Ga naar inhoud


De M7 sat801 en diverse klachten


smartkid

Aanbevolen berichten

AB  optie  geluid via STB/TV:

“Vol –“  + “OK” 4 seconden  => 4 keer knipperen -> nu Volume regeling weer via SAT801

“Vol+“  +“OK” 4 seconden  => 4 keer knipperen -> nu Volume regeling weer via TV

 

Infrarood aansturing:

AB op code 91 zetten heeft voor SAT801 geen zin, (RC6)

Sat801 werkt alleen met code 90 (XMP)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • 2 maanden later...

Heb een M7 en het is mij opgevallen dat als ik van kanaal wissel dat dan de informatie onderin het scherm over het huidige en volgende programma op sommige kanalen achter loopt of geheel niet klopt. Dit lijkt mij een software probleem. Is er een manier om dit ergens door te geven want binnen CanalDIgitaal kan ik geen forum vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien helpt het wanneer je de ontvanger even helemaal spanningsloos maakt, netstekker uit het stopcontact en daar na de ontvanger weer opnieuw opstart.

De epg wordt dan opnieuw ingelezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Goedemorgen, ik ben in het bezit van een m7,en wordt er een beetje simpel van.

Loopt regelmatig vast,(stroom er 10 sec er af en dan gaat dat kreng weer)Meestal

vindt dat plaats bij kan.1 Software is de nieuwste. Heeft iemand daar een op-

lossing voor? Of gewoon de afvalbak in. Met vr.gr. Lutine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis enkele zenders die niet in de cd fastscanllijst zit. Het gaat om zenders als sat1 gold, RIC, RTL en RTL 2 CH, QVC HD, 123tv HD, Neue zeit tv, joiz, Sophia tv, N24 austria en de regionale edities van de WDR. Met de philips 7141 kun je voor langzaam zenders in laden kiezen. Bij de m7 kan ik kiezen MENU, INSTALLATIE, ALLES SCANNEN. Kies ik hiervoor dan loopt hij naar ca 10% scannen vast. Enkele zenders pakt hij en vervolgens gebeurt er helemaal niets meer. Hebben meer mensen hier last van?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaan al tijden problemen rond voor deze machine. Snap niet dat mensen i.p.v. maanden klagen dat prul niet gewoon linea recta de kliko in plempen. Voor 150 euro koop je zelf een ontvanger die in elk geval veel stabieler is en veel meer kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Na bijna een jaar weinig storing (Alleen regelmatig vastlopen bij wisselen van radio naar tv) heb ik nu de bekende problemen met de afstandsbediening weer.
fabrieksinstellingen en reset werken soms, niet altijd.
 

Wat is een aan te bevelen vervangende ontvanger welke niet zoveel storingen heeft? Ik wil eigenlijk alleen maar kijken, dus een simpel apparaat (zoals de sat801) is wat ik wil.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje lastig.. *Als* de m7sat801 technisch in orde zou zijn (en blijven) is dat voor de 'gewone' TV kijker prima..

Je hebt natuurlijk gecontroleerd of je batterijen nog wel vol zijn?

 

Misschien anders een simpele Enigma2 ontvanger? Eenmaal geprogrammeerd zijn die door een doorsnee gebruiker uitstekend te bedienen. Ook kan daar inmiddels prima een fastscan van Canal Digitaal/TVV mee gedaan worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS zal nooit of te nimmer een Enigma2 ontvanger aanbieden.. Je kunt ze bij een goede webwinkel of satellietschotel voor rond de €100 tot €170 kopen.. Instellen is voor een leek wat lastig, maar daar kunnen we je wel bij helpen... Mocht je in de buurt van Haarlem wonen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...