Ga naar inhoud


SAB Titan II HD Combo wie heeft hem en wat vindt u ervan


Juultje

Aanbevolen berichten

Bedankt seniorsatter. Harde schijf aangesloten en werkt perfect. Is een 60 GB i.p.v. 30 GB, dus aangename vaststelling. Kan je met deze ontvanger ook, zoals met een DVD-recorder, programma's die je wenst op te nemen op voorhand programmeren? M.a.w. datum, begintijd, eindtijd en kanaal instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

seniorsatter, heb ik net getest en het werkt ... was de gele knop. Hartelijk bedankt voor alle correcte informatie die ik tot op heden mocht ontvangen.

Ik ga straks proberen om homeshare in te stellen. Ik heb al gekeken naar de instellingen op de ontvanger die ik als master wil gebruiken. Daar staat mijn Server IP op allemaal nullen en deze kan ik niet handmatig wijzigen. Is dit normaal? Zo niet, wat moet ik doen om een bruikbaar IP-adres te verkrijgen zodat ik dit kan gebruiken op de client ontvanger om de homeshare tot stand te brengen? Moet ik de master ontvanger eerst koppelen aan een modem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Seniorsatter, ik heb even de handleiding wat grondiger gelezen, daarna een internetkabel aangesloten en de lokale netwerkscan uitgevoerd. IP-adressen werden gevonden. Daarna naar Homeshare-HomecamD gegaan en de server-IP opgeslagen. Ik denk dat als ik deze inbreng in de client ontvanger de homeshare tot stand moet kunnen gebracht worden. Zo niet kom ik wel terug in de lucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geprobeerd de homeshare tot stand te brengen maar zonder succes. Alle richtlijnen gevolgd, wat goed ging, tot aan "U kiest HomecamD 1.0 in het Emulator menu". Deze staat er niet tussen. Wel HomecamD en daarna HomecanD 2. Wat ik verwachtte gebeurde dus: met de keuze HomecamD kwam dus geen connectie tot stand. Ik heb nochtans volgende software geïnstalleerd vanaf USB met de optie "software zonder zenderlijst":  ALI3602_06000400_sab_300_ps_xwindow_1.4.96.abs (4 MB). Heb ik deze op een verkeerde manier geïnstalleerd of is dit de correcte software niet? Hoe kan dit worden opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gevonden wat er fout liep en als volgt opgelost: de masterontvanger aan de router gekoppeld met een internetkabel, de klant verbonden met de router door middel van een draadloze verbinding over het elektriciteitsnet. Eerst de IP gegevens vastgelegd op de master in het menu "Netwerk lokale instellingen" en dan de verbinding met de server uitgezet. Het IP-adres genoteerd en de procedure in het menu "homeshare" doorlopen. Daarna de procedure doorlopen bij de klant in het menu "server instellingen". Bijna onmiddellijk had ik verbinding. Daarna heb ik de draadloze verbinding over het elektriciteitsnet vanuit de router ingeplugd in de hoofdontvanger in de plaats van de internetkabel en deze in de klant laten zitten. De verbinding met de klant bleef behouden. Tot nu toe heb ik nog geen enkele onderbreking gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De homeshare procedure die ik, na het verkrijgen van alle goede tips, heb doorlopen:
 

Wat ik gebruik: 2 x ontvanger SAB Titan II Combo en 3 x TP-link (draadloos WIFI verbindingspunt 300 mbps).

 

Je verbindt een TP-link met de router en elkeen van de andere TP-link met een ontvanger. Je maakt een groep aan door de draadloze WIFI
verbindingspunten met elkaar te schakelen (zie de handleiding: bij TP-link is het 1 seconde drukken op een knopje bij een ingeplugd draadloos WIFI
verbindingspunt en binnen de 2 minuten drukken op het knopje bij deze die je wenst te verbinden).

 

Master ontvanger (= deze waar de kaart insteekt)

Je gaat naar MENU – INTERNET – NETWERK LOKALE INSTELLINGEN. Zet DHCP op aan om het IP-adres op te halen. Druk op de knop MENU en ga naar HOMESHARE – HOMECAMD. Noteer het IP-adres. Ga SERVER POORT en stel deze in (ik heb deze op 10000 laten staan). Druk op ACTIEF om deze te activeren (je ziet het bolletje ernaast groen oplichten). Kies bij PROTOCOL voor HOMECAMD 1.0. Sla de ingestelde gegevens op met de rode knop.


Klant ontvanger

Hier heb ik ook in MENU – INTERNET –  NETWERK LOKALE INSTELLINGEN op aan gezet maar hiervan ben ik niet 100 % zeker dat dit noodzakelijk is. Ga naar SERVER INSTELLINGEN en druk op de gele knop (WIJZIGEN). Tik hier het IP-adres in dat je hebt genoteerd. Je kan na het intikken deze verifiëren door op de rode knop te drukken. Druk op de rode knop om te bevestigen. In SERVICE POORT tik je het nummer van de poort in die je wenst te gebruiken (bij mij dus ook 10000). Ga naar ACTIEVE SERVER en druk op OK. Het groene bolletje wordt groen. Kies in
EMULATOR voor HOMECAMD (in de handleiding stond HomecamD 1.0 maar deze staat niet in mijn lijst). Sla de instellingen op door op de rode knop te drukken. De ontvanger maakt verbinding met de master ontvanger en als je het volgende ziet is de verbinding geslaagd: Server 1 : 
connect ok working en daaronder: CW ok. Je moet al geluid horen. Je kan het menu verlaten met de EXIT knop en je zou beeld moeten hebben op de gecodeerde kanalen die in je abonnement vervat zitten.


Enkele zaken die ik heb ondervonden

  1. De master ontvanger moet blijven aanstaan want anders valt na een tijd het doorsturen van de kaartcode weg en komt het beeld
    op de klant ontvanger stil te staan.
  1. Het beeld op de klant ontvanger ging in hakken en stoten. Ik heb daarna een reset gedaan van de modem (waarschijnlijk was die over kop gegaan door tests die ik op een PC had gedaan) en de procedure voor de klant ontvanger opnieuw doorlopen. Ik heb niets aan de instellingen moeten veranderen, enkel de ACTIEVE SERVER terug moeten activeren zodat het bolletje terug op groen stond en op de rode knop gedrukt om de instellingen op te slaan. In enkele seconden had ik terug verbinding.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...