Ga naar inhoud


Inhoudelijke vragen over Windows 8


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb hem er pas vanaf vandaag op staan.

Heb de gratis classic shell er al op geïnstalleerd en het start menu is weer terug.

Dus daar hoef je het niet voor te laten.

Via instellingen ook weer terug te zetten op de tegels dus goed flexibel.

Het enige probleem wat ik heb is dat de apps die mee geleverd worden het niet doen alleen de internet explorer

Ook de store werkt niet dus niets te downloaden.

Verder werkt hij goed.

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je programma's installeert, op de manier die je gewend was, werd er een snelkoppeling in "oude" Windows versies in een boomstructuur gemaakt. Nu wordt er een tegel gemaakt. Het is niet anders dan een andere weergave van het traditionele startmenu en dat is even wennen. Je kunt het een beetje vergelijken met snelkoppelingen op je desktop. Een paar voordelen:

  • Je kunt het zelf indelen
  • De tegels zelf kunnen realtime informatie geven, zoals de laatst binnengekomen mailtjes, weerinfo, Nieuws, enz....

Mis je een startmenu? ehh Nee. Veel gebruikers die roepen dat ze het wél missen gebruiken ook smartphones of tablets. Heb je daar een startmenu? Nee dus....

 

wininfo-startscherm2.png

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds enkele dagen ben in bezit van de nieuws Windows 8.Nu heb ik de volgende vragen hierover. tekst programma werkt niet goed meer ,de enter kop werkt .en kan je met 1 programma van Windows 8 op meerdere pc de zelfde software gebruiken! hoeveel maximaal ?of moet je steeds een nieuwe Windows 8 kopen voor mijn laptop/2de pc thuis.

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed beschouw is een tegel een oude snelkoppeling maar dan groter en als basis een vierkant.

En dan zegt Microsoft dat het een compleet vernieuwende GUI is. . . . .?

 

Als je dan van de onderste linker tegel een snelkoppeling maakt naar "afsluiten/opstarten" en de tegel

erboven een snelkoppeling maakt naar je programma's dan heb je volgens mij globaal hetzelfde als vroeguh.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelezen dat je 5 licenties krijgt, dus voor 5 pc's.

Ergens anders stond 3 licenties.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een tegel naar je programma's die staan voor je neus.......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sinds enkele dagen ben in bezit van de nieuws Windows 8.Nu heb ik de volgende vragen hierover. tekst programma werkt niet goed meer ,de enter kop werkt .en kan je met 1 programma van Windows 8 op meerdere pc de zelfde software gebruiken! hoeveel maximaal ?of moet je steeds een nieuwe Windows 8 kopen voor mijn laptop/2de pc thuis.

 

Ik vind je vraag erg onduidelijk even opsplitsen...

  • tekst programma werkt niet goed meer -- Welk tekst programma en wat werkt er niet goed meer?
  • de enter kop werkt -- Is dit een vraag of een mededeling?
  • en kan je met 1 programma van Windows 8 op meerdere pc de zelfde software gebruiken -- Je koopt per PC 1 licentie dus je mag het op 1 pc gebruiken en momenteel kost een upgrade vanaf een oudere Windows versie ongeveer €30 als je hem download en €60 als je hem thuis laat komen. Misschien komen er ook nog wel Familypacks: 1 licentie voor meerdere PC's. Een app die je koopt uit de Microsoft store mag je op 5 PC's gebruiken

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** MODBREAK ***

 

Ik wil even afspreken dat we vanaf nu in dit topic inhoudelijke vragen over Windows 8 behandelen, dus hoe moet zus of hoe moet zo... Dus geen meningen wat je van Windows 8 vindt, daar heb ik een ander onderwerp voor gestart >>HIER<<. Dit gaat dus puur over het gebruik van Windows 8 zelf. Om het overzicht te bewaren heb ik 2 onderwerpen samengevoegd.

 

Vragen over programma's zelf (bijvoorbeeld Outlook) binnen Windows 8 behoren uiteraard een eigen onderwerp te krijgen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind je vraag erg onduidelijk even opsplitsen...

  • tekst programma werkt niet goed meer -- Welk tekst programma en wat werkt er niet goed meer?
  • de enter kop werkt -- Is dit een vraag of een mededeling?
  • en kan je met 1 programma van Windows 8 op meerdere pc de zelfde software gebruiken -- Je koopt per PC 1 licentie dus je mag het op 1 pc gebruiken en momenteel kost een upgrade vanaf een oudere Windows versie ongeveer €30 als je hem download en €60 als je hem thuis laat komen. Misschien komen er ook nog wel Familypacks: 1 licentie voor meerdere PC's. Een app die je koopt uit de Microsoft store mag je op 5 PC's gebruiken

1 licentie op mijn pc draait nu al zins donderdag avond goed en werkt als een speer ,volgens mij gaat het veel sneller dan de windows 7 die er eerst op stond.

overzichtelijk en duidelijk is windows 8 wel ,is een goeie vooruitgang voor mij en simpel.

nu probeer ik met de zelfde licentie die ik via Microsoft store (online)gekocht heb te plaatsen op mijn laptop.

soms hangt de muis op mijn pc of is te traag,dus als een tekst wil intikken kan ik niet naar de volgende regel gaan met de enter kop vreemd ,ik moet maar wachten voor nieuwe update denk ik.!

aangepast door highlander53

VU+DUO HD met VTI 4.2.2 ,HP Omni27,Samsung LED UE55ES7000,ASUS K73E,Toshiba Satellite C670D,DENON AVR-X2100W,Philips FIDELIO 9700.
BIG BISAT met 6 LNB,S 28.2/23.5/19,2/13.0//4.8/0.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom een tegel naar je programma's die staan voor je neus.......

Volgens mij is een tegel niet veel meer dan een

(ouderwetse) snelkoppeling in een nieuw jasje.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal juist!!!

 

En geloof me... ik maak onderstaand in de praktijk regelmatig mee... en ga nu niet zeggen dat ze een startmenu missen ;)

 

desktop+full.jpg

 

Trouwens je kunt zelf een afsluiten tegel maken:

  • Ga naar je desktop:
  • Gebruik je rechtermuistoets en maak een nieuwe snelkoppeling aan.
  • Vul in de locatiegegevens shutdown /p in
  • Druk op volgende
  • Geef een naam
  • Druk op volgende.
  • Er staat nu een snelkoppeling op de desktop. Kies hem aan met je rechtermuisknop en selecteer "vastmaken aan start" en ziedaar je hebt de missende tegel in je startmenu aangemaakt (de tegels dus)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu zie je waarom ik iets anders kies, zo ziet mijn desktop eruit.

 

 

capturewfm.jpg

 

Ik gebruik dus vaak het startmenu. Al die troep op je scherm is oerlelijk. Windows 8 zonder tegels zou wel wat zijn!

 

Oeps geloof dat ik dit bericht net in het verkeerde topic heb geplaatst.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij vertellen vanaf welke W8 versie RDP server beschikbaar is? En vanaf welke versie RDP client?

 

Ik ga er vanuit dat Enterprise deze heeft, maar het is onnodig voor mij om voor alle PC's de enterprise versie aan te schaffen afhankelijk van RDP.

 

En wat is het verschil met b.v Win8 Pro and Win8 Pro N? (Zijn dat de tablets versies met die extra toevoegingen?)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...