Ga naar inhoud


Hoe duolnb te plaatsen en te positioneren voor HDTV


cameraman

Aanbevolen berichten

Hoera we hebben beeld !! :)

 

In iedergeval bednkt voor de hulp en tips, het lag o.a. aan de oude koaxkabel deze was porreus op sommige plekken, heb deze vervangen door een zwarte H125 en pushin F connectoren,

dit scheelde al 20% in het signaal, verder de schotel exact uitgericht op de 19,2 en 23,5.

Dan ontdekte ik nog iets in de SAB Unix ontvanger kun je de LNB spanning instellen op 13/18 volt maar kennelijk komt er dan een iets lagere spanning uit de ontvanger waardoor de

LNB niet goed zijn polariteit (h) (v) schakelde, dit was mede de reden waarom er onstabiele ontvangst was en hij slecht schakelde tussen de 19,2 en 23,5, wat blijkt, er zit ook een instelling 13,5/18,5 volt op de ontvanger, door de spanning met een 0.5 volt te verhogen schakeld hij perfect en krijg ik alles weer binnen, zelf het wisselen tussen de 19,2 en 23,5 merk je niet meer tijdens het zappen.

 

Ik heb weer een prachtig HD beeld. :D

 

Groeten Frank

SAB Unix F+ Solo

Philips schotel & Duo LNB

Sharp Aquos Led TV LE630

Link naar reactie
Delen op andere sites


Frank het is altijd weer mooi om te horen dat het weer gelukt is ,nou

ik zou zegen ,veel kijk plezier

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Ik was op het verkeerde forum dus probeer het hier, ik heb ook een probleem met de Astra 23, eerder keek ik alleen Astra 19 maar nu is er een probleem natuurlijk. De duo zat er altijd al op maar wat ik ook probeer kan het niet goed krijgen. De reciver is DSR 7141 Philips, heb alles opnieuw ingeladen op HD kanalen en ook de Disq staan A op Astra 19 B op Astra 23 De schotel is ook oke maar ik krijg alleen Astra 19 te zien wat niet veel meer is natuurlijk. Ik heb geen idee maar wie ziet iets op de foto wat eventueel fout is?

 

Ik zie dus alleen Astra 19 maar zou zo een duo ook kapot kunnen zijn? En hoe moet je dat weten?

Alvast bedankt,

Bettapost-87642-0-98391700-1463926431_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was op het verkeerde forum dus probeer het hier, 

Wel het goede forum nu Betta , maar in het topic van een ander .

Je moet een eigen topic beginnen voor je probleem .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...