Ga naar inhoud


Rebox Firmware 1.09.90 on line


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

Ik ben het geklooi van Rebox meer dan zat !!

 

Henri, volgens mij heb ik dit al vaker van je gehoord.

Volgens mij ben je ook intussen al vreemd geweest maar toch weer terug naar Rebox gegaan dus zo slecht zal het wel niet zijn want anders had je immers geen 2e kans aan Rebox besteed.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Diep ademhalen, tot 10 tellen, en dan...

 

Ik ken dat gevoel maar al te goed, alles wat er mis kan gaan.... gaat mis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Heb vandaag ongeveer 18 keer geprobeerd met programma Porter.

hij gaat regelmatig tot 20, 30, af en toe tot 52% maal geeft dan de melding, ERR:0x12

 

Heb de firmware een paar keer opnieuw gedownload van de Rebox site, en ook met een nieuwe gedownloaden

Porter.

 

Niets helpt.

 

Ik hoop dat Rebox dit snel oplost.

 

Iemand nog een idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henri, dit zal Rebox nooit voor je oplossen want waarschijnlijk moet je dit probleem bij jezelf zoeken.

 

0x12 UartTimeOut (Serial communication error)

 

Zoals je ziet is Err:0x12 waarschijnlijk een seriële overdrachtsfout tussen jouw laptop / PC en de Rebox.

 

Heb je trouwens al de ChUp methode toegepast want wellicht functioneert die wel goed.

 

Anders toch eerst even de seriële communicatie tussen jouw RS232 poort en de Rebox in orde maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

dan moet ik even opzoeken hoe de ChUp methode werkt.

 

Heb er nagezocht, maar niet gevonden. mogelijk kan iemand nog even uitleggen hoe

de ChUp methode werkt.

aangepast door Henri Aalten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Powerknop achterop de Rebox uitzetten. Channel-up indrukken en ingedrukt houden en de powerknop achter aanzetten. Hou de channelup toets ingedrukt totdat er scan USB staat.

 

Hierbij ben ik er van uitgegaan dat je de FW op een verder lege USB-stick heb gezet en de USB-stick in de USB-poort vooraan hebt gestoken.

VU+ Uno 4K SE
Zgemma 7HS
4x Duo Alps-LNB, Visiosat Bisat G4B
Netgear ReadyNAS 426, Netgear ReadyNAS 4 Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Na ongeveer 8 verschillende sticks geprobeerd te hebben en 22 pogingen later, heb ik de ontvanger weer aan de gang gekregen.

Alleen is mis het volgende.

 

In de info balk onder in beeld kon je instellen, dat je kon zien wat het huidig, en volgende programma is.

Dit kan ik niet meer terug vinden in welke instelling dan ook.

 

Waar kan ik dit terug vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie item 'informatie box type' in het 'UI menu'. Dit moet 'nu en volgende zijn'.

 

Wat de foutmelding betreft die je met porter had, mogelijk kan Windows Firewall of een antivirus programma aan de basis liggen. Windows Firewall moet echt even uit, en de antivirus best ook, dus best even de netwerkkabel naar het internet losmaken (of de wifi even uitzetten).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

aangezien een beeld meer zegt dan woorden (helaas was de periode voor het bewerken al afgelopen, en had ik probs met de HDD, dus die ligt er nu uit).

post-54172-0-06815200-1325884915_thumb.jpg

aangepast door De_Perre

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de eerste keer maar eens een update via internet gedaan. Had ik dus beter kunnen laten. :mad:

Voor de eerste keer nu een vastloper tijdens het updaten, en een genoeglijk tijdje bezig om alles weer

uit de knoop te trekken... (Hopelijk was het 't waard...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu van af vorige week Woensdag, de FW 1.09.90. er op staan, draad bij mijn goed, geen vast loper weer gehad, en anderen ongemakken.

alleen heel af en toe, heel eventjes, toch nog dat stotteren geluidje.GR. Gert

Ik heb persoonlijk geen last van stotterend geluid. Maar ik heb het ook eventjes meegemaakt vorig jaar, dit lag uiteindelijk aan mijn Philips Led TV en niet aan de decoder. Dit was toen met een firmware upgrade op mijn TV opgelost? Nu eindelijk met de laatste firmware van afgelopen week, werkt mijn TV eindelijk eens goed (heb al een nieuw toestel en het moederbord is ook vervangen geweest)...Al mijn problemen waren te relateren aan de Philips firmwares, dus alle omruil acties hadden dus ook geen zin :) De laatste generatie van de Philips TV's hebben gewoon slechte firmwares gehad.. Heb je het ooit al eens gezocht bij de bekabeling of de TV i.p.v. de decoder?

 

Ook heb ik last gehad van wegvallend geluid op mijn RE8000 (heb er ook ooit wat topics over gehad), dit lag uiteindelijk ook aan de hardware en niet aan de software.

aangepast door CronoS

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de nieuwe FW via de aloude USB methode zonder enig probleem geïnstalleerd.

Alles werkt als vanouds.

Tot zover nog geen problemen ondervonden.

 

Het shortcut menu ziet er leuk uit, maar dan ook niet meer dan dat.

Als je het zelf zou kunnen aanpassen was de functie als beter geweest. Ik zou “liever” de Timer Manager i.p.v. de Opslag Manager gehad hebben. Gewoon omdat ik die meer gebruik.

 

Wat ik ook nog niet begrijp is de functie “FAV lijsten zowel met HD als SD zenders in te richten”. Wat bedoeld men hiermee?

Ik had in mij FAV lijsten al een HD lijst aangemaakt.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...