Ga naar inhoud


Configuratie m7 sat801 DiSEqC of verkeerd gerichte schotel?


cizzz

Aanbevolen berichten


Een handmatige motor is vermoedelijk een motorsysteem waarmee er "per satelliet positie" dient gekozen te worden mbv een bedieningspaneeltje (gaat dus niet via de tuner) - Een buurman heeft er zo een ..... (merk en type ??)  

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

De M7 sat801 stelt zelf de diseqc instellingen in.

Daar hoef je in principe niet naar om te kijken.

 

Wat TS nog kan doen is de decoder terug brengen naar fabrieks instellingen en de schotel op 23.5 richten.

Dan heeft de decoder weer de instellingen bij nieuw en kan/moet je de decoder opnieuw instellen.

De moeilijkste keuze die je moet maken is welke taal je de decoder wil laten instellen dus dat valt wel mee. :)

Maar wat belangrijker is, de decoder scant op welke satellieten hij is aangesloten.

De Astra 23.5 zou dan in principe gevonden moeten worden, mits er signaal is natuurlijk.

Geeft de decoder aan dat er niets is gevonden bij gebrek aan signaal zal je het probleem moeten zoeken in de schotel.

Heeft ie wel signaal is het probleem opgelost. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de schotel opnieuw uitgericht moet worden op de camper

Ik heb alleen 19.2 en geen 23.5 of 13.0 ik denk dat de uitricht monteur er bij moet komen.. Geen idee hoe ik dat ding moet uitrichten?

Wat het alleen nog kan zijn is de High LO en de Low LO (?) instellingen. die heeft op alle schotels dezelfde waarde?

 

 

 

 

post-35382-0-53578200-1455532896_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle belangrijke satellieten staan al in het geheugen met dit systeem  : Hot Bird, Astra 19, Astra 28, Astra 23

andere satellieten moet je zelf toe voegen

 

Eigenlijk is de  M7 sat801 niet geschikt ,diseqc instellingen heb je niet nodig

schotel uit richten op 23 of de 19 en dan de sat801 laten zoeken naar de zenders via fastscan

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niks te maken met Diseqc instellingen, die heb je met dit Teleco systeem NIET nodig, "----" voor de 4 sat-posities is dus ok.

Wat hier hoogstwaarschijnlijk aan de hand is, is dat de Teleco stuurmodule over verouderde Software beschikt die eerst moet bijgewerkt worden (door een Motorhome dealer bijv.) - De interne parameters voor het richten naar Astra 23.5 / Hotbird 13 kloppen niet meer waardoor de schotel maar rondjes blijft draaien en er geen "Lock" komt ..... - Mijn buurman met idd ook zo'n Teleco systeem had destijds net het zelfde voor, na het Update werkt het nu prima.  

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen gegoogled op de TELECO EASY en heb een man aan de lijn gehad welke mij vertelde dat ik de SCHOTEL incl aansturing moet updaten

de software versie is te oud en moet via USB ab geupdate worden. Dit kan alleen via windows dus dit moet ik even regelen

 

Dit is wat ik van de leverancies gekregen hebt.

http://www.xxxxxxCommersiele link xxxx verwijderd

http://www.support-telecogroup.com/telecogroup/teleco/nl/klantenondersteuning/software.asp

 

mega dank voor alle hulp en reacties.

aangepast door Johan45
commerciele link verwijder, link naar fabrikant blijft staan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schreef ik ook in bericht #21

Bij geen signaal de problemen in de schotel zoeken.

TS meld dat de  Astra 19.2 wel gevonden wordt dus aan een kabel die onderbroken is zal het niet liggen.

Misschien zijn er mogelijkheden om de schotel handmatig op de juiste satelliet te richten, ik ken het schotel systeem niet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...