Ga naar inhoud


CCcam 2.3.0


Aanbevolen berichten

de prio file staat hier ergens in een topic.Ik heb ze geupload.Ff zoeken mss.Je plaatst ze gewoon in de dir van de cfg (dus ook in /etc )

 

edit :  #23     https://www.sat4all.com/forums/topic/345176-vuo-duo-cccam-moet-steeds-worden-herstart/page-2?hl=prio

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

bij mij staat in /etc enkel CCcam.cfg en CCcam.prio . Let goed op de schrjfwijze met de 2 hoofdletters.Is belangrijk.

De mipsel file moet je als volgt doen (gepikt uit ander topic :) ):

Pak de zip file uit
- Hernoem het bestand CCcam.mipsel naar CCcam
- Kopieer het bestand over de bestaande CCcam in /usr/bin/

 

aanvulling ik :

 

- Kopieer de CCcam.cfg naar /etc/   EN ook de CCcam.prio file

Herstart de cam.

 

PS : als je de cccam uit een download installeerd dan is de omvorming van mipsel niet nodig omdat de download meestal de cam direkt installeerd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ge de attributes van CCcam in /etc/ ook nog op 777 gaat moeten zetten, via het commando : chmod 777 CCcam

anders zal CCcam niet willen opstarten denk ik. tja, unix hé........

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

ja idem.Staan normaal in /etc.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb problemen met mijn cccam.

Om de zoveel tijd (soms binnen paar minuten, soms na een paar uur), stopt mijn cccam gewoon.

Als ik dan naar mijn softcam panel ga kijken, zie ik dan mijn cam veranderd is naar 'no cam', een stop/herstart niet.  

Ik moet dan mijn hele GUI opnieuw opstarten, dan doet ie het weer.

 

Iemand een idee wat ik moet doen om die op te lossen of een work around?

Zou OScam beter werken?  Dan is alleen de vraag hoe ik cccam moet configureren in OScam.. .ben vrij nieuw in dit allemaal.

 

decoder: Vu Solo 2

Image: Openatv 5.1

 

rgds,

Link naar reactie
Delen op andere sites

*  Als software draait Openatv 5.1,heb hiervan al verschillende versies geprobeerd --> allemaal hetzelfde issue.  Kan mss een openatv issue zijn?

   Probleem is dat ik alle andere images onoverzichtelijk vind, openatv is naar mijn ogen een 'clean' en overzichtelijk image.  Welke zijn gelijkaardige alternatieven?

 

*  cccam prio file, denk je dat het hier iets mee te maken heeft?

 

*  Werkt oscam bijv. als configuratie met een cccam? (c line)

 

rgds,

Link naar reactie
Delen op andere sites

ivm oscam en cccam werkt dit zeker.

 

maar nog makkelijker is om zowel op server als client oscam te installeren.

 

in het oscam gedeelte had er iemand een pdf gezet hoe je dit op een makkelijke manier via de webif kan verwezenlijken.

 

ik heb deze gedownload en opzij gezet zodat ik dit kon houden als naslagwerk.

 

in dit topic heb ik deze nog eens gepost :

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/350306-maxdigitaal-xp1000-is-cccam-automatisch-herstarten-mogelijk/

 

na dit werkend gekregen te hebben (is echt een makkelijke manier) heb ik mijn configs van zowel server als client ook opzij gezet om na herinstallatie op een heel makkelijke manier zowel server als client van beeld te voorzien.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb problemen met mijn cccam.

Om de zoveel tijd (soms binnen paar minuten, soms na een paar uur), stopt mijn cccam gewoon.

Als ik dan naar mijn softcam panel ga kijken, zie ik dan mijn cam veranderd is naar 'no cam', een stop/herstart niet.  

Ik moet dan mijn hele GUI opnieuw opstarten, dan doet ie het weer.

 

Iemand een idee wat ik moet doen om die op te lossen of een work around?

Zou OScam beter werken?  Dan is alleen de vraag hoe ik cccam moet configureren in OScam.. .ben vrij nieuw in dit allemaal.

 

decoder: Vu Solo 2

Image: Openatv 5.1

 

rgds,

cccam 2.2.1 gebruiken dan blijft ie er wel in.

 

had het zelfde probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, dan blijft ie er wel in maar dan loop ik tegne het probleem aan dat ik geen andere kanaal kan bekijken als ik aan een opname bezig ben.

 

Oplossing:  OScam geinstalleerd icm oscam 2 cccam converter.  Klaar, all working fine now.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...