Ga naar inhoud


Kan oscam.dvbapi niet vinden?


Sigma

Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

En hier ga ik nog wel even op reageren. Dit is niet alleen gericht aan jou, maar ook aan andere personen. Ik snap dat het voor jou frustrerend is dat het niet één keer werkt, maar halve of geen informatievoorziening frustreert mij behoorlijk en ik wil je met alle plezier helpen, maar wij kunnen niks met met "Hij doet ut niet" of "Ja, hij geeft een not found melding". Zeker wanneer het software betreft dan hebben wij uitvoerige informatie nodig. Overigens wil ik even aangeven dat de screenshots die jij had geplaatst meer dan perfect waren, ze gaven duidelijk weer van hoe of wat. Waarvoor hulde! :)

 

Verder wil ik ook even een kant-tekening plaatsen: Dat iemand niet beschikt over volledige Linux kennis, dat is begrijpelijk. Maar zodra je een melding ziet van: "file /var/etc/tuxbox/oscam-experimental/oscam.conf not found" of "no permission to /var/etc/tuxbox/oscam-experimental" dan zou ik persoonlijk even kijken of die melding klopt (bestaat die folder of dat bestand wel?) en zo nodig even googlen voor een mogelijke oplossing.

 

Precies, en zeker Sigma's arrogante opmerking er achteraan was nergens voor nodig,

 

Bovendien had iemand anders deze oplossing ook al tig pagina's geleden gegeven: http://www.sat4all.com/forums/topic/320003-kan-oscamdvbapi-niet-vinden/page__view__findpost__p__2054332

 

Als je graag wilt dat niemand je meer zal willen helpen, moet je vooral met die houding doorgaan.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tot een zekere hoogte. En het is niet dat ik eerder heb gevraagd om output oid. ;)

 

Maar het belangrijkste is, Sigma heeft OSCam in ieder geval draaiende! Dus nu komt het configureren. Maar met de stickies in het OSCam gedeelte zou dat wel moeten lukken :)

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij lijkt te draaien.

 

Controleer even met 'ps aux | grep oscam' of je meerdere regels krijgt

 

kun je nu via de webinterface connecten?

 

http://ip-adresbox:poortnummer

post-33513-0-95197400-1326989530_thumb.png

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Precies, en zeker Sigma's arrogante opmerking er achteraan was nergens voor nodig,

 

Bovendien had iemand anders deze oplossing ook al tig pagina's geleden gegeven: http://www.sat4all.com/forums/topic/320003-kan-oscamdvbapi-niet-vinden/page__view__findpost__p__2054332

 

Als je graag wilt dat niemand je meer zal willen helpen, moet je vooral met die houding doorgaan.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Zou eens na mijn eigen berichten kijken die je na mij schrijft .............als je dat behulpzaam vind. ik vroeg jou als eerste om hulp op een heel vriendelijke marnier en dan krijg je dit weer bedankt

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry.. voer uit zonder de quotes aan begin en einde.

 

dus

ps aux | grep oscam

 

Jip een hele boel regels in tel net

 

Bedankt sat_angel

 

Maar bij cam keuze kan ik niet voor oscam kiezen

aangepast door Sigma

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Zou eens na mijn eigen berichten kijken die je na mij schrijft .............als je dat behulpzaam vind. ik vroeg jou als eerste om hulp op een heel vriendelijke marnier en dan krijg je dit weer bedankt

 

Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat was niet goed genoeg voor jou.

Als je alleen maar help roept, nauwelijks bruikbare informatie geeft en ook nog eens heel erg eigenwijs bent, kan je niet geholpen worden zoals Niels al schreef.

 

Aangezien de discussie inmiddels niets meer met de oorspronkelijke vraag te maken heeft, sluit ik dit topic.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...