Ga naar inhoud


Samsung smt-1100tp fout bij versneld doorspoelen


RiesG

Aanbevolen berichten

@Cojothono

 

Dat van die andere toetsen (overigens de < en >, en niet de |< en |>) had ik ook pas (weer) gevonden. Was ik helemaal vergeten dat dat ook kon.

Bij werkt het net zo als bij jou.

 

Ook de tuner open gehad (om de drive er uit te halen) en geen vreemde dingen op de voeding gezien.

 

Geblokte beelden tijdens zappen heb ik niet gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een kennis heeft precies dezelfde problemen als ik al eerder vermelde.

Hij kan ook Duitse zenders ontvangen.

Hij heeft gisteren(29 feb) een aantal duitse zenders opgenomen en deze hebben GEEN problemen met het vooruit en terug uit spoelen

 

Dus concusie. KPN heeft het digitenne-signaal veranderd bij tenminste de Venlo en Eindhoven digitenne mast want ik en mijn collega hebben plotseling per 8 februari, nu dezelfde klachten met in totaal 4 ontvangers van de SMT1100TP.

Het voedingsprobleem, wat eerder werd beweerd kan dus niet de oorzaak zijn bij de receivers van mij (en mijn collega).

 

Kan iemand de zenders uit Belgie ontvangen, en controleren hoe het teruguit en vooruit spoelen daarbij wel/niet werkt. ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben die Samsungs ongeveer dezelfde leeftijd, de mijne heeft exaxt dezelfde gegevens als die van thijs2, dus kan het nog best aan de voeding liggen.

 

Een handvol recorders die allemaal op dezelfde datum tegelijkertijd stuk gaan? Hoe waarschijnlijk is dat.

 

 

Waarom zou anders de 4x en 8x wel werken als ik een oude opname afspeel zonder dat ik opneem en niet meer als ik dezelfde opname afspeel en tegelijkertijd 2 programma's opneem.

 

Dat is dus precies de reden. Het probleem zit in het signaal, zodra de recorder daarmee geconfronteerd wordt gaat die in de fout.

Dus ook bij goede opnames afspelen terwijl een slechte wordt weggeschreven. Er wordt op 't ogenblik (afgelopen weken) gesproken

over een storing die zichtbaar is in beelden met verticale objecten zoals plooien in gordijnen, staande hoeken in vitrines, staande

TL in het decor van rtl-Z enz. enz. waarbij deze lijnen 'aangevreten' worden door een storing die zich willekeurig op en neer beweegt.

De aangever vermoed een probleem in de MPEG coder bij KPN. Mogelijk dat dit ook de problemen met de player oplevert in de

Samsung recorders.

Het kan echter zijn dat deze storing intussen al weer over is want dat decor van RTL-Z ziet er op 't ogenblik probleemloos uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een handvol recorders die allemaal op dezelfde datum tegelijkertijd stuk gaan? Hoe waarschijnlijk is dat.

 

Zo onwaarschijnlijk is dat niet, volgens mij is er een periode geweest dat er die Samsung 1000T ook een heleboel ongeveer tegelijkertijd kapot gingen vanwege slechte elco's, dus waarom had dat nu ook niet zo kunnen zijn.

 

Dat is dus precies de reden. Het probleem zit in het signaal, zodra de recorder daarmee geconfronteerd wordt gaat die in de fout.

Dus ook bij goede opnames afspelen terwijl een slechte wordt weggeschreven. Er wordt op 't ogenblik (afgelopen weken) gesproken

over een storing die zichtbaar is in beelden met verticale objecten zoals plooien in gordijnen, staande hoeken in vitrines, staande

TL in het decor van rtl-Z enz. enz. waarbij deze lijnen 'aangevreten' worden door een storing die zich willekeurig op en neer beweegt.

De aangever vermoed een probleem in de MPEG coder bij KPN. Mogelijk dat dit ook de problemen met de player oplevert in de

Samsung recorders.

Het kan echter zijn dat deze storing intussen al weer over is want dat decor van RTL-Z ziet er op 't ogenblik probleemloos uit.

 

Het lijkt er nu i.d.d. meer op dat het aan het KPN signaal ligt, zeker omdat het probleem zich niet voordoet bij de Duitse zender zoals pas later gepost werd.

 

Overigens maakt het mij verder niet zoveel meer uit, ik heb Digitenne nu toch opgezegd en ben er na deze maand vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is weer een tijdje geleden dat ik beloofd had om naar de voeding te kijken.

Toen ik startte waren de spanningen: 5,01 / 3,37 / 12,19 / 7,41. Alleen de 7,5 volt is aan de lage kant.

 

Na meerdere condensatoren vervangen te hebben meette ik de volgende spanningen:

5,00 / 3,36 / 12,20 / 7,50 Deze spanningen lijken me beter.

 

Nu het resultaat.

Ik heb het nog niet uitvoerig getest, maar ik heb al bij meerdere zenders kunnen terugspoelen, maar er zijn ook zenders waardbij het dus wederom fout gaat. Alle opgenomen programma's gaan fout. Dus hier is het signaal corrupt geraakt.

 

Ik ga deze week eens uitvoeriger testen.

 

Ik sluit me wel aan bij RS2000 dat het wel degelijk aan de condensatoren kan liggen.

Ooit een product ontwikkeld waarbij deze na een aantal jaren, defect terugkeerde. Probleem was telkens dezelfde elco die naast een component stonde welke erg warm werd. Dus snellere veroudering.

 

Toch zal ook ik niet uitsluiten dat KPN het signaal aangepast kan hebben.

aangepast door cojothono
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag, s'avonds ( 25 maart). In Eindhoven Alleen op transponder 60 ( rtl4, rtl5, sbs6, rtl7, net5) is het probleem verholpen.

Alle opnames zijn nu wel goed en kunnen (snel) vooruit en terug-uit gespeeld worden.

Let op: Ik heb dit alleen geconstateerd in eindhoven op transponder 60 !! en zonder dat ik de ontvanger gereset of de zenders opnieuw ingelezen heb.

Op alle overige zenders dit ik in Eindhoven kan ontvangen is het probleem nog steeds aanwezig.

Het bovenstaande is op drie ontvangers (SMT1100TP) geconstateerd.

Blijkbaar is KPN weer bezig op te rommelen met de digitenne signaal, hopelijk komt er toch nog een oplossing.voor de rest van de zenders. Kunnen jullie uit andere regios eens controleren of er iets soortgelijks aan de hand is ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Afgelopen weken werkten geen van de zenders meer met doorspoelen maar vandaag, s'avonds ( 4 mei ), in Eindhoven op ALLE zenders zijn de opnames zijn nu wel goed, en kunnen (snel) vooruit en terug-uit gespeeld worden. Ook voor de Timeshifting werkt dit nu Ok.

Hopelijk blijft dit ook zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...