Ga naar inhoud


Het avontuur begint: de Technisat Multytenne plaatsen


magielsr

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Michel:

Is het echt nodig om te blijven zeuren over de regels hier? :(

 

Dag Michel,

 

Op zich kan ik helemaal met je meevoelen, ik word ook helemaal gaar van alle advertenties en semi-advertenties. Dan kom je bijvoorbeeld een mij totaal onbekende kabel genaamd Bieffe tegen die je dan de hemel ziet aangeprezen maar even later realiseer je je dat het wel de hoofdsponsor van een hobby website betreft die dat merk verkoopt. En dan is goede raad verdomd duur, ga je ervan uit dat zo iemand de belangen van de leden van de site voorop stelt of gaat het toch om eigen belangen zoals de verdienstmarge op dat merk en type kabel?

 

Dat je je van dat soort gein verre houdt kan ik helemaal begrijpen. Maar dat lost mijn probleem en wellicht van veel anderen op geen enkele manier op. Ik wil toevallig binnenkort wat van mijn kabels vervangen en dan liefst door kabels die zo verliesarm en goed afgeschermd mogelijk zijn. Natuurlijk kan ik dan naar een Hirschmann Koka kabel grijpen omdat die een goede reputatie hebben maar ja dan ligt de Koka 799 Eca voor de hand maar lees ik ergens anders dat die dan weer door een type zou zijn vervangen die aan hogere eisen voldoet qua afscherming, je zit dat er een kabel voor alleen binnen is van Hirschmann die dan wordt aangeprezen als "ideaal voor satelliet ontvangst" terwijl toch elke satelliet ontvangst zoals bekend buitenshuis begint. Kortom, toch eigenlijk best wel een chaos, in elk geval voor mij die zich al jaren niet meer met het thema coax heeft bezig gehouden.

 

Is er nu niet iets vindbaar dat absoluut niet commercieel is en geen bijbedoelingen heeft waarin alle beschikbare kabeltypen op een rijtje staan met daarbij de gegevens over verliezen op hoge en lagere frekwenties en kwaliteit van afscherming voor stoorsignalen dat wel op sat4all kan staan of worden geplaatst? Of iemand die er verstand van heeft plus de nodige ervaring en meetapparatuur dat doet of dat het van buitenaf komt, het enige wat telt is dat je een stukje expertise tegenkomt. Ik ben wel wat aan het googelen geweest maar het is precies zoals je zegt, de kans dat het geen eerlijke informatie is maar reclame maken voor een bepaald merk is levensgroot.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

  • 3 weken later...
1 uur terug, RicardoBelli zei:

Oeps draaien

Het beeldscherm omdraaien is niet zo handig 😉

 

multytenneavontuur.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...