Ga naar inhoud


Rebox Firmware 1.09.90 on line


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk zal niemand daarop jouw een onderbouwd antwoord kunnen geven en dat om de volgende reden.

Op het Octagon forum wordt ten zeerste aanbevolen om de Bootloader 1.54 te installeren voordat je één van de nieuwere Octagon FW versies installeert.

Het vreemde is echter dat Rebox zo goed als 1:1 deze FW overneemt en dat daar geen aanbeveling is geweest om naar Bootloader 1.54 te migreren en zoals je zelf kunt constateren loopt de nieuwste Rebox FW bij menigeen probleemloos en dat met de oude Bootloaders.

 

Mijn advies is echter, mocht je de laatste Octagon FW willen gebruiken om dan wel naar 1.54 te migreren want anders weet je na een eventuele foutmelding niet of het nu aan een de FW of een incourante Bootloader ligt.

 

Het migreren naar de Bootloader 1.54 is overigens een heel eenvoudige Move, duurt maar enkele tellen en levert misschien een beter resultaat op.

Maar de keuze is uiteraard aan jouw.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo dacht ik precies over mijn RE 9000. Heeft allemaal veel te lang geduurd die misère. Dat eindeloze forumgezever over allerlei trucs en oplossingen die toch niet werken ben ik meer dan zat.

Een bedrijf dat na drie jaar tijd geen werkende software kan ontwikkelen en begeleidende instructies bereidstelt heeft incompetent personeel in dienst en lak aan zijn klanten, daar hoef je niet lang over na te denken. Dat het bij een aantal mensen wél werkt, daar kopen ik en blijkbaar vele anderen niks voor.

 

Eindelijk een verstandig besluit genomen en een VU+ Ultimo gekocht. Een verademing, en aanrader.

(En die Rebox is mij nog te min om de Topfield 4000PVR in de slaapkamer te vervangen of de Humax in de eetkamer; hij wordt gedegradeerd tot radioreceiver in de garage).

 

Ik zit inmiddels ook naar de VU+ te kijken. De Uno maar zal de Ultimo ook nog even bekijken. Je hebt helemaal gelijk, als ze na 3 jaar nog steeds geen steek verder zijn gekomen dan wordt het tijd om op te stappen. Ik heb bijv net de FW van me Samsung telefoon geupgrade en alles loopt perfekt, ZO moet het, een verbetering en niet weer nieuwe problemen krijgen zoals bij de Rebox. Ik weet nog niet wat ik met de 8000 doe, hammertime of gewoon iemand blij maken op dit forum, ik denk het laatste ;-)

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Rebox versie 1.09.90 op de 9000 kan ik niet behoorlijk een programma opnemen.

Als ik HD kijk en HD opneem gaat het binnen een kwartier mis. Alleen aan en uitzetten met de schakelaar aan de achterkant helpt dan nog.

Bij SD opnemen en HD kijken hetzelfde verhaal. SD kijken en SD opnemen lukt soms wel eens.

Ben ik de enige? Heb er toch de voorgeschreven harddisk in zitten. En een extra fan.

Heb er nu weer fw 1.09.61 opgezet, ging trouwens dankzij err071 alleen via de RS232.

Ben ik met andere software beter af?

aangepast door Bobbes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me toch een probleem van de hard disk en niet van de firmware. Zodra je de schijf flink laat werken gaat het mis.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de harddisk, de zou je zeggen. Opnieuw formateren? Het is een 500Gig WD. Jumpers?

Maar het is niet zo dat bijna iedereen dit ervaart met versie 1.09.90?

Ik laat wel ff weten of het beter gaat met versie ..61

Mijn idee is dat 1.09.90 juist veel beter gaat en zie niet veel mensen die er problemen mee hebben. Ik kan het bij mezelf niet uitsluiten omdat ik tegenwoordig opneem op een NAS zodat ik boven ook naar opnames kan kijken.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vastlopen tijdens het opnemen van een HD-zender is niet meer gebeurd nadat ik ben teruggegaan naar 1.09.61. Wel 1x "gecodeerde zender" op Ned1 HD tijdens een opname.

1 dag getest.

Ra Ra..

Is 1.09.90 echt beter?

Wat dan weer niet werkt is na het scannen van de zenders de lijst copieeren naar tuner 2. Die komen er alleen in als ik tuner 2 apart inscan.

GRRR. Onbezorgd kassie kijken, rotbeeld via de kabel, dat waren nog eens tijden,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Jürgen, Heeft iemand hier een verklaring voor ik niet, ik heb bij mijn broer twee weken geleden de FW 1.09.90 er op gezet, dat ging al niet zonder problemen liep vast op 72%, heb toen met de nul modem kabel de FW er op moeten zetten. nu in eens naar twee weken, doet zich het volgende probleem voor, bij de HD zenders van canaldigitaal { ook alleen op die zenders } is die regelmatig zijn signaal kwijt, met het gevolge dat het beeld weg, valt en dan blokvorming beeld heeft. hij heeft een draaibaar schotel. gaat die naar de 28 graden bij voor beeld BBC HD die zijn dan wel goed. ik weet het niet meer . gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem i.c.m. met een draaibare schotel heeft hier al vaker de revue gepasseerd, zie o.a. http://www.sat4all.com/forums/topic/316930-kan-nederlandse-zenders-niet-meer-ontvangen/page__hl__draaibare__fromsearch__1.

Er zijn door menigeen wat mogelijke oplossingen aangedragen maar in feite kwamen die er eigenlijk op neer dat de schotel of beter gezegd het draaimechanisme niet goed zouden zijn afgesteld.

 

Een mogelijke optie zou kunnen zijn dat het draaimechanisme last heeft van de extreme koude en misschien deels is bevroren waardoor de ingestelde positie niet meer nauwkeurig wordt bereikt.

Dit omdat jij schrijft dat het probleem zich pas sinds 14 dagen voordoet en de vorstperiode nu ook al zo lang duurt, het is maar een gooi.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...