Ga naar inhoud


CCcam 2.3.0


Aanbevolen berichten


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb de nieuwe CCCam vanmiddag conform de aanwijzingen van Pedro Newbie op mijn VU+ DUO geïnstalleerd, de VU voor alle zekerheid even ge-reboot en daarna zonder problemen beeld.

Dus ik veronderstel dat de nieuwe CCCam en de CCCam.cfg nu wel actief is want ik weet niet hoe ik dit zou moeten controleren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Ik heb de nieuwe CCCam vanmiddag conform de aanwijzingen van Pedro Newbie op mijn VU+ DUO geïnstalleerd, de VU voor alle zekerheid even ge-reboot en daarna zonder problemen beeld.

Dus ik veronderstel dat de nieuwe CCCam en de CCCam.cfg nu wel actief is want ik weet niet hoe ik dit zou moeten controleren.

 

Beeld ZWART niet actief :mad:

 

Gewoon beeld wel actief :grin:

 

Simpel toch???

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beeld ZWART niet actief :mad:

Gewoon beeld wel actief :grin:

Simpel toch???

Is dit wel zo simpel?

 

In feite is het advies om 2 files over de al bestaande te kopiëren en dat is inderdaad simpel.

Nu ga ik ervan uit dat de kopieerslag correct is uitgevoerd maar ook dan weet ik nog niet zeker of de oude CCCam of de nieuwe wel actief is.

Dus hoe kan ik controleren dat inderdaad de nieuwe CCCam 2.3.0 draait en niet de oude standaard meegeleverde versie?

Bestaat er soms een logfile waarin staat dat de CCCam 2.3.0 draait?

 

Je zou ervoor kunnen kiezen om de oude versie eerst te verwijderen en dan de nieuwe versie plaatsen maar dat sluit niet aan aan het hiervoor gegeven advies om de 2 files te kopiëren.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of deze versie werkt met het gedoe van M7 weet ik niet. Maar het is geen Fake en staat al in de feed van VTi onder 2x blauwe knop drukken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb CCcam 2.2.0 wat prima werkt dus waarom iets wijzigen als het goed werkt.

Twee redenen om cccam 2.3.0 toch te installeren:

  1. Ze geeft de versienummer van je kaart weer zodat je eindelijk weet of je nu op I4A zit of niet.
  2. Ze laat toe de SID's limiteren tot 4. Dit voorkomt dat al je streams (opnames!) op zwart gaan als je een 5de stream per ongeluk zou opstarten.

Groetjes,

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...