de klant betaalt de rekening.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de ene kant stelt men dat de abonnementen veelste duur zijn, aan de andere kant moppert men wanneer een provider moeite doet de kosten te reduceren.

Telesat gaat na 5 jaar terug naar Hotbird, de nodige klanten zullen nog Hotbird ontvangstmogelijkheden hebben uit die periode.

Toen ze op de HotBird 13.0°E uitzonden zaten ze nog niet in het TVV pakket. De zenders zijn pas aan het TV Vlaanderen abbonnement toegevoegd, nadat ze op Astra 19.2°E zijn gaan uitzenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de ene kant stelt men dat de abonnementen veelste duur zijn, aan de andere kant moppert men wanneer een provider moeite doet de kosten te reduceren.

Telesat gaat na 5 jaar terug naar Hotbird, de nodige klanten zullen nog Hotbird ontvangstmogelijkheden hebben uit die periode.

 

 

Voor de TéléSat klanten is er inderdaad geen enkel probleem, voor dit pakket is er van in het begin een Astra1/Hotbird LNB voorzien. Dit is nodig om  de Franse zenders  te ontvangen.(leverancier hiervoor is BisTV)

 

Een andere verhaal is er wel voor de TVV klanten die een duurder abonnement gekozen hebben net om deze Waalse zenders te kunnen ontvangen.

Wat ze nu doen is in tijden van Telenet/Proximus .... concurrentie op geen enkele manier meer te verantwoorden, maar zoals ik reeds eerder melde

'een zelfmoordterrorist heeft meer toekomstvisie dan de M7 kliek'.

 

Zelf woon ik op de taalgrens en kan u verzekeren dat het ontbreken van bv France 3 en vele andere Franse zenders een groot probleem is.

Ik heb dit opgelost via 5°West (Fransat) maar het is niet omdat ik een 'satelliet IDIOOT met teveel geld' ben dat mijn buren dit ook zijn, dus die kiezen zeker nooit voor TVV. (En gelijk hebben zij)

 

En verder zou het ook kunnen dat we met ons abonnement de Waalse zenders niet meer kunnen openen binnenkort onder het motto 'als wij het niet kunnen leveren bestaat het niet'.

Dit valt nog af te wachten tot TVV hierover communiceert maar de geschiedenis leert ons dat men het slechte nieuws het altijd verzwijgt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

12722 h zal wel worden afgestoten per januari 2017.

 

de waalse zenders zijn naar de hotbird verhuisd

en stoppen per 2017 op deze transponder

 

AB 3 is naar de 12515 h verhuisd

 

het infokanaal van TVV was als test al op 23,5 oost gezien

 

dan is de 12722 h bijna zo goed als leeg

Dan moeten ze de overige zenders die voor de oostenrijkse (M7 Group) klanten bestemd zijn (HD Austria) e.a., ook weer moeten gaan verhuizen.

 

(AXN Deutschland, Brazzers TV, Brazzers TV CZ, Eurosport 2 Ger, Hustler TV, Hustler TV CZ, kabel eins classics, Planet, sportdigital HD)

 

[19.2°E] 12722 H afstoten en de zenders naar [19.2°E] 12515 H verhuizen ?

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten ze de overige zenders die voor de oostenrijkse (M7 Group) klanten bestemd zijn (HD Austria) e.a., ook weer moeten gaan verhuizen.

 

(AXN Deutschland, Brazzers TV, Brazzers TV CZ, Eurosport 2 Ger, Hustler TV, Hustler TV CZ, kabel eins classics, Planet, sportdigital HD)

 

[19.2°E] 12722 H afstoten en de zenders naar [19.2°E] 12515 H verhuizen ?

En de twee Vlaamse openbare radio's VRT1 en 2 ? Zijn toch ook maar op deze transponder te beluisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bizar, gisteren probleemloos toegevoegd op Hotbird en vandaag gaan ze niet meer open met een TVV-kaart, toeval of staat de codering nu enkel open voor Télésat?  

Codering voor TVV (00006C) zit er nog op. Alleen zijn de SID's van de zenders zijn gewijzigd.

De oude verwijderen en opnieuw inscannen. Dan zal je terug beeld moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die kosten reduceren kan men beter vertalen als meer winst te maken,

 

Dat staat zeer te bezien als je tegelijk vaststelt dat het aantal M7 abonnees dalend is.

Je reactie is in dat geval selectief.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...