Ga naar inhoud


Hoe dream 8000 verbinden met PC filmbestand?


pirrewit

Aanbevolen berichten

nadat deze uit geweest is, dat kan zijn

maar als die PC uit is en je receiver start uit deepsleep voor een opname, heb je toch een probleem

 

of iedereen zo bij de hand is om te onthouden de PC vooral niet uit te zetten, daar een opname gepland is?

 

in elke geval blij dat het werkt nu bij pirrewit. ;)

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 128
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hebben ze vet pech hehe ;) Tuurlijk is een nas oid beter, en laten we het dan maar niet hebben over een nfsmount heh, die veel beter geschikt is......

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, in bericht #14 van mij was alles al uitgelegd, daarna waren er wat 'gebruikers'-problemen en -uitleg.

 

Doen we het nog even via NFS

(naar analogie van pirrewit's mappenkeus: D:\Film op pc met intern ip 192.168.1.101 en /laptopfilm op de dreambox erbij gemaakt)

 

Download FreeNFS voor Windows hier: http://sourceforge.n...ojects/freenfs/

Start FreeNFS, deze staat nu in de systemtray rechtsonder te draaien.

Rechtsklik nu op het icoontje daar, Settings, bij 1e tab Server vul je in D:\Film, Ok drukken klaar. Geen rechtenaanpassing op die folder nodig met evt een extra user en dergelijke! Hoeft ook niet gedeeld te worden...

 

Het mountcommando wordt nu

 

mount -t nfs 192.168.1.101:/ /laptopfilm -o rw,soft,tcp,nolock,rsize=32768,wsize=32768

 

En in /etc/fstab van de dreambox de volgende regel toevoegen als je het definitief wilt maken:

 

192.168.1.101:/ /laptopfilm nfs rw,soft,tcp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

 

:)

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het al .Tonskidutch en dagg willen mij helemaal een punthoofd doen krijgen. :D

 

Met cifs werkt het al 2 dagen en heb al 3 films foutloos bekeken uit mijn map Film op de pc.

Heb al meermaals de box van de stroom gehaald en reboot en daarna vind de Dream steeds probleemloos de Pc.

Er moet wel steeds de utp aan hangen anders heb je problemen. Dus een methode die zowel met draadloos IP als utpkabel IP een verbinding maakt zou ideaal zijn. Zo was het trouwens vroeger toen ik de cifs aanmaakte in verbindingen op de Dream.

Dat intrigeert mij nog steeds dat dit niet lukt zoals beschreven door DeBeek in bericht 95.

 

Onder netwerk /verbindingen op de DB staat ook nog steeds een cifs verbinding . Heeft die nog enig nut of kan die weg?

 

En wat moet ik nu met NFS ? Is dit nu beter dan cifs.? Stabieler? Eenvoudiger?

 

Je merkt het zolang er berichten komen blijf ik uiteraard ook vragen stellen. Kwestie van bezig te blijven. :D :D

 

Had ik vroeger geweten dat de map "Film" op de DB te zoeken was in "internal flash" dan had dat ook een slok op een borrel gescheeld in tijd.

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi pirrewit,

 

draadloos raad ik niet aan ivm dat de stream dan hikken kan vertonen bij afspelen, zéker bij hd-materiaal in de filmmap van je laptop.

Verder zou ik zeggen 'never change a winning horse'. Het werkt nu prima dus...

Als je problemen zou krijgen met afspelen, hikken, dan is NFS aan te raden. Zoals je al ziet bij mijn uitleg is dat veel simpeler te realiseren voor de windows-pc. Ook is het inderdaad stabieler met de verbinding. 1 maar: de verbinding kan wél wegvallen na een herstart, tenminste dat is mijn ervaring. Maar dat heb ik dan ook weer opgelost via een andere weg met een auto-reconnect script. Dit laatste is voor een leek ook een aardige tour, maar wél weer informatief.

Reden dat we nu cifs gebruiken van mij uitgezien: ik wist eerst niet van het bestaan van het gratis FreeNFS, ik heb altijd met Hanewin NFS gewerkt, en die is niet gratis.

 

Dus samengevat: het werkt, dus voorlopig niks meer aan doen. Mocht je problemen krijgen, dan kun je dat hier weer op sat4all melden.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Pirrewit :D

 

juist ik zou ook blijven vragen

maar dat is een extraatje inzake de oorspronkelijke vraag

doen we gewoon. ;)

 

dagg, schreef het al dat er een optie is voor windows met een NFS server/client proggie.

 

nu kun je over cifs of nfs heel HEEL veel lezen, en zelf testen. (dat vooropgesteld voorafgaand aan het testen)

-windows wil partou enkel (standaard verbindingen toelaten met samba authentificatie uit het netwerk ~ liefst enkel windows klanten! )

-windows heeft geen eigen native NFS server of client in de kernel ingebouwd, het FREENFS is een add-on (dus nogmaals een blok aan het been van de al logge sprinter windows)

-cifs kan zeer zeker prima resultaat geven bij streamen danwel opnemen en afspelen

-nfs is ouderwets en baseerd dus op een open netwerk , waar iedereen zich kent en extra veiligheid mechanismen niet nodig zijn

+

-nfs is ouderwets en kan UDP of TCP protocollen verwerken hetgeen in een netwerk zeer zeker geoptimeerd dient te worden afhankelijk van de >basis throughput< spreek verbindingssnelheid van pakketjes die heen en weer gestuurd worden

( simpele uitleg:

ONgecontroleerd sturen en het antwoord afwachten of die binnengekomen zijn < bij fouten alles opnieuw sturen> UDP

GEcontroleerd sturen en tussentijds kijken of die binnengekomen zijn < bij fouten enkel het laatste opnieuw sturen> TCP

 

een tijdverschil dus in helemaal opnieuw of gedeeltelijk opnieuw sturen > dat misschien teveel tijd op soupeert

einde uitleg)

 

maar Router Machines en Switches heben ook zo hun voorkeur, sommige gaan zelfs slecht om met udp of tcp.

 

Op je PC mag je aannemen dat het met TCP en cifs/samba prima loopt als men zich vertrouwd - authentificatie

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

:D als je [global] niet meetelt is het 8 :P

 

nu je weet welke naam dat windows netwerk heeft, kun je gewoon weg die naam in dat bestand vervangen

dus regel 8: wordt

workgroup = thuisnetwerk < maar hier zit nog een klein case sensative issue verborgen in windows

is het:

thuisnetwerk

Thuisnetwerk

of

THUISNETWERK

dat toont windows helees niet eerlijk aan de gebruiker

dus ofwel alle drie testen

of

zelf een nieuwe in de DM en diezelfde nieuwe in windows schrijven met behulp van de shift toets op je keyboard

 

dus na aanpassing van regel 8 ;) herstart je de dream per menu, opdat samba met nieuwe config geimplementeerd wordt

dan is a ) de DM ook zichtbaar in je windows netwerk omgeving en b ) kun je vanuit de DM ook een mount maken naar je windows pc middels de netwerkbrowser.

ciao

type je die werkgroup verkeerd

dus hebt niet op hoofdletters kleine letters gelet, (hetgeen niet duidelijk is bij windows

dan kom je niet meer in de receiver met de DCC

 

WORKGROUP

workgroup

Workgroup

zijn echt drie heel verschillende als case sensative op yes staat

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Even een oudje naar boven gehaald na aankoop van nieuwe router Asus RT N66 U en nieuwe flash.

Verbinding met cifs werkt niet meer.

Tracht nu met voorbeeld van dagg bericht #124 te werken met FreeNFS

Op de laptop blijft alles bij het oude D:\Film en dit staat ook in de NFS

Op de dreambox ook een nieuwe verbinding aangemaakt NFSshare

Nu probeer ik de mount met telnet in de dream te schrijven .

Dat gaat maar bij enter gebeurd er niets .Kan telnetmount niet laten accepteren.

De Fstab gaat wel.

NFS staat open

 

Zo zou het dus moeten gebeuren met dank aan "dagg"

 

Doen we het nog even via NFS

(naar analogie van pirrewit's mappenkeus: D:\Film op pc met intern ip
192.168.1.107 en /pcfilm op de dreambox erbij gemaakt)



Download FreeNFS voor Windows

Start FreeNFS, deze staat nu in de systemtray rechtsonder te draaien.

Rechtsklik nu op het icoontje daar, Settings, bij 1e tab Server vul je in
D:\Film, Ok drukken klaar. Geen rechtenaanpassing op die folder nodig met evt
een extra user en dergelijke! Hoeft ook niet gedeeld te worden...



Het mountcommando wordt nu



 

mount -t nfs 192.168.1.107:/ /pcfilm -o rw,soft,tcp,nolock,rsize=32768,wsize=32768



 



En in /etc/fstab van de dreambox de volgende regel toevoegen als je het
definitief wilt maken:



 

192.168.1.107:/ /pcfilm nfs rw,soft,tcp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

 

Waar ga ik nog in de fout?

grts



 

 



 

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...