Ga naar inhoud


Advies gevraagd over Openbox/Skybox F3 en M3


hc0014

Aanbevolen berichten

Wie heeft ervaring met Openbox/Skybox F3 of M3 en hoe bevalt het?

Ik was van plan om een Dreambox 800HD SE kloon te kopen voor ca. € 200, echter een F3 of M3 heeft nagenoeg vergelijkbare specificaties terwijl de prijs ruim de helf goedkoper is.

 

Hoe is de HD beeldkwaliteit?

Wordt het apparaat heet?

Gaat het zappen snel of juist langzaam?

Wat zijn de voordelen/nadelen?

 

Graag advies.

aangepast door hc0014
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo hc0014,

 

Ik ben sinds een week in het bezit van een Openbox/Skybox S12 die ik naast mijn Dream 800HD gebruik en ik moet je eerlijk bekennen dat ik er nog niet zo van onder de indruk ben.

De beeldkwaliteit is prima niets op aan te merken maar wat mij stoort is dat er nergens een kanalen editor voor te vinden is en dat je dat ding niet met je pc kan benaderen ( tenminste ik weet niet hoe ) Alternatieve firmware's zijn in omloop maar redelijk schaars en in mijn geval moest ik mijn box terug zetten naar fabrieksinstellingen omdat ik ineens geen signaal meer had (heel vervelend) maar dat resulteerde wel dat ik mijn netwerkinstellingen niet meer kon uitvoeren omdat die optie verdwenen was dus met alternatieve firmware aan de gang en nu werkt het weer naar behoren met mijn Canal+ kaartje. Voor het apparaat zal best t.z.t meer software komen maar voorlopig is het nog armoe.Daarom om een lang verhaal kort te maken, mijn persoonlijke mening is dat het voor de huidige mogelijkheden van het apparaat hij nog te duur is ondanks dat ie goedkoop is.

 

Groeten van Koos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

Dus toch maar een Dreambox nemen (ik heb nu een DM500s kloon). Alhoewel, ik gebruik vrijwel nooit een settings editor.

 

Voor de S12 schijnt overigens wel een editor te bestaan (volgens Google), genaamd SetEditHD100 o.i.d. en misschien nieuwere versies.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Noem de Skyboxen/Openboxen altijd slaapkamer modelen. Leuk voor de slaapkamer doet zijn werk. Niet te vergelijken met een DM. Clone DM zal ik persoonlijk niet kopen toch veel problemen mee. Voor dat geld kun je ook een GigaBlue, Vu+ Solo, Xtrend ET5000 enz kopen.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

ik heb ook een skybox f3 en na veel zoeken werkt het apparaat erg goed ik vind het beeld beter dan een dreamboxkloon en je kan alle formaten van films afspelen behalve flv files,cccam instaleren is makkelijker dan op een dreambox alleen het netwerk is niet zo duidelijk als je het ipadres van de box intikt dan kan die het niet vinden ,er is wel een speciaal program waarmee je wel in de box kan komen maar daar ben ik nog niet helemaal uit.ook kanalen importeren of zelf maken is niet makkelijk maar ja voor het geld hoef je het niet te laten ik heb 79 euro betaald maar ik heb ze al voor 69 euro gezien ,kortom een leuk boxje om mee te stoeien als je genoeg tijd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de geen die een skybox of een openbox wilt aanschaffen kijk eens op www.skybox.cc

je zult zien dat een openbox de oude modellen s9 en s10 en s11 geen echte hd boxen zijn.

Hallo,

 

Waarom zouden dit geen echte HD ontvangers zijn? Mss zijn ze geen full HD maar het zijn toch echt HD ontvangers hoor. Als het geen HD ontvangers waren kon je er geen HD zenders mee ontvangen en dit kan toch echt wel.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je snapt het nog niet helemaal Myirtici, de lan tool gebruik je of je hebt geen toegang over het netwerk

andere tools werken niet. De log in naam staat in de ini, maar dat gaat je niet helpen.

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...