Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Er zijn dus meer mogelijkheden dan cccam, merk ik. Ik heb zowel een oscam.server als oscam.conf (voor alle zekerheid) aangemaakt. I.p.v. IP-adres staat er bij mij een no-ip.org naam (staat ook in cccam.cfg) , Elke keer weer plugins mcas en cccam en oscam aangezet na update. Maar het werkt helaas nog niet. Later nog eens IP-adres m.b.v. nslookup opgezocht en ingevuld, ook niet. Ik heb dus iets niet goed gedaan, maar wat ? mvg. Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites


wel bv cornelius.no-ip.com,12000 met een komma en GEEN spatie tussen adres en poort nr.

 

en je hebt alleen de oscam.server nodig.

 

deze zou er ook al in moeten staan(bij keys)

 

en deze even op atribute 755 zetten.

 

via dcc naar het bestand oscam.server gaan dan daarom gaan staan en dan rechter muisknop drukken en kiezen voor atribute dan 755 aanvinken.

dit zou ik even voor alle files in de map var/keys doen.

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het duurde even voordat ik gevonden had, wat DCC betekent. Maar ik kon het niet zo snel downloaden, heb dus maar een FTP client gebruikt, daar gaat het ook prima mee, merk ik. Er stond geen oscam.server bestandje in de plugin, daarom had ik het zelf aan gemaakt. Ook nog gevonden via Google dat het oscam.conf zou kunnen zijn. Daarom beide maar aangemaakt. Maar het werkt nog steeds niet. Wellicht interpreteer ik het cccam.cfg bestandje van de DB verkeerd. Alle files in e var/keys-map staan nu op 755 op de Spark. mvg Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geprobeerd cccam214 aan de praat te krijgen, ook niet gelukt. Verder ontdekte ik vandaag dat er maar 8 timers mogelijk zijn. Dus wellicht naar andere firmware zoeken ? Ik heb begrepen dat OpenPLI niet kan op mijn Spark Triplex ? Wat kan ik met Dual Boot ? Hoe activeer ik dat ? Mvg. Cor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cor ,

 

Heb hier ook recentelijk 2 van die boxen aangeschaft voor in de slaapkamers , maar ook mij is het niet gelukt om te connecten met de serverbox (DM800 of DM8000 )welke in de woonkomer staan.

Met diverse firmware versies geprobeerd ,maar met cccam 2.14 gaat niet., vandaag een mailtje naar de leverancier gestuurd ,want het zou moeten kunnen werken(was voor mij ook de reden om deze boxen te kopen).

Verder ben ik super tevreden over deze boxen , kaartjes werken (Ziggo,kabel en CD,sat)diverse applicaties ,extern toetsenbord,muis,updaten via USB stick etc,alles functioneert goed ,zelfs de vrouw geeft aan deze box prettiger /gebruiksvriendelijker te vinden dan de dreamboxen.

Verder beeldkwaliteit,geluid ,mogelijkheden en diverse beschikbare plug-ins maken deze box(voor slechts 149€ gekocht !) super interessant.

 

Wat betreft je vraag over enigma2 : er zijn reeds diverse images te vinden ,vaak met grote gelijkenis ,of zelfs delen gelijk aan Pli maar het loopt nog niet volledig zo goed als in een dreambox..

ff googlen en er zijn 10 tallen sites waar images en uitleg wordt aangeboden hoe enigma 2 te flashen(is echt simpel).(als je het niet kunt vinden wil ik je per email de links sturen)

Echter is het mij hierin ook nog niet gelukt om intern te sharen( iedereen die het wel is gelukt hoor ik graag,uiteraard!!)

 

Er is veel ontwikkeling met deze box ,is onder 4 verschillende merknamen,voor zover ik weet, uitgebracht( fabrikant Fulan,China )en over heel de wereld uitgezet dus ik verwacht veel ontwikkelingen.

 

Keep up the hobby

 

Mvg Mumzel

aangepast door Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mumzel, ik wil wel graag links per mail ontvangen, moet ik daarvoor iets aanpassen in mijn profiel ? Ik ben nog maar net begonnen met dit soort boxen, heb nog nauwelijks ervaring daarmee, weet ook nog niet goed wat E2, OpenPli en al die cams inhouden, maar ik wil het wel onder de knie krijgen. En daarna moet er ook nog een schotel komen. Die Spark is inderdaad geen miskoop voor die prijs, ik heb er 159 euro voor betaald.Mvg : Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Cor,

 

Stuur me een PM(personal mail)door op mijn profiel te kijken vind je die ,en geef me dan,

je email adres door.

Via PM naar jou worden www adressen er nl.uit gefilterd.

 

Mvg Mumzel

aangepast door Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo medesatters,

 

Intussen gaat sharen in huis wel , niet met CCcam, maar via Mgcamd connecten met een CCcam werkt goed , met oscam is me nog niet gelukt.

 

tis een hobby hé ,dus we blijven proberen!

 

Mvg Mumzel

aangepast door Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef bij google eens in : youtube golden media cccam, daar staat een video hoe dat moet ,is wel in het frans maar de beelden zeggen genoeg.

 

Succes,

Mumzel

aangepast door Mumzel
  • Like 1

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog niet uit, filmpje gezien, maar dat ging voornamelijk over thuis-server instellingen volgens mij. Ik heb geen thuisserver, dus ik heb alleen een client nodig .Ik heb de plugin Mgcamd gestart, maar nog geen config bestandje gevonden en waar dat zou moeten staan. Maar ik wil ook nog graag weten hoe ik via dual boot Enigma2 kan opstarten. Heb wel de ftp-server (195.244.27.37 V91-spark/gmspark) van Golden Media gevonden, daar staan o.a. downloads in voor Dual Boot. Maar nog niet helder voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dualboot instaleren,ga je als volgt te werk.

 

Download de enigma2 image die je graag wil gaan gebruiken (ik heb zelf die van HDMU)

 

maak op een usbstick een map aan met als naam enigma2 <-- kleine letters,zonder spatie tussen a en 2

 

Pak het bestand uit (wat je gedownload hebt)en als het goed is heb je dan twee bestanden een image bestand en een bestand

genaamd uImage .

deze zet je in de map die je hebt gemaakt op de usbstick(enigma2)

 

Ga daarna naar je reciever en doe het volgende.

 

schakelaar achter op de reciever uit zetten.

daarna hou je de OK knop aan de voorkant ingedrukt en doe je de schakelaar achterop de reciever weer aan

Blijf de knop OK ingedrukt houden tot je force ziet staan.

Als je force ziet staan,kan je de OK knop los laten

 

druk nu bij de cursor knopen het pijltje naar beneden,om in enigma op te starten.

daarna OK drukken je ziet dan boot succes staan en de box start dan op in enigma.

 

zodra je boot succes en vervolgens boot ziet staan,zet je de box weer uit met de schakelaar op de achterkant.

 

Nu doe je de usbstick AAN DE ACHTERKANT in het usb slot.

 

Druk nu weer de OK knop in en blijf deze ingedrukt houden.

 

zet de schakelaar achter op de reciever weer aan en wacht met ingedrukte ok knop.tot je weer FORCE in het scherm ziet.

Nu druk je het pijltje naar rechts in en zal de box de image van de stick gaan instaleren.

 

Als hij klaar is,start de box vanzelf weer opnieuw op,en kan je de instalatie afronden met de wizard die je van de image krijgt

zelfde als bv dreambox....eerst welke aansluiting(HDMI OF SCART..blah blah)

 

ENJOY...

 

wil je weer de spark software gebruiken,moet je opnieuw opstarten in spark.

dat gaat zo:

schakelaar uit......OK knop ingedrukt houden en schakelaar weer aan.

wachten tot je force ziet.

 

Voor spark image opstarten druk je dan pijltje omhoog en ok.

dan start hij voortaan op met de spark image.

 

Wil je opstarten in enigma2 doe je het zelfde,maar dan NA force druk je pijltje naar beneden en dan ok.

 

Je C-line via mgcam kan je invullen,bij var/keys en dan cccamd.list(voor de spark image)

 

wel even de plugin mgcam opnieuw opstarten via plugin menu.

 

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

 

MvG stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sevensheaven, bedankt voor je uitgebreide uitleg , zo heb ik het ook voor elkaar gekregen.

alleen mgcam krijg ik werkend , cccam niet en oscam niet,ben nog aan het stoeien .( In de spark image ) bij enigma nog niet geprobeerd.

Misschien verkeerde versies oid.

 

is het mogelijk om compleet werkende backup images te posten, of aan te geven welke plugins gebruikt zijn voor zowel spark als enigma.

ik heb nu plugin_installer .s eropgezet en toen de cams gedownload.

heb je oscam of cccam wel werkend en kunnen ze naast elkaar draaien /

 

Mvg Theo

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een vraagje ,

 

klopt het dat je maar 1 c-line kan gebruiken bij mgcam, als ik namelijk mijn cd kaart in de ene box en de ziggo kaart in de andere box, elk met een c lijntje wil laten connecten, dan doet niets het meer.

 

Mvg Theo

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[reader] (# weghalen als die ervoor staat anders werkt het niet)

label = cccam_server1

enable = 1

protocol = cccam

device = xxxxxx.dyndns.tv,xxportxx

user = gebruiker

password = wachtwoord

cccversion = 214

cccmaxhops = 2 # dont use higher than 3 !!!

group = 1

inactivitytimeout = 1

reconnecttimeout = 30

 

[reader] (# weghalen als die ervoor staat anders werkt het niet)

label = cccam_server2

enable = 1

protocol = cccam

device = xxxxx.myftp.org,xxpoortxx

user = gebruiker

password = password

cccversion = 214

cccmaxhops = 2 # dont use higher than 3 !!!

group = 1

inactivitytimeout = 1

reconnecttimeout = 30

 

Zo heb ik het ingevuld bij oscam.server en dit werkt prima.

 

je tweede vraag kan ik helaas niet beandwoorden.

of ze naast elkaar kunnen werken..gewoon uitproberen.

 

MvG stef

aangepast door sevensheaven

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...