Ga naar inhoud


Aansluithulp gezocht wasmachine motor


Gipfo

Aanbevolen berichten

Ik heb een goedwerkende motor uit de oude wasmachine uitgebouwd, Deze wil ik gaan gebruiken als onderdeel voor een zelf te bouwen Pomp om brandstof uit een 1000 L vat te gaan pompen, Alle onderdelen heb ik maar had een vraag over de motor aansluiting.

 

Uit de motor komen een aantal draden,Een Witte,Gele,Blauwe,Rode Kabel en een dunne zwarte kabel.

Welke kabels heb ik nou nodig op de motor de laten werken op 230 V?

aangepast door Gipfo
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Eh brandstof?

Wasmachine pomp?

 

Boem?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat niet om de wasmachine pomp,maar de motor als deel te gaan gebruiken als pomp te gaan laten werken

 

Nee joh, Goedkoop duurzaam en recycling doe ik ook nog aan.

 

Ik zit in een grensgebied waar ik nogal goedkoop aan mijn diesel kom nl 73 c per Liter

 

Deze heb ik in opslag van 1000 L tanks staan. In iedergeval Wordt de as die aan de motor zit verbonden met een oude dieselpomp van een auto dus een aanvoer en uitvoer heb ik dan.

 

Dus heb m nodig bij levering en als ikzelf haast zonder zit.

 

Nou kan ik wel een en ander gaan proberen maar wil niet het risico lopen dat ik de motor doorbrand, vandaar mijn vraag of iemand weet welke draden ik nodig heb om hem op 230v te laten werken?

aangepast door Gipfo
Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

ik heb ook nog oude wasmachine's uit elkaar gehaald.bij (zeer) oude wasmachine's zaten 2 motors in,een motor link rechtst draaiend,en een motor om te zwieren.bij deze motors zaten er startcondensators (grijze ronde buizen).ik weet niet,of het bij de nieuwe ook nodig is die te laten starten met een condensator.indien ja,hopelijk heb je deze mee uitgehaald,want anders heb je een probleem.helaas,kan ik vanwege bepaalde redenen niet meer zoveel uit elkaar halen zoals vroeger.ik weet nu dat alles met dezelfde motor wordt gedaan,links/recht draaien om te wassen spoelen,en dan start hij in verschillende snelheden tot het maximum,om te zwieren.wordt dit gedaan door de verschillende draden,of via het programma of beiden,weet ik nu eigenlijk niet meer.

mijn vraag is echter,zal deze motor niet te snel draaien?als die zwiert aan 1400 toeren,en als je de as ziet van deze motor,dan denk ik,dat deze een zeer hoog aantal heeft,en misschien wel gevaarlijke snelheden kan halen,op je pomp.

mogelijks,ben je beter af met de motor die het vuil water wegpompt.aangezien dit motertje water kan wegpompen,is het mischien krachtig genoeg om een dieselpompje te doen draaien?

ik ga niet modereren,maar zou de rokende soldeerbouwt daarvoor niet beter zijn?

ik hoor het graag dat mensen nog eens zelfs iets bouwt,nu moet het alles kant en klaar zijn,en hebben veel toestellen geen 2de leven meer.

ps,wil je geen pijplijn leggen naar west vlaanderen,wij kunnen ook zo'n goedkope diesel gebruiken :D

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe hij met zijn veiligheid en gezondheid omgaat, maar...

 

Je zal niet de eerste zijn die een aanbeveling doet en daarna ter verantwoording geroepen wordt omdat het toch fout gaat.

 

En dat het bij de buurman al jaren goed gaat is geen garantie voor de toekomst.

De kranten staan ook vol met gevallen waar het net niet goed ging.

Open, vonken trekkende electromotoren en brandstofpompen horen niet met elkaar verbonden te worden!

Je brand verzekering zal het in ieder geval een welkom excuus vinden om niet uit te hoeven betalen.

 

Slechts mijn mening!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het is zoals ad123 zegt,dat die motor 14.000 toeren draait,vind ik dit ook een gevaarlijke snelheid voor een pomp,maar ja,ik ben geen expert,en voel mij niet verantwoordelijk,wat ze met degelijke motor doen.

ps;waarom gevaarlijk,bij ons kan je kleine pompjes vinden,die je aansluit aan een boormachine.een boormachine met wat leeftijd geeft nogal wat vonken af,die verkeerd terecht kunnen komen.waarom mag dit dan nog verkocht worden?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze pompjes zijn niet bedoeld voor brandstoffen .

Er zijn prima handpompen voor brandsof in de handel die je zo op een olievat kunt schroeven,evt ook met een 3/4 slang aansluiting.

Een motor van 1400(0) = is veel tehoog voor een pomp..

en een hand boormaschiene draait geen 1400 toeren,want daar heb je niks aan,nl hoe groter de boor diameter des te langzamer moet hij draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je probeert de wasmachinemotor aan het lopen te krijgen eerst uitzoeken welk toerental en vermogen je nodig hebt voor de dieselpomp en wat het toerental en vermogen van je wasmachinemotor zijn. Waarschijnlijk passen ze helemaal niet bij elkaar.

 

Gebruik voor het aandrijven van een brandstofpomp nooit een motor met koolborstels!

Als er bv een klein lek aan de uitgaande kant van de pomp(leiding) komt en de dieselnevel raakt je motor krijg je een prachtige vuurzee en dat bij je vat(en) met 1000 liter diesel.

 

PS

Je zult het niet interessant vinden, maar voor € 270 koop je een nieuw dieselpompstation compleet met aanzuigslang, pomp, motor (230 Volt 900 Watt), teller en slang met pomppistool.

Je werkt dan veilig en pompt snel.

Na hoeveel tijd, hoeveel liter, heb je deze oplossing terug verdiend?

gude-40013-diesel-pompstation-teller.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een motor van 1400(0) = is veel tehoog voor een pomp..
Waarom denk je dat een snelheid van 1400rpm veel te hoog is voor een pomp? Er zijn veel pompen die op veel hogere snelheid draaien... (Denk aan 3000 toeren of meer)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...