Ga naar inhoud


PKT UFS910/912/922 E2 NEBULA v2 Image


DeltaFM

Aanbevolen berichten

helaas geen partnerbox included, ook niet na:

 

ufs912:/tmp# ipkg install enigma2-plugin-players-partnerbox_1.0_sh4.ipk

Installing enigma2-plugin-players-partnerbox (1.0) to root...

syncing disk

cat: can't open '/etc/model': No such file or directory

Checking your Boxtype....

Some Plugins will not work correctly on your !

Sorry! This Plugin is not available for your because it will not work correctly

!!!

Aborting installation...

preinst script returned status 1

An error ocurred, return value: 1.

Collected errors:

Aborting installation of enigma2-plugin-players-partnerbox

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


@DeltaFM,

 

Bedankt voor de moeite maar het is dan toch gelukt om mini draaiend te krijgen.

 

 

 

betreffende de UFS910/BEBULAv2;

 

Bij een timer opname is de mogelijkheid verdwenen om het opnamepad te kiezen; jammer

 

-ook lukt het niet om de defaultHD-skin te starten (gaat dan in een boot-loop)

 

voor de rest lijkt het weer ok

 

 

@dolphs,

 

Je hebt gelijk; via partnerbox kijken op een DM lukt goed (streamen vanaf de UFS), omgekeerd gaat enkel in SD, (dit geldt ook voor opnames).

Wat ik wel gedaan had, was eerst partnerbox geinstalleerd in een AAFimg, en dan gewoon via ftp gekopieerd naar een PKTimg, geen ipk inst. Mss lukt het zo bij de 912 ook?

 

Stom dat er zowel een 910, 912 als 913 bestaan he?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

DeltaFM,

 

...........Omdat mijn usb-stick defect is (wordt niet meer herkend); heb ik tiTanNit eens in de flash gezet. (valt wel tegen zeg) Vervolgens de laatste AAF in de flash gezet ....

 

Ik ben met TitanNit aan het stoeien geweest, en nieuwsgierig wat er 'tegenviel'

 

Ik zoek een image dat in de Flash wordt gezet, dat Oscam kan draaien en via de NAS kan opnemen.

Het moet uiteraard in staat zijn de nederlandse zenders (SD en HD) weer te geven.

Alle andere franje is voor mij niet nodig.

Ik zoek inmiddels al 4 jaar en heb er nog steeds geen gevonden. Dat wordt mede veroorzaakt doordat ik een 'bokkige S-tuner' in mijn UFS910 heb.

Er is altijd wel wat en met USB stickies heb ik nog nooit geluk gehad, dus daar wil ik niet meer aan beginnen.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lex_luthor

 

Wat mij vooral tegenviel was het probleem met ontvangen/decoderen van HD zenders. Heb een paar alternatieve drivers (via ipk) geprobeerd, maar helaas geen enkele die voldeed voor TVVlaanderen. (steeds andere zenders die problemen gaven)

 

(Met de tiTan1.2b via mini geen problemen met HD.)

 

Maar bestaat er geen PKT voor de flash? (die zijn naar mijn mening toch stabiel)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dvbs

 

Ik heb inderdaad ook dezelfde problemen met de HD kanalen van Canaldigitaal. Het blijft met de AAF images meestal een Duits feestje.

De enige die momenteel wel draaien zijn Ned1HD, SBS6 HD, en EDL HD.

Bij mij helaas maar iets meer dan 5 minuten, maar dat is mij nog met geen enkel image ooit gelukt.

 

Ik dacht altijd dat mijn signaalsterkte te laag was (voor de Kathrein, op de DM500 is het voldoende), maar aangezien dat toevallig ook de kanalen zijn die onlangs van QSPK naar 8SPK zijn overgegaan, lijkt de signaalsterkte daarvan dus niet de oorzaak te zijn!

 

Ik heb na de teleurstelling m.b.t. de uitontwikkeling van Titan alpha geen image meer geprobeerd, maar daarvóór nog wel eens geprobeerd een Nibula te installeren, die waren bij mijn weten alleen geschikt voor USB.

Ik vond toen in elk geval geen flash images.

 

Bedankt voor de informatie

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lex

 

Is Bpanther niets voor jou? Bestaat in flash en usb-versie. Is HEEL stabiel, snel én Oscam werkt!

 

(en NFS, CIFS mounten zou moeten kunnen volgens het menu, maar dit laatste heb ik zelf nog niet geprobeerd)

 

Wel een sober uitzicht qua menu structuur.

 

(bewerken lukt hier nu wel; mss buiten de tijdslimiet?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dvbs

 

Op dit forum is er weinig nieuws over Bpanther en op AAF ook niet zoveel (meer) tot ik even goegelde en daar een nieuwe website en uitgebreide Wiki vond en zowaar twee zeer recente flash-images die pas twee weken oud waren.

Een voor stm 22 en een voor stm24, waardoor je al kunt voorsorteren m.b.t. de tuner die in de box zit!

Flashen gaat met dezelfde tools die ik nu gebruik en je kunt bovendien je eigen E2 settings gebruiken.

 

Ik ga dat volgende week dus maar eens proberen.

 

Voorlopig heb ik echter even genoeg werk aan het opnieuw installeren van de PC.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in februari hier een keer melding gemaakt van de Bpanther versies toen Titan ontwikkeling stopte. Daarna ben ik eigenlijk meteen over gegaan op Bpanther Neutrino, aangezien hier nog steeds aan ontwikkeld wordt en de image in de flash zeer stabiel draait. Heb toen de Nederlandse vertaling gemaakt gewoon omdat ik dat leuk vond en deze is ook geimplementeerd in de nieuwe versies.

 

Ik heb echt heel weinig vastlopers met Bpanther en voor mij is hij snel genoeg. Heb pas geleden de nieuwe Titan nog in de Flash gezet, maar bij mij blijft het altijd klooien met de zenderlijsten. Bij Bpanther kun je gewoon de normale Enigma2 lijsten gebruiken en deze zo via dreamset erop zetten, zonder ze te hoeven aanpassen.

 

@ Lex_Luthor ik denk dat Bpanther alle onderdelen bevat waarnaar jij op zoek bent.

  • Like 1

1 X VU+solo2

2 X Kathrein UFS 910

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TimHodsfield

 

Ik ben nog niet zover dat ik Bpanther kan testen, maar ik wil even reageren op je opmerking dat 'het klooien blijft met de zenderlijsten'.

 

Als jij met de nieuwe TitanNit V1 goed beeld hebt op de Nederlandse HD kanalen, dan kan ik je maar een goede raad geven.

Ga direct over op TitanNit, want dat klooien is nergens voor nodig.

Zeker niet als je al een Dreambox gebruikt.

 

Ik gebruik geen Dreamset, maar Dreamboxedit V 3.0.0.0.

De settings die ik met Dreamboxedit in een map heb opgeslagen, kan je openen met SatChannelListEditor (File>>Open>>Dreamboxedit-settingsmap)

Let op: de settings niet importeren zoals ik ook tevergeefs een aantal keren heb geprobeerd!

Ga dan in de tab Option>>Settings en kies in het vakje Receiver 'tiTan' en ga daarna naar het Tabblad 'Titan' en vul daar het IP-adres van de UFS in (de rest is al ingevuld tenzij je hieraan zelf veranderingen hebt aangebracht) en sluit dan af met OK

Druk dan de blauwe pijl omhoog en laad je eigen settings op de box. De box start vanzelf weer op en gaat naar het kanaal dat als opstartkanaal werd gebruikt. Druk toets 1 van de AB in je moet het eerste kanaal van je eigen settings zien.

(Bij mij is dat BVN want ongecodeerd en SD, dat moet dus altijd werken)

Pas daarna uiteraard via de tunerconfiguratie de Diseqc settings aan zoals je op de Dreambox gebruikt en klaar is kees.

 

Het voordeel voor jou als Dreambox gebruiker is dat het menu hetzelfde 'aanvoelt' als het menu van de Dreambox.

 

Bij mij werkte Oscam ook en opnemen op de NAS is met cifs mogelijk. Zeker voor de SD kanalen want dat heb ik kunnen testen.

 

Ik heb wel gemerkt dat er een 'systematische installatie' van het image nodig is voor het beste resultaat.

 

Als je hier wat meer over wil weten laat het dan even horen, dan openen we een nieuw draadje want het raakt een beetje OT

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lex_Luthor

 

Telkens als ik Titan probeer loop ik tegen verscheidene problemen aan. Mede ook de HD kanalen die niet open willen, daar waar ik bij Bpanther nooit problemen heb. Er zijn natuurlijk wel voordelen aan Titan, zoals snelle opstarttijd en snel zappen (hoewel dit in de versie die ik vorige week heb geprobeerd niet meer werkte), maar zoals gezegd ondervind ik telkens problemen. Wellicht dat ik het met jou tip over de zenderlijsten nog een keer ga proberen op mijn tweede box, want testen blijft altijd leuk.

 

Maar waarom zeg jij dan ga direct over op TitanNit? Alleen voor het dreambox gevoel is voor mij eigenlijk niet genoeg, aangezien ik mijn Dreambox tegenwoordig eigenlijk alleen gebruik om mijn kaart intern te sharen. En hier ben ik ook mee bezig om dit gewoon op mijn Kathrein te doen en deze intern te laten draaien.

 

Als ik de HD zenders wel werkend krijg, dan zal ik dat zeker melden, maar volgens mij was dat de vorige week ook het probleem dat HD weer niet open ging.

 

Gr. Tim

1 X VU+solo2

2 X Kathrein UFS 910

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lex_Luthor

 

 

..........Maar waarom zeg jij dan ga direct over op TitanNit? Alleen voor het dreambox gevoel is voor mij eigenlijk niet genoeg, aangezien ik mijn Dreambox tegenwoordig eigenlijk alleen gebruik om mijn kaart intern te sharen. ........

 

Gr. Tim

 

Ik heb gezegd "Als jij met de nieuwe TitanNit V1 goed beeld hebt op de Nederlandse HD kanalen etc etc", maar dat heb jij blijkbaar ook niet. Dan heeft het natuurlijk geen zin om over te stappen.

 

Ik zie nu dat je een Dreambox 500 hebt, die werkt in de bediening anders als de DM500HD die ik heb. Ik vind het prettig dat beide ontvangers dezelfde menustructuur hebben dat het navigeren op de ontvanger op dezelfde wijze gaat.

 

Jij bent na het stoppen van Titan overgegaan op Bpanther en ik heb toen maar een DM500HD gekocht. (En ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nog nooit spijt van heb gehad)

 

Ik heb Bram al een tijd niet op het forum gezien maar ik weet bijna zeker dat hij met de alpha versie wel beeld had op de HD zenders.

Als dat zo is, dan moet het m.i. mogelijk zijn dat de Nederlandse HD kanalen met dit image kunnen werken.

 

Aangezien ik in elk geval een 'bokkige s-tuner' in mijn ontvanger heb en ik vanwege de wijzigingen door CD niet meer met de DM800HD naar Ned1HD en SBS6HD kon kijken een opmerking zag dat als Planeta HD goed werkt de antenne in orde is en de problemen in het image moet worden gezocht (Heeft niets te maken met TitanNit overigens!) Heb ik maar even op Planeta HD afgestemd en die bleek inderdaad niet goed te werken, dus ga ik eerst maar eens kijken of er toch nog wat verbeterd kan worden aan de uitrichting.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

even mezelf corrigeren;

 

"Bij een timer opname is de mogelijkheid verdwenen om het opnamepad te kiezen; jammer"

 

schrap dat maar, het lukt wel!

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...