Ga naar inhoud


[RE-4000][RE-8000][RE-9000] Loader 1.54/2.54 als IRD-bestand installeren


Audioniek

Aanbevolen berichten

Ik voelde me vandaag helfhatig en heb via de channel up methode geprobeerd loader versie 1.54 in mijn R9000 te zetten. Ik heb de oudste usb stick gebruikt die ik heb (1GB groot) en het ird bestand daarop gezet. USB in de 9000, via de netschakelaar uit, channel up ingedrukt houden en de netschakelaar weer aan. Ik zie dan Loader 1.21, daarna scan usb, daarna start de 9000 gewoon op. Het lijkt alsof hij niets van de USB leest, maar als ik de usb er in doe terwijl de 9000 aan staat ziet hij het bestand wel.

 

Ik heb de channel up 3x geprobeerd maar 3x start de 9000 gewoon op. Moet ik channel up misschien ingedrukt blijven houden na de scan usb melding? Hij heeft ook nooit completed aangegeven. De 9000 draait wel gewoon nu. Ik heb er nu FW 1.09.90 in zitten.

 

Iemand suggesties? De porter optie is voor mij niet mogelijk.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Is de stick verder leeg?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn geen andere USB aansluitingen in gebruik?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De usb stick is leeg, heb hem voor gebruik speciaal nog als fat32 geformatteerd. Er zijn verder geen andere usb aansluitingen in gebruik. En ja, alleen het ird bestand staat op de usb...Ik snap het niet, want ik volg de stappen precies....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft je ontvanger wel de Rebox software en resellerscode?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heeft hij. FW 1.09.90 zit er nu in. Waar kan ik de resellers code vinden?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier: http://www.satfirmwa...tagon_tips.html. Dit bovenste programma is om de resellerscode in het firmware bestand zelf te veranderen.

 

Als je de resellerscode in de hardware zelf wilt veranderen, heb je AAF Recovery tool nodig. Versie 4.6 is de laatste, dacht ik.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heeft hij. FW 1.09.90 zit er nu in. Waar kan ik de resellers code vinden?

 

Waarschijnlijk maakt het niet uit... maar gebruik je de USB aansluiting op de voorzijde van de REbox (achter het klepje), of die achterop?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heeft hij. FW 1.09.90 zit er nu in. Waar kan ik de resellers code vinden?

De reseller-ID is niet op te vragen. Als jenu Rebox-firmware kunt installeren zonder een resellerchanger te gebruiken, is de code nog origineel. Voor een RE-9000 is de code 20010000.

 

Als je de resellerscode in de hardware zelf wilt veranderen, heb je AAF Recovery tool nodig. Versie 4.6 is de laatste, dacht ik.

Dit geldt alleen als de bootloader niet de originele, maar de Maxi-uboot is.

 

In het algemeen geldt dat wanneer channel-up niet werkt met een USB-stick maar je met dezelfde stick wel via het downloadvenstertje en de rode knop kunt updaten, dat de stick minder goed omgaat met USB1.1. De bootloader gebruikt namelijk USB1.1 terwijl het downloadvenstertje USB2.0 gebruikt. Gewoon een andere USB-stick proberen derhalve.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de usb aansluiting aan de voorkant. Audioniek, ik heb alleen nog een 4Gb of hogere usb stick. Ik zal er 1 als fat32 formatteren en daarna opnieuw de installatie proberen.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, met de 4GB is het prima gelukt, kwestie van seconden. Nu kan ik met een gerust hart (hopelijk) de firmware updaten e.d.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, nadat de 9000 vannacht in deep sleep heeft gestaan (altijd als hij uit staat) werkt vanochtend ineens de afstandsbediening niet meer. Hij pakt geen enkel signaal op, ook niet van de oude AB. Kan hem alleen aan de voorkant bedienen. Zou dit met de loader versie wijziging te maken kunnen hebben?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, laat maar. De batterijen waren gewoon op zo lijkt het. Heel toevallig dat dit net een dag na de bootloader update is ;-)

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Na heel veel aarzeling heb ik vandaag (dan eindelijk) de nieuwe loader op Rebox 9000 gezet. @Audioniek: Bedankt!

Binnen 1 minuut was de «klus» alweer geklaard. Die aarzeling komt voort uit een eerdere 0x71 error. Dat geeft veel gezeur als je geen nulmodemkabel hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...