Ga naar inhoud


Firmware 2012.05.18_V1.17B8 voor Ariva 202E/102E/52E/102mini


wian

Aanbevolen berichten

Emu software werkt stabiel met smartcard, gebruik hem nu op de camping.

De ariva heb ik achterop mijn tv met trekbandjes vastgezet.

Het fannetje heb ik op de achterkant gemonteerd met de airflow naar buiten, dus de warme lucht wordt eruit geblazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@thxultra; bedankt voor de beschrijving. Blijft ie op die manier goed koel?

 

Even wachten met bestellen, ik verwacht een prijsdoorbraak in Nederland zodra de Sat4all review wordt gelanceerd.

 

M_Z

 

Prijsdoorbraak... omdat de sat4all review vernietigend is en er anders niks meer verkocht wordt, of omdat de review zo goed is dat ie in grote getale over de toonbank gaat en dan de prijs omlaag kan :grin:

 

De mijne is al onderweg, hopelijk is ie donderdag binnen. Kan ik kijken of de dm600 of de 102mini dit jaar mee op vakantie gaat.

aangepast door wian

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 102mini is vandaag bezorgd en ik heb er nu een uurtje mee gespeeld. Ik heb er de "patch versie" van firmware 20120518-v117b8 opgezet. Moet zeggen dat hij me prima bevalt tot nu toe. Het is geen dreambox, maar het werkt allemaal vrij vlot en de bediening wijst zich vanzelf. Invoeren van shares etc. is een beetje lastig met de afstandsbediening, maar firmware heeft ook een _erg_ eenvoudige webinterface waar je tenminste de gbox, newcamd of CCcam client kunt instellen. Er is ook een pagina om de ariva als newcamd, gbox of CCcam server in te stellen, maar die webpagina werkt niet. Verder zit de ontvanger potdicht. Geen telnet, geen ssh, geen ftp, geen samba (toegang als netwerk share).

 

De CCcam client werkt prima. Zappen gaat vrij vlot, maar niet zo snel als een dreambox. De kaartlezer werkt ook prima. CD kaart erin en gaan. Tot mijn verbazing pakte hij ook meteen een irdeto2 gammacard. Die werkt normaal alleen met een smartreader+ (of in de duurdere dreamboxen). Maar deze werkte meteen en zonder problemen. De ontvanger is stabiel. Hij is tot nu toe een keer blijven hangen toen ik in de verborgen menu's zat te scharrelen.

 

De warmte wordt volgens mij wel een probleem. De ontvanger wordt behoorlijk warm (zie eerdere post van Michel) en de smartcard wordt echt heet. Kan nooit goed zijn voor de kaart. Ik ga er dus ook maar een fan op knutselen.

 

Als mediaspeler tot nu toe ook goede ervaringen. Ik heb enkele bestanden in x264 mkv en divx formaat geprobeerd en die werkten goed, inclusief ondertitels. Dit wil ik volgende week meer uitgebreid gaan testen.

 

Al met al een leuk ontvangertje, zeker als je de prijs in gedachten houdt. Als je je niet druk maakt over service of garantie, kun je hem voor 85 euro in huis hebben inclusief verzending uit Duitsland! Geen PMs aub, gewoon even zoeken met Google of ciao.de.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...