Ga naar inhoud


Rebox Firmware 1.09.90 on line


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten


Omdat mijn overbuurman ook op zijn RE-9000 problemen had met de FW 1.09.72 heb ik zo even deze nieuwste FW erop gezet.

Dit ging in feite probleemloos.

Deze nieuwste FW heeft dezelfde look als als de laatste Octagon FW 1.09.94.

 

Nu maar afwachten of de herhaaldelijk voorkomende freeze en meldingen 'Gecodeerde zenders' achterwegen blijven.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat er inmiddels ook voor de RE-8000. Voor de RE-4000 is op dit moment de laatste versie nog steeds V1.09.49.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RE-4000 is en blijft bij Rebox een stiefkindje. :mad:

Dat is de prijs die je moet betalen voor een CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zonder problemen er op gezet. Het menu is wat anders.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

release notes:

 

1. Shortcut menu toegevoegd

2. Bestandsmanagement verbeterd

3. FAV lijsten zowel met HD als SD zenders in te richten

 

tja, niet veel nieuws indien je al vertrouwd was met 109.90 en 109.94(A) van octagon...

 

@Ton, je kan dit in het menu terug aanpassen indien je verder wil met de 'klassieke' menu. Is een item in menu 'UI instellingen' (geloof ik; kan het helaas niet meer nakijken wegens terug naar 108.83)

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je, had ik al gezien in het menu. Wat me wel opvalt is dat de gegevens van de smartcard volledig anders worden weergegeven met meer en andere informatie.

 

Tot nu toe geen problemen tegengekomen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem er vanmiddag toch ook maar opgezet en ben ook nog geen probleem tegengekomen. Behalve, maar dat is misschien niet echt een probleem te noemen, het feit dat de ondertiteling van Travel Channel HD bij mijn RE9000 nog steeds in die vieze gifgroene balk staat.

 

En volgens fora (en ook mijn Topfield) is dit een probleem met dit model. Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hem er ook op gezet, de eerste 20 minuten zagen er goed uit.

Daarna ging het meteen twee keer fout, één keer gecodeerde zender terwijl ik zat te kijken naar die zender. En een ander programma werd wel op genomen, enkel er stonden maar nul byte's, dus geen opname.

 

Meteen maar weer terug naar 1.08.75.

 

Helaas, weer alles voor niets!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb hier ondertussen deze versie ook geinstalleerd, met de nodige problemen.

Bij het updaten met de USB-Stick liep de boel vast bij 77%.

Daarna een poging gedaan met de chanel-up methode, waarna de boel vastliep bij 11 %.

Porter uit de kast gehaald, liep eerst bij 16 % en bij de 2e poging bij 46% vast.

 

Drie maal is scheepsrecht, na de 3e poging met Porter werkte het dan uiteindelijk.

 

Ik moet toch maar eens op zoek naar een compatibele wlan stick voor deze box, zodat ik kan updaten via de Rebox update server.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jojo, dat is het probleem: maxi-u-boot

 

1. beste dat je nu kan doen is de recovery image gebruiken van ART

2. indien dit de atevio is dan kan je helaas geen plugins draaien geloof ik, dus moet je even intermediair de octagon W installeren nadat je met ART de reseller ID aangepast hebt

3. dan de plugin installeren en starten die de normale bootloader installeert (indien rebox 9000 is dit 1.54; voor andere modellen weet ik het niet zo precies).

 

Dan pas zal je gebruik kunnen maken van de al eerder vermelde channel up of porter methode.

 

Indien je gebruik maakt van E2 images zal je wel de maxi-u-boot moeten blijven gebruiken, hoewel er toch op dat vlak ook al een en ander veranderd is geloof ik. Helaas is mijn Duits iets te zwak om alles voor de volle 100% te begrijpen dat ze ginds posten...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ART zet een (relatief oude) Atevio firmware terug, bij de laatste ART is dat V1.08.94. Sinds V1.08.44 kunnen deze versies plugins draaien. Derhalve: met ART recovery image terugzetten. Daarna via plugins met de HDF-flasher een Fortis loader installeren (pincode is 0815) en de gewenste reseller/model kiezen. Tenslotte de gewenste firmware er weer op.

De omweg via een Octagon firmware is dus niet nodig.

 

Als hij nog steeds met de Atevio firmware op Booting blijft hangen, via ART de originele loader erop zetten. Je eindigt dan met een loader 1.23 met Atevio reseller code.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...