Ga naar inhoud


Rebox Firmware 1.09.90 on line


Alfons Verbiest

Aanbevolen berichten

Je kunt het shortcutmenu zelf uitbreiden. Als je in de menustructuur zit zie je voor sommige items wen omcirkelde ster staan. Die zitten als standaarditems in het shortcutmenu. Wil je een menu-item toevoegen, wijs die dan aan en druk op FAV. Dat item wordt dan aan het shortmenu teogevoegd en er verschijnt een ster voor. Nogmaals FAV op een gesterde menuoptie haalt de ster weer weg.

 

Wat ook niet in de release notes staat is dat je ook kunt bepalen of het oude, of het shortcutmenu verschijnt als je op MENU drukt. Stel je het shortcutmenu als standaard in, dan is het oude menu op te roepen door EXIT wat langer ingedrukt te houden.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


DR dish zit nu op andere frequentie geloof ik... ben hier gisteren ook achter gekomen. Noemt nu ook 'Dr Dish TV' :D

 

transponder 12581 V 22000 op Astra 19.2. Voorheen was dit 12460 H 27500

 

Dr. Dish TV is nu te vinden op:

 

Astra 1 (19,2° Oost) op de frequentie 12.574 GHz.(H) met Sym:22.000 en FEC:2/3 (SD-MPEG4-DVB-S2-8PSK)

aangepast door Caesarion

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het shortcutmenu zelf uitbreiden. Als je in de menustructuur zit zie je voor sommige items wen omcirkelde ster staan. Die zitten als standaarditems in het shortcutmenu. Wil je een menu-item toevoegen, wijs die dan aan en druk op FAV. Dat item wordt dan aan het shortmenu teogevoegd en er verschijnt een ster voor. Nogmaals FAV op een gesterde menuoptie haalt de ster weer weg.

 

Dank je wel voor het antwoord Audioniek.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

het was kennelijk tijd voor mijn eerste update vastloper bij de update

 

via netwerk update naar versie 90 gedaan, op 76% liep hij vast, channel up geeft ook error 0x71

 

Laat ik nou geen nulmodem kabel hebben hier :-(

 

iemand een alternatief ?

 

groet,

 

Remco

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de channel-up methode met een USB-stick ook niet meer werkt is er geen ander alternatief dan op zoek te gaan naar een 0-modem kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij falen van channel-up zijn er naar mijn idee toch nog twee andere mogelijkheden:

1. Andere USB-stick proberen (hoe ouder en kleiner hoe beter);

2. De aanhouder wint, soms lukte het bij mij ook pas na meerdere keren.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook nog niet begrijp is de functie “FAV lijsten zowel met HD als SD zenders in te richten”. Wat bedoeld men hiermee?

Ik had in mij FAV lijsten al een HD lijst aangemaakt.

Dit soort onzin krijg je als een vertaling van een vertaling van een vertaling maakt en kennelijk niet weet waar je mee bezig bent. In V1.09.61 zat een bug (die in V1.09.90 weer is opgelost), waardoor SD zenders die in 16:9 uitzenden (dat zijn de meeste) onterecht als HD-zenders werden gezien. Stond bij de zenderlijstopties de optie HD-grouping aan, dan kreeg je een zeer grote HD favorietenlijst met 16:9 SD-zenders er in. Staat de optie uit dat had je nergens last van in je HD-favorieten.

Meer info vind je in het draadje over Octagon V1.09.90 bij de vertaalde release release notes van die firmware.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Ik meen te herinneren, dat ik eerder gemeld had dat de channel-up methode werkte bij mij.

Maar tot mijn schrik, zie ik het niet staan. Bij deze het werkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank Audioniek en Cees

 

de channel up geeft helaas geen soelaas

 

ik zie dat ik van usb naar rs232-female moet (rebox is male) maar ik zie alleen usb to male kabels

 

ook nog een gender changer dus ?

Rebox RE-9000HD PVR, HDD WD green 500GB

Visiosat 70, Astra 19,23,28

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, een usb naar serieel omzetter verbonden met een rs232 nul-modem kabel.

 

Is iet meer hardware dan een gender changer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen te herinneren, dat ik eerder gemeld had dat de channel-up methode werkte bij mij.

Maar tot mijn schrik, zie ik het niet staan. Bij deze het werkte.

 

Schrik niet, jij had het al een paar berichten terug verteld, zie link:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/319404-rebox-firmware-10990-on-line/page__view__findpost__p__2049698

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom bedankt voor je antwoord Audioniek.

 

Ik , als RE-9000 gebruiker van de eerste uren, wist niet eens dat er een optie HD-grouping bestond. Ik heb in de fav lijst zelf een HD groep aan gemaakt waarin ik de meese HD zenders in stop.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Channel up of Porter met nulmodemkabel. Zie dit forum voor talloze beschrijvingen hoe dit moet.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...