Ga naar inhoud


Het avontuur begint: de Technisat Multytenne plaatsen


magielsr

Aanbevolen berichten

Ik ben nog even druk met wat andere zaken morgen krijg ik een TV die ik kan verplaatsen zodat ik zelf goed kan zien wat er gebeurd als ik wat aan de de lnb's verstel.

Mogelijk ga ik er dit weekend mee aan de gang maar ik weet nog niet helemaal zeker of dat gaat lukken.

Ik zal in ieder geval foto's plaatsen als ik er mee aan de gang ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ok

Rhein Main TV 12633 H 22000 90/74

B4U Music 11260 V 27500 90/72

CT 24 12524 V 27500 90/74

RTPi 10723 H 29900 90/70 ik klaag niet

Vandaag weer getest de waarden zijn nog hetzelfde alleen supertennis geeft geen signaal, hoe vreemd?

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer getest de waarden zijn nog hetzelfde alleen supertennis geeft geen signaal, hoe vreemd?

Hallo, JoeG135

 

Sedert 2014 zijn er op Hotbird reeds veel frequentiewijzigingen doorgevoerd.

RTPi zit sinds een tijdje niet meer op 10723 H 29900, maar op 11334 H 27500 3/4.

Supertennis HD zit nu op 12476 H 29900 3/4 en is zeer goed te ontvangen met een schotel van 64 cm.

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-72867500-1460985153.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Zijn er inmiddels leden of is men op de hoogte van de laatste versie van de Multytenne en de ontvangst daarmee op de bekende satellietposities?

Naar ik begreep heeft die andere lnb ontvangstkoppen ingebouwd ten opzichte van het eerste model met Alps lnb koppen.

 

Kortom: ervaringen van de oude vs nieuw Multytenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beste erwinnaar. Dat er in de nieuwe Multytenne geen ALPS-lnb's meer zitten, was vorig jaar al geschreven in Totaal TV maar welke ze tegenwoordig gebruiken, heb ik nog nergens kunnen lezen op internet.
Een uitmuntende smalle lnb is de Inverto Multiconnect, je weet wel die met die spitse snuit. In alle vergelijkende tests komt die er als beste uit, jawel zelfs nog iets beter dan de Inverto Black Ultra maar dan wel hoofdzakelijk voor kleine schotels.
Dat deze Multiconnect toch niet zo geliefd is, komt door het feit dat als er regendruppels op de spitse snuit zitten, het signaal bijna helemaal weg valt maar als deze uitgekleed in de behuizing van de Multytenne zitten, wordt het een heel ander verhaal.
De nieuwe Multytenne is vorig jaar al getest in Satvision maar ik heb de test nog niet kunnen lezen. Het lijkt me dat de nieuwe generatie lnb's toch nog wel wat beter presteren dan de eigenlijk antieke ALPS-lnb.
Ik ben dus ook erg benieuwd naar ervaringen met de nieuwe Multytenne die veel hoekigere vormen heeft t.o.v. de oude Multytenne.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja pollegazon, die test heb ik natuurlijk gelezen maar dat is maar een uittreksel van de test. Je kunt de volledige test wel kopen.

 

En beste erwinnaar, die dB-waardes van 0,7 en 0,8dB komen overeen met ALPS-lnb's en niet met moderne lnb's. Je gaat haast geloven dat Totaal TV het niet bij het rechte eind heeft dat er tegenwoordig geen ALPS-lnb's meer inzitten.


Ik heb wel eens gelezen een paar jaar geleden toen bekend werd dat ALPS ging stoppen met de productie van lnb's, dat Technisat de productie over ging nemen hoofdzakelijk om hun eigen Multytennes van ALPS te kunnen voorzien.

En beste erwinnaar, ik zal het je nog sterker vertellen. Zelfs in Spanje is het mogelijk om 250 Engelse zenders te ontvangen met een kleine schotel. Het zijn de zenders die op transponders zitten van de Europabeam. Daar had je waarschijnlijk niet aan gedacht want de UK-spotbeam kun je natuurlijk niet ontvangen in Zuid-Duitsland en verder met een schotel van 45cm.:P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een e-mail gestuurd en gewoon gevraagd wat men tegenwoordig voor Lnb kop gebruikt. Antwoord gekregen.

 

 

vielen Dank für Ihre Anfrage.
Die neuen Multitennen LNBs beinhalten ein neues Innenleben.
Es sind aktuell unsere eigenen entwickelten LNB-Generation verbaut.
Der Empfang der von Ihnen genannten Programme kann aber durch
Leistungsänderungen des Satelliten hervorgerufen worden sein.
Leider haben wir mit diesen Programmen in Holland keine Erfahrung.

Mit freundlichen Grüßen

Ihr TechniSat Team

TechniSat Digital GmbH
Julius-Saxler-Straße 3
D-54550 Daun

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn multytenne heeft op de hoge band een dusdanige frequentie drift dat de AFC van mijn ontvanger deze niet meer te pakken kan krijgen. Alles vanaf grofweg 11700 weigert die in te lezen. De hoge band weigert dus dienst op alle 4 posities.

 

Is daar nog wat aan te doen of is het gevalletje kliko? Openmaken durf ik niet bij deze beauty, mij is verteld dat je daarmee de schotel onherstelbaar beschadigd.

aangepast door Jassy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...