Ga naar inhoud


(UFS910) Titan1.23 : eindelijk HD opnames op NAS mogelijk


Boes

Aanbevolen berichten

die mogelijkheden heb ik niet; enkel ja/neen

 

(-ik had de usb aangemaakt met "create mini" en die maakt er onmiddellijk al FAT32 van; en heb dan nog eens geformatteerd via het menu (en het is nog steeds fat32 zoals het zijn moet).)

 

probeer hem anders nog eens met de pc te formatteren (niet snel)?

 

(overbodige vraag: de stick heet toch SWAP ?)

 

--je gaat toch niet via menu/system/festplatte/...?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo

 

Stick heet SWAP is fat32 geformatteerd

Ik ga naar menu/System/Harddisk/Configure/STICK SWAP (sda1)-swap

Daar komt een menu tevoorschijn waar ik de stick kan gebruiken als record/extension/swap/backup/

Gebruik dan dus de swap

Ik hoef daar voor niks verder te formateren alleen maar even aanklikken

Hij zegt ook dat hij hem daar voor gaat gebruiken maar tijdens een installatie van (bv.swapemu) zegt ie swap niet gevonden

Uiteraard heb ik hem eerst opnieuw opgestart voor dat ik de swapemu wil installeren

M.v.g.

aangepast door Toppert

VU+ Duo 1TB HDD met Pli Image
Mutant 1200HD met Pli image
Multytenne 45 + 110cm schotel met triple lnb
Philips 37pfl9603

Link naar reactie
Delen op andere sites

dvbs

zodra mijn box terrug, ga ik weer aan de slag omtrent blokkerige HD beelden

heb de kathrein uit geleend aan iemand met een defecte reciever

 

AA3

 

Succes, ik hoop dat je wat vindt.

Mogelijk ligt daar een link met het stoppen van de HD uitzendingen na 1 tot 1,5 uur.

 

Ik heb Versie 1.21 nog even geladen en vastgesteld dat Planeta HD hiermee ook niet herkenbaar is. (In de Flash versie dus)

Daarna heb ik de settings van 1.23 er op gezet en vastgesteld dat er vanaf het allereerste moment wel beeld is op Ned1 HD maar direct al met kleine beeld-storingen die snel talrijker worden waarna binnen een paar minuten de zaak op slot zit.

Dit gebeurt ook bij versie 1.23, maar dat proces begint pas na 1 tot 1,5 uur. Er zit (voor mij) dus wel een behoorlijke progressie in.

 

 

Ik heb Planeta HD met mijn DM500 gebruikt om de schotel uit te richten en daarop is deze nog steeds perfect.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

had titan 1.23 er op staan en geen probleem met HD zenders canalaldigitaal

mijn zoon had de box s'nachts aangelaten, s'morgen tv aan en alles werkte gewoon perfect

heb alleen problemen met diverse oosteuropeese zenders

oscam en skin staan op de swap

 

AA3

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Helaas is niet elke UFS910 dezelfde. Er zijn boxen met probleemtuners (en over de afwijkingsmarges van de componenten valt ook veel te schrijven blijkbaar), de boxen worden te warm en er wordt teveel stroom gevraagd van de voeding. Althans dat is wat ik onthouden heb.

 

-toch lijken bepaalde tips sommigen te helpen

 

-uiteraard is de soft belangrijk; en volgens mij is niet elke installatie dezelfde (flash/gebruik softcam/restore settings of manueel terugplaatsen van gegevens enz....)

-een goede ventilatie / vrije plaatsing v/d box

-het max gebruik van de aanwezige stroom (geen cam/ aparte voeding externe HDD/.....)

 

Hopend dat er idd eens een Titan komt die perfect werkt voor elke UFS910,

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige echte technische probleem is de kwaliteit van de condensators.

 

Als de box wat vreemd gaat doen, dan zijn het meestal de condensators van de voeding die het hebben begeven.

Onder andere te zien aan een bolling aan de bovenzijde. Deze vervangen en alles is weer prima. Kosten enige euro´s.

 

Ik heb al lange tijd een setje in voorraad genomen voor mijn twee boxen. En tja, dan gaan ze natuurlijk niet stuk !

 

Dat er wat verschillen zijn in de diverse componenten, dat is te begrijpen gedurende een productie periode.

 

Verder is een 1 Watt standby versie en een oudere 10 Watt standby versie.

 

Zoals eerder aangegeven werkt het hier gewoon perfect voor beide boxen. Wat een ontwikkeling

uitsluitend op het gebied van de software ontwikkeling. Denk nog eens terug aan de eerste E2 versies.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens camrouting=0 dat maakt bij mij het verschil tussen beeld en blokken . (heb het vandaag vastgesteld).

 

Waar kun je dat instellen?

 

In de /var/etc/autostart/start-config is deze regel in elk geval niet te vinden.

Heb de regel er bijgevoegd, en geen verbetering bij Planeta HD

(Overigens geen kanaal waar ik naar ga kijken, maar alleen interesse om de juiste instellingen voor mijn ontvanger te vinden)

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lex_luthor

 

Die tip komt niet van mij hoor, dat heb ik eens gelezen bij "het duitse zusterbord" (mag ik dat zo schrijven?), maar het werkt hier wel.

 

Jammer dat het niet bij iedereen soelaas brengt. (moet zeggen dat het (bij mij) de andere HD zenders niets uitmaakt; die doen het sowieso sinds 1.22)

 

-wat je gedaan hebt is nochthans correct; heb je ook herstart?

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dvbs

 

Ik had inderdaad geen herstart gemaakt, maar nu dat wel gedaan is, is het beeld inderdaad (wat) beter.

Je kunt nu tenminste wat herkennen.

 

Aangezien ik vorige week pas voor het eerst de CD HD-kanalen kon bekijken begint voor mij nu pas het echte testproces.

 

Ik heb vanmiddag een opname van vier uur kunnen maken van een van de CD HD-zenders.

Tevens ben ik nu in staat om vanaf de NAS HD-opnames van de Dreambox af te spelen.

 

Dit kan alleen maar met de deksel van de behuizing geheel eraf, maar stap voor stap kom ik eindelijk daar waar ik met deze ontvanger al vier jaar op heb gewacht.

 

Gr

 

Lex

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Dank boes voor de reactie

Soms zit je zo te staren dat je ergens gewoon langs op kijkt

Dat wat jij zegt doe ik ook altijd en werkt normaal gesprokken perfect dus snapte ook niet waarom dat niet wou

Ik weet niet waarom maar moest in het menu onder enigma 2 nog een keer verder naar beneden scrollen en daar een keer op set default values drukken en wala alle zenders tevoorschijn

 

M.v.g.

 

Het probleem lijkt hem te zitten in de "TV Service Types", wanneer je deze zet op "1, 4, 22, 25, 134, 211, 212, 213" (via set default values) leest hij alle kanalen netjes in.. Eindelijk opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi dvbs

 

de kathrein is weer terrug, en heb TITAN 1.24 er gelijk maar op gezet

en blokkerig beeld op diverse HD zenders, heb je sugestie van camrouting=0 plaatsen in var/ect/autostart/ uitgevoerd

de box opnieuw opstarten en prima beeld

moest wel oscam opnieuw activeren

 

bedankt

adrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...