Ga naar inhoud


Het avontuur begint: de Technisat Multytenne plaatsen


magielsr

Aanbevolen berichten


Beste DoeEensgek

Als jij met een beetje regen de 8PSK-zenders al niet meer kunt ontvangen, dan staat je schotel toch echt niet goed uitgericht. Ik ontvang Planeta HD met Fec 5/6 die dus flink wat meer signaal nodig heeft dan bijv. Ned.1 HD bij een redelijke bui nog steeds maar dan moet je de Multytenne wel fijntunen op de Astra 3 en niet op de Astra 1. Bovendien moet je niet denken dat je de multytenne in 10 minuten afgesteld hebt. Daar moet je wel een half uur voor uittrekken totdat er echt geen procentje meer te halen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De coax is de bijgeleverde coax kabel. AGC van 18%, 0 ber.

 

Zojuist dak op geweest, schroeven losgehaald en schotel naar voren geduwd. Het had redelijk zin, maar zeker geen db's. Ik had ze strak staan. Heb nu rechts boven, vanachter schotel gezien. losser gedraaid, duwde ik hier lichtjes kwam er een procentje bij. Ze zitten allemaal niet meer zo strak als dat ik ze had. Weer iets erbij aan signaal, maar zeker geen db's.

 

Ik heb nu op Planeta HD een snr van 70%, db 11.40 max. Komt zo regen aan. Benieuwd wat er zal gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor regen gebruik ik de helft van een snel hecht map waar de voorkant doorzichtig is. Na een zomer moet die wel vervangen worden omdat het plastic hard is geworden door de UV straling.

 

Ik knip het dunne plastic blad in de lengte richting door en maak de hoekjes rond. Om de voorkant van de kop doe ik een tie-rib en dat zijn er drie of twee aan elkaar als je lange tie-rips hebt. Ik schuif nu pasklare tie-rip er weer af en leg het plastic vel boven op de kop en schuif de tie-rip er weer op. Nu maak ik mijn duim wat nat en wrijf even wijsvinger en duim tegen elkaar en zo heb ik goede grip met mijn duim om het plastic zo te schuiven dat het plastic plus-minus drie centimeter uitsteekt. Het plastic netjes zo schuiven dat het ook aan de zijkanten gelijkmatig oversteekt.

 

Alleen bij stortregen komt er nu nog genoeg druppels op de voorkant om van invloed te kunnen zijn op het signaal en in het algemeen blijft de kop mooi vrij van druppels water.

 

Hartelijk dank voor het testen van mijn methode om meer signaal te krijgen door de schotel naar voren te zetten. Bij de ene Multytenne maakt het meer verschil dan de andere zoals ik al ondervonden heb. Maar baat het niet dan schaad het ook niet en ik had op mijn eerste set een dB aan extra signaal en ik ben er aan begonnen omdat mijn tweede set een beter signaal gaf dan eerste set terwijl ze maar 2 meter uit elkaar staan.

aangepast door Zatter

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De coax is de bijgeleverde coax kabel. AGC van 18%, 0 ber.

 

Zojuist dak op geweest, schroeven losgehaald en schotel naar voren geduwd. Het had redelijk zin, maar zeker geen db's. Ik had ze strak staan. Heb nu rechts boven, vanachter schotel gezien. losser gedraaid, duwde ik hier lichtjes kwam er een procentje bij. Ze zitten allemaal niet meer zo strak als dat ik ze had. Weer iets erbij aan signaal, maar zeker geen db's.

 

Ik heb nu op Planeta HD een snr van 70%, db 11.40 max. Komt zo regen aan. Benieuwd wat er zal gebeuren.

 

Ik heb mijn schotels afgesteld op een verdeling tussen 23 en 13 omdat de zwakste zijn. Als ik zuiver naar 23 zou kijken dan zou ik een veel hoger resultaat hebben. Mijn waardes voor Planteta HD zijn op de drie LNB's van twee schotels die ik op deze tuner heb aangesloten 10,31 / 9,97 / 9,77

 

BVN op 13 is bij mij 9,6 dB en BVN op 19,2 is 10,9 dB en BBC One HD is 12,9 dB.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de Multytenne komt met de tegenwoordige moeilijke modulates op de Astra 23,5 eigenlijk signaal te kort maar ja, het is zo’n fijn klein niet in het oog springend schoteltje dus vele mensen willen hem niet kwijt. Regendruppels op de voorzijde van de lnb vermindert het signaal al snel 4-5%, net genoeg om voor bepaalde zenders om wel of geen beeld te hebben. Een regenkapje is dan een hele verbetering, zie de bijlages.

post-60869-0-23234600-1353505852_thumb.jpg

post-60869-0-29223300-1353505879_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo op de website van Technisat kijk en ik zie het aantal peperdure Porches en Mercedesen staan van de directieleden, dan denk ik dat ze meer oog hebben op het binnenkomende geld dan voor de kwaliteit van hun producten.

 

Dan heb je nog niet op de parkeerplaats van de firma Dream Multimedia gekeken. Met het verschil dat ze daar nog wel eens in brand staan. :D

 

Brand bei Dream Multimedia

 

Vier ausgebrannte Luxus-Karossen im Industriegebiet "Im Berge" in Brambauer geben Polizei und Feuerwehr Rätsel auf. Die Autos, darunter ein Mc Laren-Mercedes und ein Porsche, fingen in der Nacht zu Mittwoch auf einem Firmenparkplatz Feuer. Die Kriminalpolizei ermittelt.

 

Um 3.06 Uhr am Mittwoch schrillten bei Feuerwehr und Polizei die Alarmglocken. Als die Einsatzkräfte im „Pierbusch” eintrafen, brannten vier Fahrzeuge vor dem Haus der Firma „Dream Multimedia” bereits lichterloh.

 

Auf den Parkplätzen rechts und links vom Firmeneingang befanden sich insgesamt drei Fahrzeuge der Marke Mercedes Benz und ein Porsche. Das Feuer hatte ganze Arbeit geleistet, die Flammen breiteten sich bereits auf das Gebäude aus. Allein ohne die Zerstörungen an der Fassade beläuft sich die Schadenssummme durch den Verlust der Luxus-Karossen auf rund eine halbe Million Euro. Dem Vernehmen nach soll neben einem Porsche Turbo auch mindestens ein Mercedes Mc Laren verbrannt sein. Die Brandsachverständigen der Polizei nahmen am Mittag die Ermittlungen auf, „denn es war klar, dass die Autos nicht von allein Feuer gefangen haben konnten", sagte Polizeisprecher Manfred Radecke.

 

Personen kamen nach Polizeiangaben nicht zu Schaden, das Firmengebäude sei zum Zeitpunkt des Feuers menschenleer gewesen. „Dream Multimedia”-Geschäftsleiter Alpaslan Karasu wurde von der Nachricht überrascht, als er gestern Morgen zur Arbeit kam. Die Tatsache, dass das edle Firmeneigentum nicht gesichert in einer Garage untergebracht war, erklärte Karasu im Gespräch mit unserer Redaktion durch die firmeneigene Baustelle: „Wir befinden uns gerade im Ausbau. Auch die Garage ist noch im Bau.” „Dream Multimedia” siedelte sich 2002 in Brambauer an, vertreibt u.a. Fernsehreceiver, und beschäftigt rund 40 Mitarbeiter.

 

Die Kriminalpolizei bittet Zeugen, sich unter Tel. 0231-1327491 zu melden.

 

Quelle: Der Westen

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je nog niet op de parkeerplaats van de firma Dream Multimedia gekeken. Met het verschil dat ze daar nog wel eens in brand staan. :D

 

Vier ausgebrannte Luxus-Karossen im Industriegebiet "Im Berge" in Brambauer geben Polizei und Feuerwehr Rätsel auf. Die Autos, darunter ein Mc Laren-Mercedes und ein Porsche, fingen in der Nacht zu Mittwoch auf einem Firmenparkplatz Feuer. Die Kriminalpolizei ermittelt.

 

Um 3.06 Uhr am Mittwoch schrillten bei Feuerwehr und Polizei die Alarmglocken. Als die Einsatzkräfte im „Pierbusch” eintrafen, brannten vier Fahrzeuge vor dem Haus der Firma „Dream Multimedia” bereits lichterloh.

 

Dan valt daar dus toch minder te zien dan bij Technisat.

Tenzij je van branden houdt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ben de afgelopen weken slagvaardig geweest op marktplaats en heb ook een multytenne op de kop getikt en een visiosat welnu ik ontving de 3 bijna niet terwijl ik op de overige leuke scores had welnu heb de ringetjes aan de rechterkant achter de schotel geplaatst nu goede scores aan de 1 2 en 3 miss nog 2 ringetjes iets vlakken dat het goed komt

SAB Titan I & Technisat Multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben de afgelopen weken slagvaardig geweest op marktplaats en heb ook een multytenne op de kop getikt en een visiosat welnu ik ontving de 3 bijna niet terwijl ik op de overige leuke scores had welnu heb de ringetjes aan de rechterkant achter de schotel geplaatst nu goede scores aan de 1 2 en 3 miss nog 2 ringetjes iets vlakken dat het goed komt

Heb toevallig ook nog een 80 cm schotel ergens liggen ?

http://www.sat4all.com/forums/topic/329206-verzoek-aan-sprietje-4-lnbs-op-90-cm-funke/?p=2219983

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...