Ga naar inhoud


Het avontuur begint: de Technisat Multytenne plaatsen


magielsr

Aanbevolen berichten


Jammer dat je het hebt opgegeven met de Multytenne. Triax 78 is ook een leuke klus maar zal zeker met regen beeld blijven geven indien juist afgesteld. Maar.............met een perfect afgestelde Multytenne is het ook al behoorlijk goed te doen. Zelf blijf ik de Multytenne het allermooiste schoteltje ooit gemaakt vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MIjn supersnelle chinees phone deed dishpointer of satfinder het niet het niet op. Mijn hele oude Alcatel 3.2~  2.3 android met 100mb ram deden de programma's het wel op :crazy:

 

Voor de zekerheid toch even gecontroleerd of er geen boom in de zicht stond van de astra 3.

post-99091-0-23644600-1455217497.jpg

 

Nee dus :P

 

  • Like 1

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hem op een tegelvoet gezet of in een beton gegoten paal naast het huis. Foto van bericht 141 bekeken. Zo vlak voor de struik laag bij de grond. Is veel makkelijker uit te richten ook. 

 

Als het om een huurwoning gaat kan men ook lastig gaan doen....

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de multytenne komt niet meer terug, die ga ik verkopen.

 

Vanmiddag met mijn pa de triax 78 + triple inverto LNB opgehangen:

 

post-99091-0-58886200-1455296088_thumb.jpg

 

Vrijwel direct signaal op alle 3 astra's. We hebben nog niet fijn tuning gedaan, maar de 23.5E net geo wild 76% en de astra 19.2 en 28.2 ook rond de 75%

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet alleen dat, maar de kabel is inwaterend gemonteerd.

Het gat door de muur van buitenkant hoog naar binnenkant aflopend, inwaterend.

 

Je laat de kabel eerst tot onder het doorvoer gat lopen en gaat dan met een boogje omhoog,zodat het water wat langs de kabel loopt buiten blijft.

 

Wanneer je de kabel moet verlengen voor je nieuwe schotel, maak je daar een wat langer stuk kabel aan,en maakt de koppeling bij voorkeur binnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die kabel word nog weg gewerkt, deze foto heb ik gemaakt, toen we net de pan hadden opgehangen, het begon al donker te worden.

Nee, er zit geen las, het is het afdekrubber voor de stekker die op de LNB hoort te zitten.

Het gat in de muur voor de kabel is scheef geboord, buiten op de laagste punt,

Digital Max XP1000 met OpenPli
Triax 78, Inverto triple LNB (IDLM-SINM20-TRPMN-8PP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gat in de muur voor de kabel is scheef geboord, buiten op de laagste punt,

 

Da's mooi, dan komt er ook minder een knik in de kabel als je het lusje maakt waarover @ceesv het heeft :) .

 

Hoe je ook geboord hebt, zo'n lusje hoort altijd!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Mijn eerste post hier.

Ik heb net een satellietontvanger gekocht (een clarke tech 4100 hd ) en een multytenne schotel omdat ik graag de engelse zenders wil kijken.

Ik woon in de bilt op 5,2 graden oost, nu begreep ik uit een artikel over de multytenne dat dit nog binnen het bereik van de multytenne valt en dat er geen aanpassingen nodig zijn.

 

Klopt dit of moet ik oor een optimale ontvangst van alle satelleiten de schotel een paar graden kantellen?

 

alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...