Ga naar inhoud


Golden Media nieuwe Spark Triplex firmware


Seniorsatter

Aanbevolen berichten

Hier staat ook nog een mooie image voor de golden media spark triplex

 

zoek maar eens naar HDMU

en diseq 1.2 motor Devicename: spark7162 Enigma Version: 2012-03-17 Image Version: Aug 9 2012 16:13:43 Frontprozessor Version: V0 Webinterface Version: 1.7.1

 

Cisco 8485 pvr

Link naar reactie
Delen op andere sites


Deze firmware HDMU heb ik er ook in staan,en zowel de kabel als de sat tuner werken perfect.

Ook zowel de sateliet als de kabel verbonden met een cccam server.

Nu alleen nog uitzoeken hoe de wireless aan de praat te krijgen.

 

Het heeft heel wat lees uurtjes gekost,maar eindelijk werkt het dan,en ik kan gewoon door zappen van sat naar kabel vice versa,

Hoef dus niet de tuner te wisselen...alleen het kanaal drukken.

 

enige min puntje so far..is de enorme hoeveelheid licht die uit de standby led komt.Het lijkt wel een laser.

Morgen ff een weerstandje er tussen.

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben inmiddels overgestapt naar de GM triplex resque image en ALLES werkt zoals het hoort.

Zowel Ziggo smartkaart als ziggo CS en canaldigitaal CS werkt ook perfect.

Zenderlijst staat door elkaar,maar switch vanzelf van sat naar kabel of andersom.

Ook geen merkbaar verschil in zap snelheid.

Geluid loopt perfect synchroon..

Dus voor het gewoon tv kijken...PRIMA

voor de rest heb ik geen oordeel,want nog niks verder mee gedaan.

Ook is hij makkelijk te benaderen via dcc 2.95

inlog = root pasword = root.

 

sofware versie = GM_TripleX_rescue_v1.2.54

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort een Spark Triplex, zette vandaag conditional access aan . Daarna weer uitgezet, maar nu werkt de smartcard van Ziggo niet meer. Heb fabrieksinstellingen terug gezet, geen resultaat, ik zie alleen ongecodeerde kanalen. Hoe herstel ik dat nu weer ? Ik heb net Spark Editor 1.7 gevondene, maar waar haal ik een Ziggo (Haarlemmermeer) zenderlijst vandaan en waar plaats ik die in de Spark ? Heb nog geen satelliet, alleen maar Ziggo, maar wil dat wel gaan aanschaffen. Ik weet dus nog maar weinig van dit soort ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi cor..

 

smartkaart ziggo in de gleuf(dus rechtstreeks..met de chip omhoog.

dan naar menu/plugins en dan mcas aanzetten,door er op te gaan staan en dan ok drukken(wordt dan groen)

dan ziet hij de smartkaart weer.

 

om de kanalen te bewerken,ga je als volgt te werk.

Usbstick in de ontvanger(achterkant)

ga nu naar menu/system/update/database transformer/ dan rood drukken(output)

daarna wordt de zenderlijst van de box naar de usbstick getransformeerd.

hierna kan je de stick verwijderen en in je pc/laptop doen.

dan open je spark editor en open je de stick en druk je ok.

 

dan kan je de lijst bewerken.

Even opslaan als je klaar bent,en dan de stick weer in de ontvanger..zelfde stappen als voorheen

alleen zeg je bij het laatste veld load(groen) en voila de lijst staat weer in de ontvanger..bewerkt en al.

 

succes en laat even weten of het gelukt is.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmiddag helaas de box naar fabrieksstand gezet, nu zijn alle plugins verdwenen. Zit er aan de denken om de firmware GM-Spark-1.2.54 opnieuw te laden. Zenderlijst bewerken zal ik later proberen, moet eerst alle zenders weer opzoeken, is veel werk, veel transponders toevoegen. Zou met volgende firmware versie in 1 keer moeten gaan ? Maar plug-ins zijn wel weer ergens vandaan te halen neem ik aan ? mvg : Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, het is gelukt. Plugins weer terug. Plugin spcs stond al aan, na aanzetten mcas plugin heb ik weer beeld. Nu nog alle zenders van Ziggo opzoeken, was heidens karwei vorige keer : heel veel transponders toevoegen en scannen. Ga ik morgen doen.Daarna editor proberen. Ik zie dat je een DB800HD hebt, ik hen een paar maanden geleden de clone versie via Marktplaats gekocht. Die wil ik ook onder de knie krijgen : CCcam, enigma2, Open-PLI. Weet nog niet wat dat allemaal inhoudt. Wil eigenlijk dat de Spark de DB800 vervangt en dan met de DB800 experimenteren. mvg : Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat het zover gelukt is.

 

die dm 800 hd is een geweldige doos..wou alleen een triple tuner,om minder ontvangers neer te hoeven zetten..haha

 

je zou dit nog even kunnen proberen..

 

bestand uitpakken en zo op je stick zetten(niet in een map)

 

dan bij menu system blah blah//de groene knop doen.(om je lijst weer te laden zoals hierboven vermeld is)

 

weet niet of het lukt,maar niet geschoten is altijd mis.

 

grt stef

sparkfav.rar

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanalen wel kunnen laden, maar krijg bij elke zender de melding : geen signaal . L balk staat op 62, q balk staat op 0 . Geeft niet, weet nu meteen hoe je een lijst moet laden. We gaan morgen handmatig alle kanalen opzoeken, op stick zetten en bewerken. Meld dat morgen weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik jouw lijst bewerkt met Editor : alle zenders weggegooid, en zo'n 15 transponders toegevoegd. Deze op de Spark gezet, automatisch zenderzoeken gedaan , toen had ik alle zenders waar ik naar kijk. Deze weer bewerkt met de Editor en weer terug gezet. Dat lukt dus. Maar het lukt mij niet om favorieten te verwijderen of toe te voegen, zowel in de editor als op de Spark zelf niet. Heb nu maar favoriet Austria gebruikt. Hoe krijg ik trouwens Teletext in full screen formaat ?. Verder heb ik nog een los Cccam.cfg bestandje afkomstig van de DB800Hd clone (alleen weet ik niet meer waar dat staat op de db). Dit bestandje heb ik in plugin/var/keys geplaatst , maar dat heeft niet het gewenste resultaat : vervanging van de DB800 . Deze hangt af en toe, dan moet de steker er weer uit. Update gewenst, maar ik weet niet hoe en durf dat niet aan zolang de Spark de DB niet vervangen kan. mvg: Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik gewoon oscam dit werkt prima.

 

dit moet je invullen in oscam.server te vinden in de map /var/keys

 

[reader]

label = cccam_server1

enable = 1

protocol = cccam

device = ipadres cccamserver,xxxxxx <--- tussen ip en poortnr staat een komma

user = gebruikersnaam

password = wachtwoord

cccversion = 214

cccmaxhops = 3 # dont use higher than 3 !!!

group = 1

inactivitytimeout = 1

reconnecttimeout = 30

 

ook niet vergeten om oscam aan te zetten in plugin menu.

 

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...