Ga naar inhoud


NFI Backup maken plugin & handleiding


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Loui

 

Dit heb ik gedaan op mijn 7020HD:

opkg remove --autoremove enigma2-plugin-extensions-dflash
opkg update

geherstart

 

en 12.6.2 geïnstalleerd

 

en nog eens een herstart

 

 

Zo werkte die versie opnieuw, hopelijk op de 8000 ook.

Werkt prima in zoverre als ik een backup maakt gaat alles goed, maar wil ik deze backup terug zetten via de wepbrowser dan gaat de box weer terug naar de STOP Modus. Dus de backup is niet bruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu heb ik ook iets geks meegemaakt:

 

Gisteren nog eens een andere image geflasht om te "spelen".

Daarna wou ik mijn vertrouwde nfi (die gisteren gemaakt was met v13.5) via de webbrowser terugflashen. (dit wou niet starten/ong 10 min gewacht)

Dan heb ik op die speel-image dflash13.5 geïnstalleerd en het terugflashen ging onmiddellijk (rechtstreeks op de box)

Nu had ik zoiets van: dit kan toch niet?

 

Heeft iemand iets gelijkaardigs al voorgehad of is hier een verklaring voor?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik ook iets geks meegemaakt:

 

Gisteren nog eens een andere image geflasht om te "spelen".

Daarna wou ik mijn vertrouwde nfi (die gisteren gemaakt was met v13.5) via de webbrowser terugflashen. (dit wou niet starten/ong 10 min gewacht)

Dan heb ik op die speel-image dflash13.5 geïnstalleerd en het terugflashen ging onmiddellijk (rechtstreeks op de box)

Nu had ik zoiets van: dit kan toch niet?

 

Heeft iemand iets gelijkaardigs al voorgehad of is hier een verklaring voor?

Dat is hier ook zo, een bestaande flash terug zetten start wel maar loopt niet verder.Een zelf gemaakte backup start niet gaat gelijk in de stop stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je dan ook al eens geprobeerd op de box (onder de op dat moment geflashte image)versie 13.5 te installeren en daarmee terug te flashen naar de bewaarde image? (want zo lukt het bij mij dan weer wel)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze attachicon.gifenigma2-plugin-extensions-dflash_13.6_all.ipk geprobeerd deze werkt bij mij wel weer.

 

Als de gewone installatie niet lukt plaats deze ipk dan in tmp en met telnet 

opkg install --force-overwrite /tmp/*.ipk​

 

Heb ik gedaan en dan krijg ik de melding:

 

root@dm8000:~# opkg install --force-overwrite /tmp/enigma2-plugin-extensions-dflash_13.6_all.ipk                                                              

Installing enigma2-plugin-extensions-dflash (13.6) on root.                   

Collected errors:                                                             

 * satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following dependencies for enigm2-plugin-extensions-dflash:  

 * dreambox-buildimage * mtd-utils-sumtool * mtd-utils-mkfs.jffs2 * mtd-utils-mkfs.ubifs * mtd-utils-nanddump

 * mtd-utils-ubinize *           

 * opkg_install_cmd: Cannot install package enigma2-plugin-extensions-dflash. 

root@dm8000:~#

 

Grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ben ik geen pro, maar kom je toevallig van een oudere dflash-versie?

 

-moet je eerst eens alles verwijderen.

 

Hier geupdate van 13.5 naar 13.6 zonder foutmeldingen.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ben ik geen pro, maar kom je toevallig van een oudere dflash-versie?

 

-moet je eerst eens alles verwijderen.

 

Hier geupdate van 13.5 naar 13.6 zonder foutmeldingen.

Werkt hier echt niet, weer 0kb backup file.Alle oude files verwijderd zelfs bij een schone flash werkt deze wel maar kan geen backup terug flashen, dan loopt deze gewoon fast. ook via hdd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dat hier een tijdje geleden ook te knipperen met de ogen want ineens werkte het niet meer en Gutemini heeft er standaard een eindatum inzitten waarna de plug-in niet meer werkt. Nu moest ik een backup maken en het advies van Gutemini was om op de prompt de datum terug te zetten. Hier na kon met Dflash mijn backup maken en op mijn PC bewaren. Ik meen dat ik opnieuw moest opstarten na het verzetten van de tijd maar dat kun je ook zelf uitproberen.

 

Als het goed is komt Dflash weer beschikbaar maar hij wilde wachten totdat Oozoon een nieuwe image had gemaakt.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dat hier een tijdje geleden ook te knipperen met de ogen want ineens werkte het niet meer en Gutemini heeft er standaard een eindatum inzitten waarna de plug-in niet meer werkt. Nu moest ik een backup maken en het advies van Gutemini was om op de prompt de datum terug te zetten. Hier na kon met Dflash mijn backup maken en op mijn PC bewaren. Ik meen dat ik opnieuw moest opstarten na het verzetten van de tijd maar dat kun je ook zelf uitproberen. Als het goed is komt Dflash weer beschikbaar maar hij wilde wachten totdat Oozoon een nieuwe image had gemaakt.

Ik heb dFlash momenteel op nonactive staan, maar er was een versie waar geen eindtijd in zit, zelfs die werkt niet goed meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Geen idee, maar hier werkt dflash V13.6 ook nog steeds. (zolang ik maar flash via dflash en niet via de browser)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu automatic_fullbackup zit in OpenPli 4.0 feeds en doet het zelfde als dflash en werkt ook uitstekend.

Makkelijk instelbaar en doet elke dag (nacht) een volledige backup.

 

Dflash werkt bij mij niet hoe ik het ook doe.

 

Hier de bestanden ze zijn niet exact het zelfde.

enigma2-plugin-extensions-automatic-fullbackup_1.4_mipsel.ipk

enigma2-plugin-extensions-automatic-fullbackup_1.4_all.ipk

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...