Ga naar inhoud


Vu+ Duo valt plots op starting.... en hangt


boaz

Aanbevolen berichten

mijn kameraad heeft ook 2 vu duo's.als hij met de laatste pli kijkt op een fta zender,loopt de box als een trein.gaat hij naar een gecodeerde zender bvb net5 met ccam en originele kaart,gaat hij na willekeurige tijd vastlopen.een dia beeld.enkel dan op te lossen door de ontvanger spanningsloos te zetten en heropstarten.een oudere cccam geprobeerd maar niks hielp.

ik zou eens een andere cam proberen bvb mgamd,maar ik weet niet hoe je die configureert om de kaart te lezen.of oscam,maar ik weet niet of die standaard de kaart leest.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

MGCAMD ken u vergeten dat is een client (die leest geen kaarten in het kaartslot)

OSCAM loopt prima...

en de voorbeelden en uitleg zijn nagenoeg 1:1 te kopieren uit het subforum op sat4All

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier ook oscam op de ultimo en geen stabiliteits issues met vti4. Wellicht eens testen met Oscam om te kijken of het dan over is?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Box net terug van leverancier van de ultimo die hem tevergeefs bij zijn 2 leveranciers heeft aangeboden ter reparatie, bekende gezeur van dit serienummer niet via ons geleverd....

Zal komende dagen eens kijken of er nog leven in te krijgen is, maar volgens mij valt er niets te flashen aangezien zelfs de bootloader niet laadt.

Of het een software probleem is betwijfel ik overigens, de box heeft lang prima gedraaid maar na de eerste problemen kwam het probleem steeds vaker en ernstiger terug. Lijkt meer een stabiliteitsprobleem van de hardware dan van de software.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

T.S. (topic starter)

waarom 3 methoden epg in te lezen.

ciao

 

Volgens mij ben ik TS, maar ik heb dacht ik niets gezegd over EPG's inlezen......

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier is Nummer 3 met het zelfde probleem als BOAZ

ook 1 van 2 jaar en 1 maand oud nu dus eerste lichting

Ook geen fan en alleen de led wat brand

 

kom nergens in alles afgekoppeld alleen de powerstekker en meer niet erop

niks nada hij blijft op rood ledje geen text geen fan

Ook geen bolle elco's of wat anders wat ik kan zien

 

En ook ik had laatste PLI ( 4 dagen oud ) erop met de Nieuwste bootloader 3.0

 

Be benieuwd hoeveel meer mensen ook in deze treath erbij gaan komen !!

( zeer goede reclame btw voor VU 3 mensen in 1 maand en allemaal net ouder als 2 jaar )

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hier is Nummer 3 met het zelfde probleem als BOAZ

ook 1 van 2 jaar en 1 maand oud nu dus eerste lichting

Ook geen fan en alleen de led wat brand

 

kom nergens in alles afgekoppeld alleen de powerstekker en meer niet erop

niks nada hij blijft op rood ledje geen text geen fan

Ook geen bolle elco's of wat anders wat ik kan zien

 

En ook ik had laatste PLI ( 4 dagen oud ) erop met de Nieuwste bootloader 3.0

 

Be benieuwd hoeveel meer mensen ook in deze treath erbij gaan komen !!

( zeer goede reclame btw voor VU 3 mensen in 1 maand en allemaal net ouder als 2 jaar )

 

 

Vervang eens op het mainboard C807 220uf 16v door een nieuwe ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag net de box weggebracht bij de leverancier, dus vervangen van die condensator kan ik niet meer proberen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een VU+ Duo met hetzelfde probleem nadat men heeft geprobeerd om de nieuwste bootloader erop te flashen.

 

Met Putty Serial heb ik volgende readout:

 

BCM73350010
012
Shmoo Version=1.9
MEMC-00000000 RW=00000011 WW=00000043 G=00000001 R=00000008 W=00000019
MEMC-00000001 RW=00000010 WW=00000056 G=00000001 R=00000009 W=00000007 #$
3
COPY CODE
A567

 

En dan hangt de box en ook putty vast, enkel het rode ledje. Alles losgekoppeld, geen HD erin, geen sat-kabel, niks geen enkele reactie meer.

Ook met VU-util (versie 1 en versie 2.01) geen mogelijkheden.

 

De box gaat terug naar de importeur.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervang eens op het mainboard C807 220uf 16v door een nieuwe ..

 

Dit was bij mij de oplossing!

 

Een condensator van 30 cent! en het probleem is opgelost.

Aan de condesator is niets te zien, niet bol of verkleurd, maar toch vervangen en taadaa hij doet het weer.

 

Mede met dank aan het Open Pli forum:

http://openpli.org/forums/topic/21682-bricked-box-vu-duo-please-help-if-you-can/page__st__20

 

Ik geloofde er niet echt in maar voor dat geld zeker het proberen waard ;-)

Vu+ Ultimo - Open Pli

Vu+ Duo - Open Pli

Viosat G4

2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik meld me ook even... Hier ook een dode box. Precies hetzelfde als TS. Starting bleef lang staan, daarna reboot en toen niets meer, op het rode ledje na dan. Serieel niet te benaderen, en via USB ook niet. Helaas al 2,5 jaar oud... Was 1 van de eerste met een witte AB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...