Ga naar inhoud


c en ku lnb op een Triax 110cm.


December10

Aanbevolen berichten

@ Duitsland , welk merk lnb heb je nu ?

Ik heb hier een Panorama model ER861 DUAL POL. 13º K ziet er net zo uit als degene op de foto van jouw opstelling .

Heb je ook een elevatie actuator op die opstelling ?

Dan zou je e.v. de C-band lnb 180º kunnen draaien en de Ku lnb midden boven zetten , door dan de elevatie te verstellen voor KU , zou je met één satelliet lijst kunnen werken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Afbeelding van mijn nieuwe C band lnb.

Ik gebruik een Triax 110cm met een SG2100 diseqc motor

Ik ben wel nog steeds wild op zoek baar een Gregoriaan van 1.20cm

Ook heb ik mijzelf nog even aangemeld op dat andere forum

post-49223-0-26202800-1358284854_thumb.jpg

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Veel lezers zullen zich afvragen waar iemand zich over druk maakt voor een paar zenders extra maar dat is nu eenmaal alleen een kik als je dat vervelende virus hebt"

 

Dat heet het hobby virus :grin:

 

Ík heb nog een scalar ring liggen met daarin een S-band antenne. Ik zou die S-band antene eruit kunnen halen en een KU-band lnb erin frommelen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das ook een beetje zonde, ik ben er van overtuigt dat ook op de S band nog de nodige Exotische signalen te ontvangen zijn :)

Afhankelijk van je diameter schotel kan je misschien ook wel een C band lnbf plaatsen.

Tis allemaal hobby :)

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die S-band antenne zit ongeveer op de plaats waar jij de KU-lnb hebt zitten. De scaler-ring is gecombineerd voor de S/C-band. Even kijken of ik er vanavond een fotootje van kan maken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

S- band is misschien nog te gebruiken voor ontvangst van de Luch 5B op 16W,

Deze heeft 4 S-band transponders voor video en data transmissie van o.a. de ISS.

Het is dat ik weinig tijd heb anders had ik het al eens gekeken.

Weet van begin jaren '90 dat ik op 16W de Cosmos 2054 satelliet kon ontvangen die beelden van de MIR doorstuurde naar Moskou.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die S-band antenne zit ongeveer op de plaats waar jij de KU-lnb hebt zitten. De scaler-ring is gecombineerd voor de S/C-band. Even kijken of ik er vanavond een fotootje van kan maken.

ik ben gek op foto,s !!!! :)

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevonden plus nog wat ander spul. Ik weet nu niet of de antenne op de scalar ring voor S of L band is.

de 2 elements antenne is voor de S band converter, de Scalerring hoort oorspronkelijk bij een Corotor van Chapparal.

De Corotor is nu precies waar ik al een jaar naar op zoek ben :)

In combinatie met de spullen op de foto en de Corotor heb je een mooi systeem om ontvangst te hebben op KU/C/S band.

Mooi hoor !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me dat MBC in hun vroege begin analoog via een S-band transponder op Arabsat uitzonden. Daardoor was het vrij eenvoudig om ze met een kleine S-band antenne in MENA te ontvangen. Jammer dat ze daarmee opgehouden zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herinner me dat MBC in hun vroege begin analoog via een S-band transponder op Arabsat uitzonden. Daardoor was het vrij eenvoudig om ze met een kleine S-band antenne in MENA te ontvangen. Jammer dat ze daarmee opgehouden zijn.

Dat waren nog een tijden !! :)

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Chaparral C/Ku corotor hangt nu in de schotel. Is dus een kwestie van scalar ring even ruilen.

 

Die corotor staat op het net voor $ 145,00

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...