Ga naar inhoud


[RE-4000][RE-8000][RE-9000] Loader 1.54/2.54 als IRD-bestand installeren


Audioniek

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de instructies, Audioniek.

 

Mijn ervaringen: channel-up gaf steeds een error 0x13. Ik heb de usb stick

(Verbatim 2Gb) een paar keer opnieuw geformatteerd, en het bestand nogmaals

gedownload, maar dat hielp niet. De ontvanger deed het daarna nog wel.

 

Ik had me al voorbereid door een oude laptop met nulmodem kabel en Porter klaar te zetten,

en dat werkte uiteindelijk wel. Alleen liep ik eerst tegen een foutje aan in je instructies: stap 7 en

8 moeten andersom. Eerst download klikken, dan pas de ontvanger aan (staat ook op de Rebox site)

 

Daarna de laatste software er op via internet, zonder problemen. Ik heb trouwens nog nooit installatieproblemen 

gehad, maar ervaringen hier hadden me bang gemaakt. Dus eerst maar gezorgd dat ik Porter klaar had staan.

 

groeten,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bert, bedankt voor je reactie. Ik kan de eerste posting niet meer aanpassen om de fout te herstellen; misschien kan ceesv dat regelen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Porter, stap 7 en 8 gewisseld van volgorde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Gisteren had ik wat problemen met mijn Rebox 9000. Ik hoopte dat een nieuwe firmware het probleem misschien zou oplossen.

Ik had loader 1.23 met firmware 1.10.57 draaien en probeerde de firware te updaten. Dit resulteerde in de bekende error 0x71.

Op forums lees je dan regelmatig dat je een firmware van minder dan 15mb moet gebruiken om weer in de lucht te komen.

De oudste versie die ik had was 1.08.

Zelfs deze versie kon niet voor 100% ingeladen worden.

 

Versie 1.07.** is nergens meer te vinden op het web. :mad:

 

Rond 01:00 vannacht wilde ik het opgeven en mn Rebox in de vuilnisbak gooien.

Toen kwam ik dit draadje tegen !!!!

 

Eigenlijk vertrouwde ik het niet omdat het loader bestandje maar 100Kb was, maar ik had toch niets meer te verliezen.....

 

Resultaat :

Binnen een minuut was de loader van 1.23 naar 1.54.

Daarna laatste firmware erop wat ook geen enkel probleem meer gaf.

 

Audioniek bijzonder bedankt voor de heldere uitleg en met name het bijvoegen van de loader.

 

Ben weer helemaal happy met mn Rebox.

Topfield 5000PVR, visiosat 60 cm, Matrix Reloaded, Aston 2.09

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Porter gebruikt het Kermit-protocol om de gegevens over te brengen. De Maxiboot loader beheerst dat protocol niet. Ook de methode met Channel-up werkt niet met Maxiboot. De twee overige manieren zijn inderdaad via merkvreemde firmware met plugin mogelijkheid en een HDF-flasher plugin of als dat echt niet wil lukken met ART (AAF Recovery Tool, gebruik de versie voor de Atevio AV7000). Met ART eindig je met een loader 1.23 en Atevio AV7000 reseller ID. Die kun je weer wel opwaarderen naar Rebox 1.54 met de methoden uit posting #1 door eerst een resellerchanger los te laten op het .IRD bestand uit de eerste posting. Een Atevio AV7000 heeft resellerID 20090000.

 

Ik hoop dat het lukt.

 

Groeten,

 

Audioniek.

aangepast door Audioniek

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...