Ga naar inhoud


Meerdere satellieten naar meerdere tuners via één coax


bartholomeos

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik het goed begrijp, gebruikt een stacker/destacker hogere RF-frekwenties; wat bijvoorbeeld bij langere kabellengtes weer problemen kan opleveren.

 

Op duitse forums (bijv. digitalfernsehen.de) wordt die techniek daarom vaak alweer 'verouderd' genoemd, en zetten ze daar in op Unicable/SatCR-technieken.

Die worden inmiddels ook verder ontwikkeld, richting meerdere LNBs aansturen, zo begrijp ik.

Dan heb je liefst dus wel ontvangers nodig, die ook met SatCR overweg kunnen.

 

Ik heb daar verder weinig verstand van, maar ik geef het maar even in overweging om het eventueel ook in die richting te gaan zoeken.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De frequenties worden gestapeld en komen daardoor tot 3550MHz. Dat is flink wat hoger dan de gebruikelijke 2150MHz. Een uitstekende coaxkabel is daardoor gewenst zoals bijv. de Koka 9 TS.
Verder zie je dat er in het schema wordt aangegeven dat kabellengtes tot 70 meter zijn toegestaan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een twin kabel dan niet makkelijker, of zijn die echt twee keer zo dik als een normale? Als ze een beetje dikker zijn kan je die ook gebruiken.

Moet je wel opnieuw leggen, dat is misschien een te groot probleem.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twin kabel kan meestal niet door een pvc buis. Deze is dan 2x6,9mm breed is 13,8mm en die krijg je nooit door een 5/8 pijp. Je kunt eventueel wel een dunne coaxkabel nemen van 5mm. Twee stuks is dan 10mm breed en dat lukt wel. Deze dunne coax geeft echter wel een stuk meer verlies, 39,4dB/100m tegenover ongeveer 30dB bij 6,9mm. Als de kabel niet te lang is kan dat wel.
 

H121.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...